F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Krawężnik w dwudziestym zakręcie Yas Marina został poprawiony

Kierowcy skarżyli się na odpadające z niego kawałki asfaltu i unoszący się kurz.
Mateusz Szymkiewicz, 24 listopada 2018, wyświetlenia: 1117<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Wysoki krawężnik w zakręcie numer dwadzieścia toru Yas Marina został poprawiony przed pozostałą częścią weekendu.

Przed tegoroczną edycją Grand Prix Abu Zabi organizatorzy podjęli decyzję o wybudowaniu dodatkowego krawężnika w trzecim sektorze, który ma zmusić kierowców do przestrzegania limitów toru.

Nowy element, którego wysokość wynosi pięć centymetrów, spotkał się jednak z dużą krytyką kierowców. Romain Grosjean pełniący funkcję szefa GPDA określił go jako „niezgodny ze standardami F1”, mając na myśli odpadające kawałki asfaltu oraz kłęby kurzu. Organizatorzy po piątkowych treningach postanowili zareagować i na torze pojawili się pracownicy porządkowi, którzy wzmocnili konstrukcję w dwudziestym zakręcie.

„To dobry pomysł, ponieważ nie ma już problemu limitów toru” – powiedział Grosjean po piątkowych zajęciach. „Mimo to za każdym razem unosi się tam chmura kurzu, co nie jest zbyt dobre. To nie przypomina standardów F1”.

Podczas treningów przygody na nowym krawężniku zaliczyli Max Verstappen oraz Charles Leclerc. Holender przejeżdżając dwudziesty zakręt ze zbyt wysoką prędkością zawiesił swój bolid, tracąc nad nim kontrolę, natomiast Monakijczyk wystrzelił w powietrze podczas próby powrotu na tor.

„Rozumiem dlaczego to się tam znajduje i szczerze mówiąc również uważam, że to dobre rozwiązanie, ponieważ zaczynasz przestrzegać limity” – stwierdził Verstappen. „Mimo to pojechałem w tym miejscu nieco za szeroko. Koła straciły kontakt z nawierzchnią i nic się nie dało zrobić”.

Esteban Ocon z Force India dodał: „To nie jest najwyższa jakość. W sobotę powinno być lepiej. Ten krawężnik nie musi być jednak aż tak wysoki. Będąc na nim możesz stracić czas, ale problemem jest fakt, że można popsuć bolid. To jest niebezpieczne”.

Z kolei Pierre Gasly ujawnił, że podczas spotkania kierowców poruszono temat wysokich krawężników w związku z wypadkiem Sophii Florsch w Makau. „Dyskutowaliśmy na temat zdarzenia z Makau. W tym przypadku wysoki krawężnik nie okazał się pomocny, ponieważ po prostu wystrzelił bolid w powietrze. Musimy rozejrzeć się za innymi opcjami. Podobnie jest na pozostałych torach, gdy zaczynasz się ślizgać i uderzysz jeden z tych krawężników, wówczas zaczynasz lecieć. Jest to skuteczne przy limitach toru, ale w pewnych sytuacjach staje się niebezpieczne”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2023  Ocon najszybszy podczas testów opon Pirelli
26.11.2023  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia w wyścigu
26.11.2023  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
26.11.2023  Max Verstappen kończy sezon 2023 z kolejnym zwycięstwem
26.11.2023  Jack Doohan zwycięża na koniec sezonu, Pourchaire mistrzem
Tagi:
Yas Marina
FIA
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca