F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Zdaniem szefa Haasa priorytetem sportu powinno być ustalenie kształtu nowych przepisów.
Nataniel Piórkowski, 16 listopada 2017, wyświetlenia: 1370<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Haas – Guenther Steiner uważa, że przed rozpoczęciem poszukiwan nowych zespołów władze Formuły 1 powinny zadbać o wzmocnienie teamów, które obecnie tworzą stawkę serii Grand Prix.

W ubiegłym miesiąciu Liberty Media przedstawiło propozycje zmian w przepisach dotyczących jednostek napędowych na sezon 2021. Właściciel praw komercyjnych nie ukrywa, że jednym z jego celów jest zainteresowanie Formułą 1 nowych producentów.

Wcześniej w tym roku szef FIA – Jean Todt ujawnił, że do Federacji coraz częściej zgłaszają się podmioty zainteresowane dołączeniem do stawki Formuły 1. Steiner uważa jednak, że przed otwarciem Formuły 1 na nowe zespoły, środowisko sportu musi zakończyć prace nad nowymi przepisami.

„Wszyscy będą trochę podenerwowani, ale każdy musi pójść na kompromisy dla dobra całej grupy. Wydaje mi się, że najpierw powinniśmy zadbać o interes dziesięciu zespołów, które obecnie tworzą stawkę F1. Nie mam nic przeciwko nowym teamom, ale nie można wszystkiego mieszać. Póki co mamy dwie klasy: duże zespoły i małe zespoły. Jeśli teraz w sporcie pojawią się nowe stajnie, dostaniemy trzecią podgrupę, kompletnie oderwaną od całości. Zrobiliśmy to kilka lat temu. Jak ma wyglądać zarządzanie kosztami, gdy musisz poczynić duże inwestycje początkowe?” – argumentował Steiner w rozmowie z dziennikarzami.

„Najpierw powinniśmy osiągnąć porozumienie pomiędzy obecnymi zespołami. Opracować rozwiązania, które będą sprawdzać się w praktyce. Późnej możemy szukać nowych zespołów. Nie można tego robić na siłę. Wielu ludziom wydaje się, że mogą wejść do F1 i od razu osiągać zyski. Prawda jest taka, że minie trochę czasu zanim zaczniesz zarabiać na swoim zespole. Myślę, że mamy teraz dziesięć solidnych teamów. Wzmocnijmy je i ustabilizujmy. Wtedy możemy powiększyć stawkę o dwie lub trzy nowe stajnie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas
15.04.2024  Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB
28.03.2024  Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024
19.03.2024  Steiner nie wyklucza powrotu do pracy w F1
26.02.2024  Plooij: Steiner oczekiwał udziałów w zespole Haasa
Tagi:
Steiner G.
F1 ogólnie
FIA
Przepisy
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marvin, 16.11.2017 13:05[!]
Najpierw Haas powinien się zatroszczyć o swój poziom osiągów, a potem o los zespołów, które chciałyby wejść do F1. Chociaż w sumie to to samo, bo w przyszłym roku zapowiada się solidna walka w ogonie stawki przez ten zespół, razem z Sauberem i Toro Rosso, więc jakiekolwiek nowe zespoły byłyby zapewne konkurencją do wejścia do top20 dla Haas :D
Gzehoo92, 16.11.2017 13:09[!]
Tak sobie myślałem ostatnio, że gdyby kiedyś stawka F1 znów liczyła 24 kierowców to kwalifikacje na torze Monako można by było rozegrać nieco innym systemem niż pozostałe rundy.

Mianowicie, zestawić ze sobą najlepsze czasy z wszystkich treningów u każdego kierowcy i podzielić ich na trzy grupy po 8 kierowców. Każda grupa jedzie w 15-minutowych kwalifikacjach, z tym że najpierw jadą ci co zajęli miejsca 17-24 po treningach, potem kierowcy z miejsc 9-16, a na końcu TOP8 z treningów. Podczas przejazdów grupy 2 i 3, czasy uzyskane przez kierowców z poprzednich grup byłyby nadal widoczne. Z powodu takiego podziału w kwalifikacjach, kierowcy mogliby np. wybrać sobie dowolną mieszankę opon na wyścig.

System ten mógłby sprawić że kierowcy mieliby trochę więcej miejsca na torze podczas kręcenia najszybszego okrążenia, a czołówka nie musiałaby narzekać że ktoś z wolniejszych ich przyblokował.

Z drugiej strony, w sytuacji np. zmiennych warunków pogodowych, któraś grupa mogłaby trafić na większe/mniejsze opady deszczu, co mogłoby trochę niesprawiedliwie wpłynąć na ostateczne wyniki kwalifikacji. No i jeszcze wykluczyłoby to testowanie przez młodych kierowców podczas pierwszych treningów.

Zanim ktoś powie że to odstępstwo od tradycyjnego systemu w F1 - WTCC podczas rundy na Nordschleife też inaczej rozgrywało kwalifikacje.
---, 16.11.2017 17:08[!]
@Gzehoo92
Nie przeszłoby, bo wtedy zespoły zamiast skupiać się na swojej pracy w treningach już by traktowały to jako swego rodzaju prekwalifikacje, trenowałyby 3 treningi pusty bak zamiast symulacji wyścigu na jednym z nich.
Maciek znafca, 18.11.2017 00:42[!]
Gzegoo92 to nie wtcc tylko F1. Treningi są po to aby przygotować bolid pod kwalifikacje i wyścig a nie żeby wykręcać na nich czasy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca