F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zaprezentowała prowizoryczny kalendarz F1 na sezon 2018

W harmonogramie zaplanowano trzy wyścigi w Europie tydzień po tygodniu.
Mateusz Szymkiewicz, 19 czerwca 2017, wyświetlenia: 4488<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zaprezentowała prowizoryczny kalendarz Formuły 1 na sezon 2018, który będzie liczył dwadzieścia jeden wyścigów.

Zaprezentowany dziś harmonogram zawiera rundę we Francji, która powróci do F1 po dziesięcioletniej przerwie. Impreza mająca odbyć się na obiekcie Paul Ricard została zaplanowana na 24 czerwca, jako pierwsza w Europie po powrocie z Kanady. Warty odnotowania jest fakt, iż kolejne wyścigi będą miały miejsce w Austrii oraz Wielkiej Brytanii i każdą z tych imprez będzie poprzedzała zaledwie tygodniowa przerwa.

Inne istotne zmiany w kalendarzu dotyczą usunięcia Malezji oraz ponownego przeniesienia Grand Prix Rosji na koniec sezonu. W ostatnich dwóch latach wyścig w Soczi był czwartą rundą mistrzostw, natomiast w sezonie 2018 ma być szesnastą. Dotychczasowe miejsce Rosji przejmie Azerbejdżan, który do tej pory otrzymywał czerwcowe terminy. Ponadto po rocznej przerwie Formuła 1 powróci na tor Hockenheim w ramach Grand Prix Niemiec.

Sezon 2018 Formuły 1 tradycyjnie rozpocznie się w Australii w dniach 23-25 marca, natomiast finał zostanie zorganizowany 25 listopada w Abu Zabi. Poza tym jak poinformowała Światowa Rada Sportów Motorowych, przyszłoroczna edycja Le Mans wystartuje 16 czerwca, co po raz drugi z rzędu pozwoli uniknąć kolizji terminów z Grand Prix Formuły 1.

Kalendarz wyścigów Formuły 1 na sezon 2018
P.Data Grand Prix Flaga Tor 
1.25.03 Australii Albert Park 
2.08.04 Chin Shanghai* 
3.15.04 Bahrajnu Sakhir (nocny) 
4.29.04 Azerbejdżanu Baku 
5.13.05 Hiszpanii Catalunya 
6.27.05 Monako Monte Carlo (uliczny) 
7.10.06 Kanady Montreal 
8.24.06 Francji Paul Ricard 
9.01.07 Austrii Red Bull Ring 
10.08.07 Wielkiej Brytanii Silverstone 
11.22.07 Niemiec Hockenheim 
12.29.07 Węgier Hungaroring 
13.26.08 Belgii Spa-Francorchamps 
14.02.09 Włoch Monza 
15.16.09 Singapuru Marina Bay (uliczny, nocny)* 
16.30.09 Rosji Soczi 
17.07.10 Japonii Suzuka 
18.21.10 Stanów Zjednoczonych Austin 
19.28.10 Meksyku Hermanos Rodriguez 
20.11.11 Brazylii Interlagos 
21.25.11 Abu Zabi Yas Marina (nocny) 
*Wyścigi do oficjalnego potwierdzenia
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec
23.04.2024  Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
05.03.2024  Saudyjczycy zaprezentowali projekt toru w Qiddiyi
Tagi:
Kalendarz GP
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 19.06.2017 17:41[!]
France is back and Germany is back - that is huge :)
mcracer1993, 19.06.2017 17:47[!]
Jest coraz lepiej. Po pierwsze w końcu FIA poszła po rozum do głowy i po raz drugi z rzędu nie ma kolidowania dwóch wyścigów czyli GP oraz 24h Le Mans, a po drugie zaczynają wracać klasyki do łask, czyli GP Francji oraz GP Niemiec. Ale lokalizacja GP Francji mi nie odpowiada - ten tor w Paul Ricard to jest takie "starsze lotnisko" z kilometrowymi asfaltowymi poboczami. Nie cierpię takich torów - wolałbym Magny Cours. Fakt, że lokalizacja jest "wiejska" ale przynajmniej nie ma tam kilometrowych, asfaltowych poboczy. No ale nic nie zrobisz. Malezja musiała wypaść ale wiadomo kto jest temu winny, a nie wiadomo czy Singapur się utrzyma. Może Imola wróci do łask? To jest też klasyczny tor ze żwirowymi pułapkami (czyli taki jaki powinien być). Odnośnie Barcelony - ponoć w ostatnim sektorze tam gdzie zginął Luis Salom będzie dużo większa strefa wyjazdowa i będą żwirowe pułapki. Czy F1 wróci do konfiguracji która była do 2006 roku (czyli dwa szybkie zakręty w prawo, bez szykany)? Moim zdaniem powinna wrócić.
Falarek, 19.06.2017 17:51[!]
Jeszcze jakby Kyalami wróciło :)
bartoszcze, 19.06.2017 17:53[!]
@MairJ23
Niemcy wracają na 2018, potem niewiadoma.
Yurek, 19.06.2017 17:56[!]
Cytat mcracer1993 :
wolałbym Magny Cours

Jakież fascynujące jest Magny-Cours! Jakiż fascynujący układ toru! Jakież fascynujące wyścigi tam miały miejsce!
mcracer1993, 19.06.2017 18:00[!]
@Yurek Tak samo możemy powiedzieć o Paul Ricard. Też ma fascynujący układ toru i też tam się odbywały fascynujące wyścigi. Ja ten tor bym wysadził ładunkami wybuchowymi albo usunął w nim te asfaltowe pobocza, które mają coś w rodzaju "tipów" które naklejają sportowcy w ramach zmniejszenia bolącego miejsca. W zamian w ruch by poszły oczywiście żwirowe pułapki.
bartoszcze, 19.06.2017 19:15[!]
@Yurek
Zapomniałeś o znakomitej lokalizacji i świetnej infrastrukturze.
---, 19.06.2017 20:36[!]
@mcracer1993
Co do Catalunyi, powodem nie był brak pobocza lecz próba ... zwiększenia wyprzedzania. Jaki efekt to dało taki dało, ale FIA i włodarze toru wierzą w swoje, a Liberty nie wiem czy miałoby w tej sprawie coś do gadania ...

Odnośnie zaś Paul Ricard - nie jest to genialny tor, ale Nevers jest gorszy - pod względem wyprzedzania jest gorszy od Hungaroringu, morze nawet Singapuru. A co do Paul Ricard sam układ toru nie jest aż taki zły, problemem są pobocza. Natomiast warto zauważyć, że nie są to byle pobocza jak w Abu Zabi, Bahrajnie, czy Rosji - są one wykonane nie tylko z asfaltu, ale i z wolframu, co sprawia że każdy nawet krótki wyjazd poza tor jest jak solidne zblokowanie kół, na którym mocno cierpią opony. Oczywiście to nie to samo co żwirowe pułapki, w których można utknąć i zakończyć wyścig, natomiast zważywszy, że zwykłe asfaltowe pobocza są instalowane na potęgę nawet na takich torach jak Silverstone, Monza, Spa, czy Suzuka - to może właśnie wyścig na czymś takim jak Paul Ricard byłoby ciekawą alternatywą?
mcracer1993, 19.06.2017 21:44[!]
@--- Pobocza z wolframu? Brzmi ciekawie, więc wyjątkowo zmienię zdanie. Chciałbym zobaczyć wyścig F1 na tym torze - to będzie poważny sprawdzian. Jeżeli będzie dobrze to zostanie; jeśli nie to będzie kłopot.

Co do Catalunyi - FIA niestety ale idzie w złym kierunku - tak mówiąc delikatnie. Ale tylko jeśli chodzi o infrastrukturę torów. Zamiast wracać do tradycji (czyli żwirowe pułapki) to oni psują ją na potęgę. Bo bolidy są naprawde solidne i takie powinny być już zawsze. Teraz już DRS nie pomaga - trzeba samemu zapracować na wyprzedzenie rywala.
Gszegosz, 19.06.2017 22:12[!]
Marzenie ściętej głowy podpowada Imolę za Baku i Sepang za Soczi.
MairJ23, 19.06.2017 22:35[!]
@--- czy mozesz dac jakiegos linka do tych wolframowych torow bo wolfram w sumie jest dosc miekkim metalem przejsciowym wiec chyba ze jest do czegos dodany to wtedy cos utwardza ale sam wolfram jest miekki jak czysty olow.
FOLLY, 20.06.2017 00:26[!]
Mogli zamienić Singapur z Rosją. Bez sensu z Monzy cisnąć wszystko na Singapur, potem powrót do Soczi i mazad do Japonii.
---, 20.06.2017 07:24[!]
Cytat MairJ23 :
chyba ze jest do czegoś dodany

Cytat --- :
nie tylko z asfaltu, ale i z wolframu
bartoszcze, 20.06.2017 08:18[!]
@FOLLY
Singapur chciał mieć swój termin wrześniowy zgodnie z kontraktem. Putin chciał mieć termin jesienny i nie w swoje urodziny (Suzuka). W takich warunkach logika ma niewielkie szanse...

@MairJ23
Pamiętaj że po angielsku to tungsten, zaraz wyskakuje we wszystkich wynikach wyszukiwania.
pancio93, 20.06.2017 11:40[!]
@mcracer1993
World Series by Renault się ścigało w Paul Ricard no i jak nie było deszczu to stypa z tego co pamiętam. Zresztą są filmiki na youtube wiec polecam zajrzeć. Uważam, że to świetny tor do testów, ale kompletnie nie dobry do wyścigów. No chyba, że uruchomią te zraszacze zamontowane na torze :)
robertunio, 20.06.2017 12:16[!]
Jeszcze niech dodadza GP Europy na Nurburgringu (najlepiej na polnocnej petli ;-) i bedzie ok.
macieiii, 20.06.2017 12:53[!]
25 marca... kibice przeżywają ciężkie chwile. 25 stycznia powinno być! Niech rozwijają bolidy w trakcie sezonu, będzie większe pole manerwów małych zespołów!
---, 20.06.2017 17:43[!]
@robertunio
Północna pętla? Szkoda, że nie wpomniałeś o Indy 500 lub Le Mans, w trzynastokilometrowej wersji. Ba, od razu może jeszcze dać Miłe Miglia do kalendarza.
bartoszcze, 20.06.2017 21:20[!]
@---
GP Francji na Sarthe w wersji LM24 chętnie bym :)
marios76, 30.06.2017 12:02[!]
@MairJ23 Chcialbym GP Niemiec na Nurburgringu... na duzej petli :) To by bylo cos. Wyobrazasz sobie kwalifikacje? :)
Hockenheim to juz nie to co przed przebudowa, jakos do mnie nie przemawia.
A Paul Ricard- zobacze chetnie; z ciekawosci.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca