|
|
|
|
|
|
Red Bull: Zmniejszony docisk u Verstappena nie wystarczył |
Christian Horner twierdzi, że jego ekipa traci 0,7 sekundy na prostych. |
|
•Łukasz Godula, 24 czerwca 2018, wyświetlenia: 1383 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Red Bull uważa, że ciągle traci siedem dziesiątych sekundy na prosty Paul Ricard, pomimo ryzyka związanego z dociskiem porównywalnym ze Spa, jakiego użyli w kwalifikacjach.
Biorąc pod uwagę straty jednostki napędowej Renault w porównaniu do Mercedesa i Ferrari, Red Bull zdecydował się zmniejszyć skrzydło Maxa Verstappena, by nie tracić tak dużo. Jednak pomimo faktu, że Verstappen zakwalifikował się w drugim rzędzie, tylko kilka dziesiątych za Sebastianem Vettelem – Horner przyznał, że zespół ciągle traci na prędkości maksymalnej.
„Jeździmy z dociskiem podobnym do Spa i niestety ciągle tracimy siedem dziesiątych na prostej” – przyznał szef Red Bulla w rozmowie z telewizją Sky Sports. „Obaj kierowcy wykonali świetną robotę. Czwarte i piąte miejsce daje nam szansę na walkę. Myślę, że Mercedes jest poza zasięgiem, te opony naprawdę im pasują na takiej nawierzchni, więc o ile nie zepsują sami czegoś to będą w bardzo dobrej formie. Jednak możemy mieć fajną walkę z Ferrari”.
Daniel Ricciardo nie miał szansy spróbować ustawień skrzydła Verstappena z powodu deszczu w trzecim treningu, więc został przy większym docisku i spodziewa się, że będzie go to spowalniało w stosunku do liderów w wyścigu.
„Podzieliliśmy w piątek samochody na różne poziomy docisku, więc Max miał niższy, a ja wyższy” – powiedział Australijczyk. „Oczywiście wczoraj jechaliśmy na podobnym poziomie i wyglądało na to, że niski docisk jest warty spróbowania, więc chciałem to zrobić w trzecim treningu, jednak nie udało się z powodu pogody. Tak więc czy powinniśmy zaczynać kwalifikacje z czymś czego nie znaliśmy? Zdecydowaliśmy, że pojedziemy z tym co poznaliśmy”.
„Byłem nieco wolny na prostych. Frustrująca sesja, nie mogłem wiele więcej zrobić w kwalifikacjach. Oczywiście będę pewny siebie przed wyścigiem, jednak na papierze zapowiada się, że będziemy wolni na prostych w porównaniu z rywalami, jednak jeśli popada, to może szczęście się do nas uśmiechnie”.
Ricciardo uważa, że bez deszczu w trzecim treningu, mógłby również pojechać z niższym dociskiem. „Max w pierwszym treningu nie pojechał za dobrze i miał kilka problemów, a miał więcej docisku wtedy, więc powiedzieli «ok, odejmijmy wszystko co możemy»” – tłumaczy Ricciardo. „Myślę, że po wczorajszym popołudniu stwierdzili, że to jedyna miarodajna sesja i zostali z tym co znali”.
„Podobnie było z nami, po trzecim treningu gdzie nie jeździliśmy wcale, stwierdziliśmy, że zostaniemy z tym co znamy. Podjęliśmy tę decyzję z inżynierem i myślę, że Max zrobił tak samo. Jeśli jeździlibyśmy w trzeciej sesji to prawdopodobnie również zmniejszył bym docisk”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|