Czy tylko ja uważam, aby te GP zniknęło z kalendarza a sezon kończył wyścig na torze Interlagos?
Zniknęło - nie. Ale finał to Interlagos.
ymru, 11.10.2017 13:08 | | |
Też bym ich nie wywalał, to całkiem ciekawy tor z dwoma mocnymi dohamowaniami po długiej jeździe z gazem w podłodze, co daje dużo sposobności na przetasowanie stawki, która z powrotem zacieśnia się w krętej i wolnej sekcji pod koniec okrążenia.
Taka charakterystyka toru daje możliwość wielu rozstrzygnięć podczas finałowej rundy, co z resztą obserwowaliśmy np. w sezonach 2014 i 16.
Na Interlagos to byłaby procesja w porównaniu z tym co oferuje arabska pętla.
Inna sprawa, że w tym roku Lewis i tak zapewni sobie tytuł jeszcze przed Interlagos, przynajmniej wiele na to wskazuje.
@ymru
Procesja na Interlagos? Owszem, zdarzały się wyścigi, w których stawka się rozciągała i nie było wyprzedzań, bo Ci z przodu jechali szybciej od tych za nimi. Ale na pewno da się tam wyprzedzać, mamy chociażby bardzo trudne dohamowanie do S do Senna, Potem dohamowanie do 3 zakrętu, tor jest trudny technicznie, a do tego dochodzi nieprzewidywalna, Brazylijska pogoda i fani na trybunach.
Ja uważam ten tor za jeden z najlepszych na świecie i z niecierpliwością czekam na każde GP Brazylii.
Ten tor był budowany na zasadzie aby spektakularnie wyglądał w telewizji. Blichtr przepych neony itp. Dla mnie przesada. Nie płakałbym po tym wyścigu. Tor bez magii.
Interlagos też tylko przez kilka sezonów kończyło sezon, przecieź wcześnuej bylo na początku sezonu. Starsi kibice pamuętaja, że sezon kończyła kiedyś Australia a jeszcze wcześnuej Japonia a jeszcze wcześniej USA.... coraz zmienia się to.
Wyjątkowo w 1997 odchodzące z F1 Renault (teraz można by rzec który to już raz) chciało by finał sezonu był w Europie i wtedy to był wyścig o GP Europy w Jerez i słynne zderzenie Schumachera z Villeneuve.
@ymru co za brednie ze niby abu dabi gwarantuje lepsze wyscigi niz interlagos? Jedyne co u arabow jest ciekawe to pierwszy sektor, proste ostatnimi czasy slużą głównie do wymijania z DRSem, a ostatni sektor z wolnymi i srednimi zakretami nikogo nie jara a juz na pewno nie zacieśnia stawki. Do tego nie ma tam szans na deszcz. Interlagos to świetny kompaktowy tor pojedynki na prostej startowej oraz za
Senna-S były zawsze nawet w poprzedniej dekadzie bez DRS, do tego pada tam regularnie licząc od nowej konfiguracji z 1990 9 z 27 wyścigów było z mniejszym lub większym deszczem.
|