|
|
|
|
|
|
FOM ogłosiło pozytywne dane dotyczące oglądalności F1 w telewizji |
Seria Grand Prix jest także coraz popularniejsza w mediach społecznościowych. |
|
•Nataniel Piórkowski, 5 stycznia 2018, wyświetlenia: 1828 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Formuła 1 ogłosiła wzrost widowni telewizyjnej oraz znaczące zwiększenie popularności wśród fanów w mediach społecznościowych.
Według danych przedstawionych w piątek przez Formula One Management łączna widownia F1 (suma średniej widowni wszystkich transmisji F1 na dwudziestu największych dla sportu rynkach) wyniosła 1,4 miliarda osób. Oznacza to wzrost o 6,2% w porównaniu do stanu z 2016 roku.
Liczba unikalnych widzów, czyli osób które na przestrzeni ostatniego sezonu przynajmniej raz śledziły transmisję F1, osiągnęła poziom 352,2 milionów. Zgodnie z komunikatem wydanym przez FOM po raz pierwszy od 2010 roku nie zaobserwowano spadków w tej kategorii statystyk.
W gronie dwudziestu największych dla Formuły 1 rynków znalazła się Polska. Prócz tego duże zainteresowanie sportem można zaobserwować w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, w Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Na uwagę zasługuje także olbrzymi wzrost popularności Formuły 1 w mediach społecznościowych. Łącznie blisko dwanaście milionów fanów śledzi profile serii Grand Prix na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube. FOM informuje, iż pod tym względem odnotowano niemal 55-procentowy wzrost w porównaniu do 2016 roku. Pod względem przyrostu fanów w mediach społecznościowych F1 wyprzedza Formułę E, NFL, MLB, NBA czy Ligę Mistrzów UEFA. Należy jednak zaznaczyć, że FOM debiutowała z profilami F1 na kolejnych portalach społecznościowych względnie niedawno, bo w 2015 i 2016 roku.
Dyrektor zarządzający do spraw komercyjnych F1 – Sean Bratches powiedział: „Jesteśmy zachęceni wzrostem wyników dotyczących widowni zarówno w obszarze tradycyjnej telewizji jak i platform cyfrowych. Kontynuujemy nasze działania, tak aby w 2018 roku kibice odczuli istotne zmiany w odniesieniu zarówno do obecnych jak i nowo tworzonych doświadczeń. To dobry okres, by być fanem F1”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|