F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Liberty zaprezentuje program zmian w Formule 1

Podczas GP Bahrajnu ma dojść do spotkania właścicieli sportu z zespołami i producentami silników.
Nataniel Piórkowski, 27 marca 2018, wyświetlenia: 3196<< | lista | T- | T+ | >>

Wiele wskazuje na to, że już w trakcie Grand Prix Bahrajnu Liberty Media zaprezentuje zespołom oraz producentom silników pełną propozycję programu przyszłości Formuły 1.

Właściciel praw komercyjnych jest zainteresowany zmianą przepisów dotyczących jednostek napędowych a także zaradzeniem problemowi wzrostu kosztów oraz ograniczeniem wydatków zespołów.

Wstępne założenia przepisów silnikowych na sezon 2021 zakładają rezygnację z generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H), standaryzację niektórych części oraz ograniczenie obszarów rozwoju. Pomysły te nie spotkały się z aprobatą trzech największych producentów: Ferrari, Mercedesa i Renault. Pierwsza z wymienionych firm zaczęła nawet grozić odejściem ze sportu.

Liberty zmodyfikowało swoje propozycje dotyczące jednostek napędowych, dążąc do wyeliminowania kontrowersji i utrzymaniu na pokładzie wszystkich uczestników mistrzostw. Nie jest jasne, czy amerykański koncern zaprezentuje w Bahrajnie zarys porozumień komercyjnych, jakie miałyby wejść w życie od 2021 roku. Obecne umowy FOM z zespołami wygasają wraz z końcem sezonu 2020.

Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko, wyjaśniał: „Powiedziano mi, że w Bahrajnie poznamy szczegóły planów Liberty. Zobaczymy, jak będą się prezentować. Nie jestem sobie jednak w stanie wyobrazić, że w Formule 1 pozostanie MGU-H”.

„Ustaliliśmy i jesteśmy przekonani co do tego, że musi dojść do zmian w przepisach technicznych, także w zakresie kosztów. Muszą one zostać zredukowane. Nie ma znaczenia sposób, w jaki tego dokonamy – musimy ciąć koszty. Spójrzcie tylko na naszych sąsiadów z Force India. Żaden z zespołów nie zarabia pieniędzy. To nie jest solidny i zdrowy model prowadzenia biznesu” – dodał.

Wiceszef Force India – Bob Fernley, przekonywał z kolei: „To będzie ważny rok dla Liberty Media. Ważne jest to, aby przepisy dotyczące silników zostały jasno sprecyzowane w 2018 roku, bo producenci potrzebują czasu, aby dobrze je przeanalizować. Myślę, że z potwierdzeniem regulacji w zakresie nadwozia i całej reszty możemy poczekać do 2019 roku, bo ich wdrożenie to kwestia mniej więcej roku. Dzięki temu zostaje nam przynajmniej rok na dogranie szczegółów porozumień komercyjnych”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek000, 27.03.2018 13:35[!]
Ferrari grożące odejściem z Formuły 1. Co za nowość :v
michael85, 27.03.2018 21:44[!]
Jak na razie ostatnie zmiany dokonane przez Liberty są totalną porażką. Zmiana godzin wyścigów, odejście od rozpoczęcia wyścigu o pełnej godzinie i usunięcie nieodżałowanych grid girls. Liga żużla umiała się oprzeć patologicznej poprawności politycznej w Szwecji, a o wiele potężniejsza F1 nie potrafiła tego zrobić :( Co będzie następne? 4 cylindrowe bzyczki z 2 turbinami?
gpjano, 27.03.2018 22:36[!]
Cytat :
Żaden z zespołów nie zarabia pieniędzy

To prawda? Wszyscy wydają więcej niż zarabiają?
Znalazłem takie informacje z 2016 r.:
Mercedes    Przychód 289,4 mln - strata -3,7 mln
Ferrari Przychód 230 mln - podobno wychodzą na zero ale nie znalazłem oficjalnych danych
Red Bull    Przychód 198,0 mln - zysk 0,4 mln
Toro Rosso Przychód 100 mln - strata -40 mln chociaż to finanse powiązane z Red Bullem więc...
McLaren    Przychód 179,7 mln - strata -3,2 mln
Renault    Przychód 119,7 mln - strata -3,2 mln
Williams    Przychód 116,7 mln - zysk 12,4 mln (zasługa Strolla)
Haas F1 Team    Przychód 100 mln - zysk 4 mln
Force India    Przychód 77,1 mln - strata -11,6 mln
Sauber Przychód ponad 100 mln - stali na skraju bankructwa
Gszegosz, 28.03.2018 00:07[!]
Dalej zostają V6 brzmiące jak gówno. Czysta kosmetyka, mydlenie oczu fanom i sztuczne zachęcanie koncernów, które i tak olewają F1 ciepłym moczem.
Indy, 28.03.2018 10:46[!]
@michael85 Zmiana godziny rozpoczęcia wyścigu o 70 minut nie ma żadnego znaczenia. Grid girls mają co najwyżej małe znaczenie.

Halo jest największym syfem moim zdaniem ale to jest poza decyzją Liberty jeśli dobrze rozumiem (FIA decyduje)
Peter_Sv5, 28.03.2018 14:46[!]
Niech wprowadzą czujniki przeciw narkotykowe. Miszcz Hamilton po całonocnym balecie i wypaleniu sziszy na dzień przed wyścigiem nie odpali bolidu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca