|
|
|
|
|
|
Liberty zaprezentuje program zmian w Formule 1 |
Podczas GP Bahrajnu ma dojść do spotkania właścicieli sportu z zespołami i producentami silników. |
|
•Nataniel Piórkowski, 27 marca 2018, wyświetlenia: 3196 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Wiele wskazuje na to, że już w trakcie Grand Prix Bahrajnu Liberty Media zaprezentuje zespołom oraz producentom silników pełną propozycję programu przyszłości Formuły 1.
Właściciel praw komercyjnych jest zainteresowany zmianą przepisów dotyczących jednostek napędowych a także zaradzeniem problemowi wzrostu kosztów oraz ograniczeniem wydatków zespołów.
Wstępne założenia przepisów silnikowych na sezon 2021 zakładają rezygnację z generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H), standaryzację niektórych części oraz ograniczenie obszarów rozwoju. Pomysły te nie spotkały się z aprobatą trzech największych producentów: Ferrari, Mercedesa i Renault. Pierwsza z wymienionych firm zaczęła nawet grozić odejściem ze sportu.
Liberty zmodyfikowało swoje propozycje dotyczące jednostek napędowych, dążąc do wyeliminowania kontrowersji i utrzymaniu na pokładzie wszystkich uczestników mistrzostw. Nie jest jasne, czy amerykański koncern zaprezentuje w Bahrajnie zarys porozumień komercyjnych, jakie miałyby wejść w życie od 2021 roku. Obecne umowy FOM z zespołami wygasają wraz z końcem sezonu 2020.
Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko, wyjaśniał: „Powiedziano mi, że w Bahrajnie poznamy szczegóły planów Liberty. Zobaczymy, jak będą się prezentować. Nie jestem sobie jednak w stanie wyobrazić, że w Formule 1 pozostanie MGU-H”.
„Ustaliliśmy i jesteśmy przekonani co do tego, że musi dojść do zmian w przepisach technicznych, także w zakresie kosztów. Muszą one zostać zredukowane. Nie ma znaczenia sposób, w jaki tego dokonamy – musimy ciąć koszty. Spójrzcie tylko na naszych sąsiadów z Force India. Żaden z zespołów nie zarabia pieniędzy. To nie jest solidny i zdrowy model prowadzenia biznesu” – dodał.
Wiceszef Force India – Bob Fernley, przekonywał z kolei: „To będzie ważny rok dla Liberty Media. Ważne jest to, aby przepisy dotyczące silników zostały jasno sprecyzowane w 2018 roku, bo producenci potrzebują czasu, aby dobrze je przeanalizować. Myślę, że z potwierdzeniem regulacji w zakresie nadwozia i całej reszty możemy poczekać do 2019 roku, bo ich wdrożenie to kwestia mniej więcej roku. Dzięki temu zostaje nam przynajmniej rok na dogranie szczegółów porozumień komercyjnych”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|