F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Red Bull może wycofać się z F1 w przypadku impasu ws. silników

Austriacki koncern z uwagą obserwuje debatę nad nowymi jednostkami napędowymi serii GP.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 3577<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull może podjąć decyzję o odejściu z Formuły 1, jeśli po sezonie 2020 do użytku nie zostaną wprowadzone znacznie tańsze silniki, zapewniające odpowiedni dla sportu poziom osiągów.

Pod koniec marca FIA oraz producenci jednostek napędowych zainaugurowali rozmowy w sprawie nowych silników F1, które mają pojawić się w sporcie począwszy od sezonu 2021. W rozmowie z El Confidencial, Helmut Marko zasugerował, że jeśli głównym decydentom nie uda się osiągnąć oczekiwanego konsensusu, Red Bull może wycofać wsparcie finansowe dla swoich dwóch zespołów: RBR i Toro Rosso.

„Idea jest bardzo prosta. Chcemy silnika generującego moc 1000 koni mechanicznych, ze standardowym KERS oraz baterią, którego rozwój nie będzie kosztował więcej niż 15-20 milionów. Nowe jednostki powinny mieć odpowiedni dźwięk i pozwalać kierowcy na stworzenie realnej różnicy. Potrzebujemy stworzyć warunki do zaangażowania się w sport niezależnych dostawców, takich jak Ilmor czy Cosworth, by w razie konieczności z ich silników mógł skorzystać nasz zespół lub na przykład McLaren”.

Jeśli warunki te nie zostaną spełnione, Red Bull może zrezygnować z dalszego utrzymywania swych projektów w serii Grand Prix. „Tak, ponieważ w ubiegłym roku Mercedes nie dałby nam silników, Ferrari także, a Renault zrobiło to tylko dlatego, że naciskał na nich Ecclestone. Chcemy równej sytuacji, w której nie jesteśmy szantażowani przez producentów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
Tagi:
Marko H.
Red Bull
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rno2, 18.05.2017 09:00[!]
@bartoszcze
Nowi producenci nie weszli do F1 nie ze względu na wysokie nakłady, tylko ze względu na prawie 100% gwarancję spektakularnej klapy takiego projektu.

Idea dobrze brzmiącego silnika V6 z standardowymi elementami hybrydowymi została opracowana w marcu na spotkaniu producentów i FIA. Tak więc żądania Marko pokrywają się z planami FIA.
bartoszcze, 18.05.2017 10:22[!]
@rno2
A "klapa projektu" oznacza wydanie dużej kasy, która się nie zwróci :)

W kwestii regulaminu silnikowego decydują niuanse, które sprawiają, że ustalenia marcowe i żądania Marko to niekoniecznie to samo.
rno2, 18.05.2017 10:31[!]
@bartoszcze
Ale ogólnie chodzi o uproszczenie obecnych silników, poprzez wprowadzenie standardowych elementów hybrydowych, dzięki czemu znajdą się chętni do dołączenia do cyrku F1, z szansami na odniesienie jakiś sukcesów, a nie na powtórzenie wyczynów Hondy.
Niuanse to kwestia negocjacji.
bartoszcze, 18.05.2017 10:38[!]
@rno2
Przekonanie że MGUH zostanie zarzucony, wydaje się powszechne.
Pytanie co dalej, bo ten 1000KM bez bardzo poważnego poziomu odzysku energii dla hybrydy nie ma szans powodzenia.
rno2, 18.05.2017 10:47[!]
@bartoszcze
Ale to 1000km to tylko legendarna granica, która ma robić wrażenie na kibicach. Obecne silniki mają pewnie niewiele mniej, a do roku 2021 na pewno jeszcze znacznie się rozwiną i przy ustaleniach specyfikacji silników założenia dla hybryd będą zupełnie inne niż obecnie.
Najważniejsze jest to: silniki mają być prostsze, a te elementy, które są najdroższe, najbardziej skomplikowane i stwarzają największe problemy mają być ustandaryzowane. To ma zachęcić kolejnych producentów do angażu w F1.
bartoszcze, 18.05.2017 13:30[!]
@rno2
Obecne silniki "mają" 1000 KM w ten sposób, że do 800+ KM z silnika spalinowego dodają 160 KM z MGUK. Nowe silniki będą miały tak samo (na poważny skok mocy ICE nie ma co liczyć), natomiast bez sprawnego mechanizmu odzysku energii te dodatkowe 160 KM będzie wykorzystywane sporadycznie - dziś MGUK z trudem wyrabia limit odzysku 2MJ na okrążenie, czyli połowę mocy jaką na tym okrążeniu może zużyć, i nawet wprowadzenie podwójnego MGUK niewiele w tym pomoże.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca