|
|
|
|
|
|
MGU-H Hondy wytrzymuje tylko dwa wyścigi |
Yusuke Hasegawa przyznał, że problemy z generatorem są "nie do zaakceptowania". |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 maja 2017, wyświetlenia: 2040 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Honda przyznała, że obecna specyfikacja generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej jest w stanie wytrzymać jedynie dwa wyścigi.
Podczas GP Monako japoński producent doświadczył kolejnych problemów z MGU-H, które w połączeniu z wymianą turbosprężarki zaowocowały nałożeniem na Jensona Buttona kary cofnięcia o piętnaście pozycji na starcie wyścigu. Chociaż japoński producent wprowadził pewne modyfikacje mające na celu zwiększyć niezawodność generatora, nadal nie jest w stanie odpowiednio zarządzać jego żywotnością.
„Co dwa wyścigi musimy dokonywać wymiany MGU-H. To nie do zaakceptowania” – powiedział Yusuke Hasegawa w rozmowie z Autosportem. „Sądzimy, że potrzebujemy kolejnych modyfikacji poprawiających solidność, zwłaszcza części obrotowych. Obecnie kontrolujemy w pewnym zakresie temperatury lub ich zachowanie. Możemy zarządzać niezawodnością. Tym razem zrobiliśmy wszystko w porządku [pod względem przebiegu], ale nadal mamy pewne problemy z awaryjnością”.
Wiedząc, że jakakolwiek kara cofnięcia na starcie zrujnuje szanse McLarena na walkę o punkty, Honda sprzeciwiała się dokonywaniu wymiany komponentów jednostki napędowej. Po przedyskutowaniu sytuacji z McLarenem japoński producent uznał jednak, że dalsze korzystanie z pierwotnie zamontowanych podzespołów stanowi zbyt duże ryzyko w kontekście dojechania kierowców do mety wyścigu.
„Po drugim treningu sprawdzamy wszystkie części ruchome – silnik, MGU-H. Dostrzegliśmy, że praca MGU-H odbiega od normy. Nie była to przesadnie wielka anomalia, ale mechanicy wykryli pewne tarcie. Kiedy dochodzi do całkowitej awarii MGU-H, turbina zostaje całkowicie zablokowana. Zatarta. Tym razem nie ma takiego problemu, ale mechanicy wyczuli pewien opór. Omówiliśmy tę kwestię z kolegami z Japonii i w piątek rano podjęliśmy decyzję o wymianie MGU-H. To część, której obroty sięgają poziomu 100 tysięcy na minutę. Jeśli czujemy, że coś jest z nią nie tak, nie ma szans, by wytrzymała. Można ryzykować, ale nie jest to tego warte” – wyjaśniał szef programu Hondy w Formule 1.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|