F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Europy

Marek Roczniak, 23 czerwca 2002, wyświetlenia: 9917<< | lista | T- | T+ | >>
Na zmodyfikowanej wersji toru Nurburgring kierowcy Ferrari odnieśli druzgocące, podwójne zwycięstwo. Mając w pamięci gwałtowną reakcję publiczności tuż po zakończeniu Grand Prix Austrii, jak i zbliżający się termin spotkania z FIA w związku wydarzeniami, które miały wtedy miejsce, szefostwo włoskiej stajni tym razem postanowiło nie ingerować w ostateczny rezultat wyścigu, pozwalając tym samym Rubensowi Barrichello na odniesienie drugiego zwycięstwa w karierze. Brazylijczyk już na pierwszym okrążeniu wyprzedził zespołowego partnera – Michaela Schumachera oraz obydwu kierowców z zespołu Williams, którzy podobnie jak w poprzednim wyścigu zdecydowali się tylko na jeden postój w boksach, jednak tym razem zdecydowanie nie wyszło im to na dobre. Dosyć szybko okazało się, iż przewaga kierowców Ferrari jest ogromna i nawet pomimo rzadkiego błędu popełnionego przez starszego z braci Schumacherów, który kosztował go stratę około 10 sekund, już po pierwszych postojach było wiadomo, że w tym wyścigu nikt nie będzie w stanie rywalizować z czerwonymi bolidami Ferrari. Do rozstrzygnięcia pozostawała jedynie decyzja zespołu odnośnie tego, który z kierowców ma jako pierwszy przekroczyć linię mety. Ku swojej wielkiej radości Barrichello tym razem nie otrzymał jednak rozkazu przepuszczenia Niemca i odniósł w pełni zasłużone zwycięstwo.

Na trzeciej pozycji Grand Prix Europy ukończył kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Drugą w karierze wizytę na podium Fin zawdzięcza przede wszystkim kolizji zespołowego partnera – Davida Coultharda z Juanem Pablo Montoyą. Miała ona miejsce na początku 28 okrążenia, kiedy to Szkot po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu starał się wyprzedzić kierowcę z zespołu Williams. Montoya pomimo bardzo zniszczonych opon starał się jednak za wszelką cenę nie dopuścić do utraty czwartej pozycji i przypłacił to poślizgiem, który w efekcie wyeliminował obydwu kierowców z walki. Coulthard oczywiście był bardzo niezadowolony z całego zajścia, ale przynajmniej został przeproszony przez Kolumbijczyka. Kłopoty z oponami miał również drugi kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher. Z tego powodu Niemiec dosyć szybko znalazł się pod presją ze strony Raikkonena i było jasne, że prędzej czy później straci trzecią pozycję. Nie stało się to jednak w bezpośredniej walce, ponieważ młodszy z braci Schumacherów zdecydował się na odbycie wcześniejszego postoju w boksach i w ten sposób stracił bezpowrotnie miejsce na podium. Ogólnie rzecz biorąc kierowcy z zespołu Williams zostali w tym wyścigu pokonani zarówno przez kierowców z zespołu Ferrari, jak i McLaren.

Jenson Button po czterech z rzędu niezbyt udanych wyścigach zdobył dwa kolejne punkty zaliczane do klasyfikacji mistrzostw świata kierowców Formuły Jeden. Jest to również trzeci z rzędu zarobek punktowy dla zespołu Renault, chociaż gdyby nie błąd popełniony na początku wyścigu przez drugiego kierowcę reprezentującego barwy tej stajni – Jarna Trullego, byłby on prawdopodobnie jeszcze większy. Błąd ten kosztował Włocha utratę czterech miejsc i chociaż w ciągu kilku okrążeń udało mu się je wszystkie odzyskać, to jednak ze względu na obranie strategii dwóch postojów w boksach nie zdołał wypracować odpowiedniej przewagi nad kierowcami z zespołu Sauber i po odbyciu ostatniego postoju spadł na ósmą pozycję. Szczęśliwcem, który dzięki temu Grand Prix Europy ukończył na ostatniej punktowanej pozycji, okazał się być jeden z tegorocznych debiutantów – Felipe Massa. Brazylijczyk już na starcie zyskał dwie pozycje, a w końcowej fazie wyścigu nie uległ presji ze strony bardziej doświadczonego partnera z zespołu Sauber – Nicka Heidfelda i dzięki temu ma już na swoim punkcie cztery punkty. Niemiec także generalnie spisał się bez zarzutu w pierwszym z dwóch tegorocznych domowych wyścigów, jednak tym razem musiał po prostu uznać wyższość zespołowego partnera.

Kierowcy z zespołu British American Racing – Olivier Panis oraz Jacques Villeneuve finiszowali na dziewiątej i dwunastej pozycji. Biorąc pod uwagę niezbyt wysokie pozycje startowe obydwu kierowców i obecną formę zespołu trudno było się spodziewać lepszego rezultatu. Podobnie kierowcy z zespołów Arrows i Jaguar niewiele mogli zdziałać po starcie z odległych pozycji. Na pochwałę zasługuje jedynie poprawa wytrzymałości bolidów, gdyż z wymienionych wyżej zespołów tylko jeden kierowca nie dojechać do mety – Eddie Irvine (Jaguar). Na uwagę zasługuje również postawa Enrique Bernoldiego (Arrows), który po bardzo dobrym starcie z 21 pozycji wyprzedził od razu sześciu kierowców, a finisz na dziesiątej pozycji zawdzięczał wyprzedzeniu Pedra de la Rosy (Jaguar) dosłownie na ostatnim okrążeniu.

Zespół Toyota pierwszego w historii domowego wyścigu Formuły Jeden nie zaliczy do zbyt udanych. Mika Salo ze względu na zbyt szybkie zużycie opon nie zdołał wykorzystać dziesiątej pozycji startowej do uzyskania dobrego rezultatu w tym wyścigu. Co więcej, siedem okrążeń przed końcem wyścigu Fin musiał zakończyć jazdę ze względu na awarię skrzyni biegów. Allan McNish tymczasem zdołał dojechać do mety, jednak nabawił się kontuzji ramienia, ponieważ uwierało go nowe siedzenie. Miejmy nadzieję, iż Szkot będzie w pełni sił na swój domowy wyścig – Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Na 15 pozycji Grand Prix Europy ukończył kierowca z zespołu Minardi – Mark Webber, natomiast jako ostatni linię mety przekroczył Takuma Sato. Japończyk szansy na ukończenie tego wyścigu na wyższej pozycji został pozbawiony już na pierwszym okrążeniu przez nie kogo innego, jak kolegę z zespołu Jordan – Giancarla Fisichellę. Po kolizji obaj kierowcy musieli odbyć przymusowe postoje w boksach, jednak tylko bolid Sato po naprawie nadawał się jako tako do dalszej jazdy, natomiast Włoch po przejechaniu 26 okrążeń wycofał się z wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
03.05.2024  Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami
03.05.2024  Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Nurburgring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca