|
|
|
|
|
|
Wolff: Nie byliśmy gotowi na polecenia zespołowe |
Szef Mercedesa przyznał się również do błędu strategicznego, po którym Hamilton spadł za Vettela. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 30 wrze?nia 2018, wyświetlenia: 2465 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Toto Wolff przyznał, że Mercedes nie był przygotowany na scenariusz, w którym wydaje kierowcom polecenie zamiany pozycji na torze.
Po starcie do wyścigu w Soczi na prowadzeniu utrzymał się Valtteri Bottas, natomiast Lewis Hamilton jechał drugi, choć po zmianie opon spędził jedno okrążenie za Sebastianem Vettelem. W połowie zmagań stratedzy Mercedesa zdecydowali się zastosować team orders i Fin przepuścił swojego partnera, który wygrał Grand Prix Rosji i powiększył przewagę w mistrzostwach nad kolejnym kierowcą do 50 punktów.
Szef stajni z Brackley – Toto Wolff, zapytany o przebieg zmagań, odpowiedział: „Chciałbyś wszystko kontrolować i dziś rano przedyskutowaliśmy milion różnych scenariuszy, lecz ten w wyścigu był zupełnie inny. Po wyjeździe z Soczi będziemy musieli zrobić krok do tyłu, wrócić do domu, wykonać analizę oraz wyciągnąć wnioski z takiego dnia”.
Austriak przyznał, że należało wykorzystać okazję do powiększenia przewagi w mistrzostwach Hamiltona nad Vettelem, choć trudno było mu to zrobić kosztem Valtteriego Bottasa. „Powinniśmy być wniebowzięci po wywalczeniu dubletu i w sumie jesteśmy, ale mamy też poczucie, że zagraliśmy przeciwko Valtteriemu. To powinno być jego zwycięstwo, a my to zmieniliśmy. To złe dla kierowcy oraz zespołu. Mimo to rzeczywistość jest brutalna i w taki dzień należało zwiększyć przewagę o kolejne siedem punktów. W mistrzostwach przechodzimy przez trudny moment i takie momenty trzeba wykorzystywać”.
Wolff przyznał się również do błędnej strategii, która kosztowała Hamiltona drugie miejsce po zmianie opon i wymusiła na nim walkę z Sebastianem Vettelem. Brytyjczyk podczas agresywnej walki z kierowcą Ferrari uszkodził opony, co również było kluczowe dla decyzji o zastosowaniu poleceń. „Zatrzymaliśmy Lewisa na torze o jedno okrążenie za długo i stracił pozycję na rzecz Sebastiana. Powiedzmy, że narobiliśmy bałaganu. Lewis musiał atakować i spowodował tym blistering, co później wymusiło na nas nałożenie na niego ochrony. W głębi serca wszyscy kochamy wyścigi i chcemy oglądać najszybszego kierowcę na pierwszym miejscu. Z drugiej strony myślimy racjonalnie i dyskutowaliśmy o tym rano, podczas gdy w wyścigu wszystko ułożyło się inaczej”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|