France is back and Germany is back - that is huge :)
Jest coraz lepiej. Po pierwsze w końcu FIA poszła po rozum do głowy i po raz drugi z rzędu nie ma kolidowania dwóch wyścigów czyli GP oraz 24h Le Mans, a po drugie zaczynają wracać klasyki do łask, czyli GP Francji oraz GP Niemiec. Ale lokalizacja GP Francji mi nie odpowiada - ten tor w Paul Ricard to jest takie "starsze lotnisko" z kilometrowymi asfaltowymi poboczami. Nie cierpię takich torów - wolałbym Magny Cours. Fakt, że lokalizacja jest "wiejska" ale przynajmniej nie ma tam kilometrowych, asfaltowych poboczy. No ale nic nie zrobisz. Malezja musiała wypaść ale wiadomo kto jest temu winny, a nie wiadomo czy Singapur się utrzyma. Może Imola wróci do łask? To jest też klasyczny tor ze żwirowymi pułapkami (czyli taki jaki powinien być). Odnośnie Barcelony - ponoć w ostatnim sektorze tam gdzie zginął Luis Salom będzie dużo większa strefa wyjazdowa i będą żwirowe pułapki. Czy F1 wróci do konfiguracji która była do 2006 roku (czyli dwa szybkie zakręty w prawo, bez szykany)? Moim zdaniem powinna wrócić.
Jeszcze jakby Kyalami wróciło :)
@MairJ23
Niemcy wracają na 2018, potem niewiadoma.
Cytat mcracer1993 : wolałbym Magny Cours
Jakież fascynujące jest Magny-Cours! Jakiż fascynujący układ toru! Jakież fascynujące wyścigi tam miały miejsce!
@Yurek Tak samo możemy powiedzieć o Paul Ricard. Też ma fascynujący układ toru i też tam się odbywały fascynujące wyścigi. Ja ten tor bym wysadził ładunkami wybuchowymi albo usunął w nim te asfaltowe pobocza, które mają coś w rodzaju "tipów" które naklejają sportowcy w ramach zmniejszenia bolącego miejsca. W zamian w ruch by poszły oczywiście żwirowe pułapki.
@Yurek
Zapomniałeś o znakomitej lokalizacji i świetnej infrastrukturze.
---, 19.06.2017 20:36 | | |
@mcracer1993
Co do Catalunyi, powodem nie był brak pobocza lecz próba ... zwiększenia wyprzedzania. Jaki efekt to dało taki dało, ale FIA i włodarze toru wierzą w swoje, a Liberty nie wiem czy miałoby w tej sprawie coś do gadania ...
Odnośnie zaś Paul Ricard - nie jest to genialny tor, ale Nevers jest gorszy - pod względem wyprzedzania jest gorszy od Hungaroringu, morze nawet Singapuru. A co do Paul Ricard sam układ toru nie jest aż taki zły, problemem są pobocza. Natomiast warto zauważyć, że nie są to byle pobocza jak w Abu Zabi, Bahrajnie, czy Rosji - są one wykonane nie tylko z asfaltu, ale i z wolframu, co sprawia że każdy nawet krótki wyjazd poza tor jest jak solidne zblokowanie kół, na którym mocno cierpią opony. Oczywiście to nie to samo co żwirowe pułapki, w których można utknąć i zakończyć wyścig, natomiast zważywszy, że zwykłe asfaltowe pobocza są instalowane na potęgę nawet na takich torach jak Silverstone, Monza, Spa, czy Suzuka - to może właśnie wyścig na czymś takim jak Paul Ricard byłoby ciekawą alternatywą?
@--- Pobocza z wolframu? Brzmi ciekawie, więc wyjątkowo zmienię zdanie. Chciałbym zobaczyć wyścig F1 na tym torze - to będzie poważny sprawdzian. Jeżeli będzie dobrze to zostanie; jeśli nie to będzie kłopot.
Co do Catalunyi - FIA niestety ale idzie w złym kierunku - tak mówiąc delikatnie. Ale tylko jeśli chodzi o infrastrukturę torów. Zamiast wracać do tradycji (czyli żwirowe pułapki) to oni psują ją na potęgę. Bo bolidy są naprawde solidne i takie powinny być już zawsze. Teraz już DRS nie pomaga - trzeba samemu zapracować na wyprzedzenie rywala.
Marzenie ściętej głowy podpowada Imolę za Baku i Sepang za Soczi.
@--- czy mozesz dac jakiegos linka do tych wolframowych torow bo wolfram w sumie jest dosc miekkim metalem przejsciowym wiec chyba ze jest do czegos dodany to wtedy cos utwardza ale sam wolfram jest miekki jak czysty olow.
Mogli zamienić Singapur z Rosją. Bez sensu z Monzy cisnąć wszystko na Singapur, potem powrót do Soczi i mazad do Japonii.
---, 20.06.2017 07:24 | | |
Cytat MairJ23 : chyba ze jest do czegoś dodany
Cytat --- : nie tylko z asfaltu, ale i z wolframu
@FOLLY
Singapur chciał mieć swój termin wrześniowy zgodnie z kontraktem. Putin chciał mieć termin jesienny i nie w swoje urodziny (Suzuka). W takich warunkach logika ma niewielkie szanse...
@MairJ23
Pamiętaj że po angielsku to tungsten, zaraz wyskakuje we wszystkich wynikach wyszukiwania.
@mcracer1993
World Series by Renault się ścigało w Paul Ricard no i jak nie było deszczu to stypa z tego co pamiętam. Zresztą są filmiki na youtube wiec polecam zajrzeć. Uważam, że to świetny tor do testów, ale kompletnie nie dobry do wyścigów. No chyba, że uruchomią te zraszacze zamontowane na torze :)
Jeszcze niech dodadza GP Europy na Nurburgringu (najlepiej na polnocnej petli ;-) i bedzie ok.
25 marca... kibice przeżywają ciężkie chwile. 25 stycznia powinno być! Niech rozwijają bolidy w trakcie sezonu, będzie większe pole manerwów małych zespołów!
---, 20.06.2017 17:43 | | |
@robertunio
Północna pętla? Szkoda, że nie wpomniałeś o Indy 500 lub Le Mans, w trzynastokilometrowej wersji. Ba, od razu może jeszcze dać Miłe Miglia do kalendarza.
@---
GP Francji na Sarthe w wersji LM24 chętnie bym :)
@MairJ23 Chcialbym GP Niemiec na Nurburgringu... na duzej petli :) To by bylo cos. Wyobrazasz sobie kwalifikacje? :)
Hockenheim to juz nie to co przed przebudowa, jakos do mnie nie przemawia.
A Paul Ricard- zobacze chetnie; z ciekawosci.
|