F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021

FIA ogłosiła przetarg na dostawcę opon w latach 2020-2023.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lipca 2018, wyświetlenia: 4186<< | lista | T- | T+ | >>


Władze Formuły 1 podjęły decyzję o przejściu na 18-calowe felgi od sezonu 2021.

FIA ogłosiła przetarg na dostawcę ogumienia w latach 2020-2023 i w rozesłanej nocie znajduje się informacja o „nowych wymiarach produktu od sezonu 2021”. Zrozumiałe jest, że ma to związek ze zmianą rozmiaru felg z 13 cali na 18, a także zwężeniem przednich opon. Aktualne wymiary przedniego ogumienia wynoszą 305 milimetrów, natomiast od 2021 roku ma być ono zwężone do 270 milimetrów.

Federacja oczekuje na wnioski od producentów opon do 31 sierpnia, by móc określić, które z nich „spełniają wymogi techniczne oraz bezpieczeństwa”. Następnie dojdzie do rozmów zainteresowanych stron z właścicielem Formuły 1 – Liberty Media, na temat kwestii handlowych oraz ostatecznego wyboru dostawcy.

Ponadto od sezonu 2021 planowany jest zakaz stosowania koców grzewczych, w których opony osiągają optymalną temperaturę przed założeniem ich do bolidu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cichy, 20.07.2018 09:50[!]
CZTERY OSIEMNASTKI !
Chłodny, 20.07.2018 09:57[!]
Wolałem klasyczny wygląd 13-calówek ale nie jest źle. Swoją drogą, czy ekipy będą miały dowolność w wyglądzie felg, czy jest to jakoś ograniczone?

Bo takie czerwone Ferrari na srebrnych, pięcioramiennych felgach...
piwo, 20.07.2018 10:02[!]
zaraz sie zacznie ze tarcze trzeba zwiekszyc bo wygladaja smnesznie przy takich felgach. brak kocy grzewczych mi sie mega podoba. oddzieli dzieci typu strol sirotkin od kierowcow wyscigowych, bo roznice na kolku wyjazdowym beda kilkunastu sekund. zmniejszeni szerokosci opon z przodu nie zabardzo rozumiem. czyzby chciano zmniejszyc liczbe wyprzedzan bo tam najbardziej potrzebna jest przyczepnosc przedniej osi? czy moze auto ma byc mniej nadsterowne by pomoc lajzokierowcom?
temal, 20.07.2018 10:26[!]
Nowe opony plus nowy silnik, oj będzie się działo za parę latek... Ciekawe kto będzie dominował w przyszłej dekadzie?
Player1, 20.07.2018 10:28[!]
@piwo niższy profil powinien zrekompensować utratę przyczepności z przodu na węższych oponach, czy w pełni to się okaże. Natomiast "niższy tył" będzie preferował kierowców, którzy umieją się posługiwać pedałem gazu.
RY2N, 20.07.2018 10:31[!]
wygląd na pewno lepszy, ale trzeba będzie mocno przeprojektować wytrzymałość zawieszenia na tarkach (takie opony dużo mniej tłumią wstrząsy)
shaq, 20.07.2018 10:55[!]
Który to już raz słyszę o planowanym zakazie kocy grzewczych i który raz znowu usłyszę, że zakazu nie będzie ze względu na bezpieczeństwo. Ehh...
A-J-P, 20.07.2018 11:34[!]
Niech zgadne ... kolejna amerykańska firma wejdzie do F1 bo przecież trzeba stawiać na swoich xD
gnodeb, 20.07.2018 11:38[!]
Te węższe opony z przodu to przygotowanie gruntu na inne cwane zmiany, czy część zaplanowanej i jawnej rewolucji?
maciejas512, 20.07.2018 11:41[!]
Robimy zakłady. Wejdzie Firestone? czy wróci Michelin? A może jednak Hankook? :P Szczerze jakoś nie pasują mi te 18 do bolidów F1 ale kto tam wie. Może to jakoś zgranie wyjdzie.
Pavlos Le Paul, 20.07.2018 11:45[!]
Od ilu lat już są dyskusje o zakazie koców grzewczych? Bo jakoś tak już troche długo to trwa.
exxxile, 20.07.2018 11:53[!]
Michelin bankowo będzie zainteresowany 18stkami. Nie miałbym nic przeciwko różnym dostawcom opon.
maciejas512, 20.07.2018 11:54[!]
@Pavlos Le Paul Haha, też nad tym się zastanawiam. Zaraz Grosjean będzie krzyczał, że to będzie niebezpieczne :P Na szczęście go już nie powinno wtedy być w F1 :D
krzysiek000, 20.07.2018 13:18[!]
Mimo wszystko mam sporą nadzieję na pozostanie koców grzewczych.
Usunięcie ich zwiększy wagę pit-stopów. Kierowcy przez dłuższy czas po wyjeździe będą wolniejsi od tych z rozgrzanymi oponami.
nickolas, 20.07.2018 16:52[!]
@piwo ja nie za bardzo rozumiem Twojego roku rozumowania.;)
Natomiast zdaje sobie sprawę że Amerykanom zależy na wyglądzie A nie właściwościach jezdnych...
Inna rzecz że przednie opony powiększone do 305mm wyglądają źle. Popatrzcie na bolidy z lat 70-80. To jest mój synonim bolidu F1.
SweetF1, 20.07.2018 20:07[!]
Witamy Michelin
marios76, 20.07.2018 21:11[!]
Bezsensowna decyzja. Zrobia miejsce na wieksze tarcze/ skuteczniejsze hamulce i odbiara przyczepnosc zwezajac opony. Najlepiej przy tak niskim profilu ustalic jeszcze minimalne cisnienie i mamy jazde jak po kocich lbach... Na tym rozwiazaniu skorzysta chyba tylko ktorys z producentow ogumienia.
Sasilton, 21.07.2018 10:01[!]
Z wyglądy bardzo mi się nie podobają.
Ralph1537, 27.07.2018 06:23[!]
Okropnie wyglądają, chcą do reszty zniszczyć to czym byla prawdziwa F1
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca