F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

MGU-H Hondy wytrzymuje tylko dwa wyścigi

Yusuke Hasegawa przyznał, że problemy z generatorem są "nie do zaakceptowania".
Nataniel Piórkowski, 28 maja 2017, wyświetlenia: 2040<< | lista | T- | T+ | >>


Honda przyznała, że obecna specyfikacja generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej jest w stanie wytrzymać jedynie dwa wyścigi.

Podczas GP Monako japoński producent doświadczył kolejnych problemów z MGU-H, które w połączeniu z wymianą turbosprężarki zaowocowały nałożeniem na Jensona Buttona kary cofnięcia o piętnaście pozycji na starcie wyścigu. Chociaż japoński producent wprowadził pewne modyfikacje mające na celu zwiększyć niezawodność generatora, nadal nie jest w stanie odpowiednio zarządzać jego żywotnością.

„Co dwa wyścigi musimy dokonywać wymiany MGU-H. To nie do zaakceptowania” – powiedział Yusuke Hasegawa w rozmowie z Autosportem. „Sądzimy, że potrzebujemy kolejnych modyfikacji poprawiających solidność, zwłaszcza części obrotowych. Obecnie kontrolujemy w pewnym zakresie temperatury lub ich zachowanie. Możemy zarządzać niezawodnością. Tym razem zrobiliśmy wszystko w porządku [pod względem przebiegu], ale nadal mamy pewne problemy z awaryjnością”.

Wiedząc, że jakakolwiek kara cofnięcia na starcie zrujnuje szanse McLarena na walkę o punkty, Honda sprzeciwiała się dokonywaniu wymiany komponentów jednostki napędowej. Po przedyskutowaniu sytuacji z McLarenem japoński producent uznał jednak, że dalsze korzystanie z pierwotnie zamontowanych podzespołów stanowi zbyt duże ryzyko w kontekście dojechania kierowców do mety wyścigu.

„Po drugim treningu sprawdzamy wszystkie części ruchome – silnik, MGU-H. Dostrzegliśmy, że praca MGU-H odbiega od normy. Nie była to przesadnie wielka anomalia, ale mechanicy wykryli pewne tarcie. Kiedy dochodzi do całkowitej awarii MGU-H, turbina zostaje całkowicie zablokowana. Zatarta. Tym razem nie ma takiego problemu, ale mechanicy wyczuli pewien opór. Omówiliśmy tę kwestię z kolegami z Japonii i w piątek rano podjęliśmy decyzję o wymianie MGU-H. To część, której obroty sięgają poziomu 100 tysięcy na minutę. Jeśli czujemy, że coś jest z nią nie tak, nie ma szans, by wytrzymała. Można ryzykować, ale nie jest to tego warte” – wyjaśniał szef programu Hondy w Formule 1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
McLaren
Hasegawa Y.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 28.05.2017 11:59[!]
To jest poniżej jakiegokolwiek poziomu. Wiem że produkcja części silnika dla F1 znacząco odbiega od normalnych części silnikowych ale mimo że Button i Stoffel odwalili kawał dobrej roboty i zakwalifikowali pierwszy raz w tym sezonie oba bolidy do pierwszej dziesiątki. Stoffel miał już karę ale mimo to pewnie byli by w stanie zdobyć pierwsze punkty w tym roku mimo pseudo silnika którego używają. Bruce Maclaren się chyba w grobie przewraca widząc to co się dzieje z jego teamem.
mcracer1993, 28.05.2017 12:18[!]
@piro Nie tylko Bruce McLaren ale i także Ayrton Senna się w grobie przewraca widząc co się dzieje z tym zespołem. To co odwalają inżynierowie z tym złomem to się po prostu w głowie nie mieści.
adamo342, 28.05.2017 12:29[!]
Jednym słowem dramat nawet aż żal patrzeć na klasyfikację konstruktorów Mclaren na samym dnie z zerowym dorobkiem.Nie wiem dlaczego Mclaren zdecydował się na kontynuowanie współpracy z Hondą
która pociągnęła ten zespół na samo dno.Wróciliby do Mercedesa przynajmniej mieliby szansę na jakieś podia
Staszek2010, 28.05.2017 13:47[!]
McLaren po raz ostatni był tak nisko (nie licząc 2015) w latach 70, więc tak, dzieje się źle i to bardzo. Ale Honda też mnie zaskakuje - od lat 80 do 2008 robili całkiem niezłe silniki, a teraz...
Olek89, 28.05.2017 13:54[!]
Cytat adamo342 :
Nie wiem dlaczego Mclaren zdecydował się na kontynuowanie współpracy z Hondą
która pociągnęła ten zespół na samo dno.
Bo zrywanie wieloletnich omów wartych dziesiątki milionów dolarów jest trochę trudniejsze niż podanie sobie ręki i powiedzenie "było miło, ale się skończyło".
krecik705, 28.05.2017 16:32[!]
Ale wy tu jesteście... Honda potwierdziła to co wiemy odnośnie trwałości komponentu i wyraziła ubolewanie nad tym. Czy myślicie, że nic z tym więcej nie robią i nie podejmują czynności zaradczych, bo nie napisano w wiadomości? Po pierwsze: na pewno pracują nad rozwiązaniem gwarantującym większą trwałość. Po drugie: opracowanie nowego rozwiązania wymaga czasu.

Doskonale wiedzą, że muszą się pospieszyć z wprowadzeniem zmian, ale nie chcą wprowadzić kolejnego niesatysfakcjonującego rozwiązania, bo to nie o to chodzi. A później znowu armia portalowych frustratów, niemających zielonego pojęcia o podstawach konstrukcji maszyn, wylewa swoje żale w komentarzach...

@Staszek2010 Hasegawa-san powiedział w jednym z wywiadów, że "nieobecność w sporcie okazała się ciosem w rozwoju i postępie technologicznym i dlatego na tym polu mają sporo do nadrobienia. Obecny zarząd to widzi i dlatego jest całkowicie oddany i zaangażowany w sport."
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca