F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brown: Nie ma większych szans, by F1 powróciła na tor Long Beach

Amerykanin stwierdził, że sport i uliczny obiekt są ze sobą "niekompatybilne".
Nataniel Piórkowski, 28 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1010<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown uważa, że ze względów finansowych i czysto praktycznych nie ma większych szans na to, by Formuła 1 powróciła na uliczny tor Long Beach.

W ubiegłym tygodniu rada miasta Long Beach zleciła firmie KPMG przygotowanie analizy dotyczącej możliwości reaktywacji Grand Prix na ulicznym obiekcie, który od 1984 zaprzestał organizacji wyścigów F1 na rzecz IndyCar. Brown nie sądzi jednak, by przy obecnych uwarunkowaniach królowa sportów motorowych mogła powrócić na popularny kalifornijski tor.

„Grand Prix Long Beach to fantastyczna impreza. Ma wspaniałe 43 lata historii, najpierw związanej z Formułą 1, a w ostatnim czasie z IndyCar. To doskonały obiekt dla IndyCar” – powiedział Brown.

„Uwarunkowania ekonomiczne narzucane przez Formułę 1 wymagają dużych nakładów finansowych ze strony rządu, a z tego co rozumiem, nie spodziewam się, że Long Beach jest gotowe, by uregulować tego typu opłatę licencyjną. Kolejną kwestią jest to, że organizacja wyścigów F1 wymaga toru o kategorii "1". To oznacza więcej stref wyjazdowych oraz duże zaplecze boksów”.

„Cóż, obiekt jest zlokalizowany bezpośrednio przy przystani, więc uwarunkowania środowiskowe nie są wcale takie łatwe do zmiany! Dodatkowo cały tor leży w obszarze znajdującym się pod jurysdykcją Carlofornia Coastal Comission, więc jakiekolwiek modyfikacje, w tym niezbędna przebudowa budynków alei serwisowej, musiałyby wymagać ich zatwierdzenia” – zaznaczył.

„Nawet wyłącznie z konstrukcyjnego punktu widzenia, nakłady finansowe związane z organizacją tego typu imprezy liczyłoby się w dziesiątkach, dziesiątkach, dziesiątkach milionów dolarów. Trzeba też powiedzieć, że opłata licencyjna F1 znacznie przewyższa wymagania IndyCar. Łącząc te dwa źródła kosztów nie ma tak naprawdę modelu ekonomicznego, w którym prywatny inwestor mógłby liczyć na zwrot poniesionych inwestycji. Z tego względu wszystkie kwestie związane z finansowaniem leżą po stronie stanu Kalifornia i miasta Long Beach. Wiem, że KPMG zlecono wykonanie stosownej analizy, ale analiza ta powie, że kosztowałoby to setki milionów dolarów wkładu” – przekonywał Amerykanin.

Obecnie jedyna arena Grand Prix w USA – Circuit of the Americas w Austin, dysponuje kontraktem na mocy którego przez 10 lat zasili budżet FOM kwotą 250 milionów dolarów. „Jeśli spojrzymy na każdy wyścig F1, w tym ten rozgrywany na Circuit of the Americas, który otrzymuje dofinansowanie od rządu, to i tak ma on problemy finansowe. Nie dostrzegam więc modelu ekonomicznego, który umożliwiłby Long Beach organizację wyścigu F1. Nie jest to z mojej strony negatywna opinia pod adresem Formuły 1 lub Long Beach. Sport i ten tor są ze sobą niekompatybilne, a sugerowanie, że wcale tak nie jest, można porównać do prób przepchnięcia kwadratowego kołka przez okrągły otwór”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec
23.04.2024  Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
05.03.2024  Saudyjczycy zaprezentowali projekt toru w Qiddiyi
Tagi:
Kalendarz GP
Brown Z.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nickolas, 29.04.2017 11:38[!]
Złote słowa w ostatnim akapicie!!!
Koło F1 stało się kwadratowe, ot co.

Zbyt częste używane określenie "królowej motorsportu" uczyniło zamiast wytwornej i mądrej damy zblazowaną podstarzałą księżniczkę...
Wozi się po świecie, drogo ceni swoją obecność, zapomina lub wstydzi się swojej przeszłości (bo nie wypada obniżać swoich coraz bardziej wydumanych standardów...)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca