|
|
|
|
|
|
Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1 |
Szef Toro Rosso przyznał, że producent miał spore rezerwy w integracji jednostki z podwoziem. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 27 grudnia 2018, wyświetlenia: 5633 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Toro Rosso – Franz Tost, przyznał, że po pierwszym spotkaniu z inżynierami Hondy był „zszokowany” ich niskim poziomem wiedzy na temat bolidu F1.
Japoński producent w latach 2015-2017 był dostawcą układów napędowych McLarena, lecz przez słabe osiągi jego pakietu oraz dużą zawodność zespół zdecydował się na przerwanie współpracy.
Jedyną szansą Hondy na pozostanie w Formule 1 było Toro Rosso, z którym koncern odbudował swoją pozycję w sezonie 2018. Jednostka RA618H prezentowała znacznie wyższą niezawodność, a jej osiągi rosły z każdym kolejnym pakietem poprawek, co zaowocowało kontraktem z Red Bull Racing na lata 2019-2020.
„Mamy bardzo dobrą współpracę i świetną relację biznesową” – stwierdził Franz Tost, szef Toro Rosso. „Jeżeli udaje się coś znaleźć po naszej stronie, wspólnie siadamy do rozmowy, omawiamy to i szukamy rozwiązania. Podczas pierwszego spotkania z Hondą byłem zszokowany, ponieważ nie mieli pojęcia o kwestiach związanych z podwoziem lub jednostką napędową. Kiedy spotykasz się z nowym partnerem, po pierwsze trzeba znaleźć punkt zaczepienia. W naszym przypadku ułożyło się to bardzo szybko, ponieważ obie strony były otwarte”.
Szef Honda Motorsport – Masashi Yamamoto, przyznał, że największą zmianą z Toro Rosso była świetna komunikacja. Z kolei Tost uważa, że intencją jego zespołu jest osiągnięcie jak najlepszej współpracy. „Filozofia Toro Rosso generalnie polega na tym, by być transparentnym, ponieważ naszym jedynym celem jest osiągnięcie sukcesu. Wewnątrz zespołu nie ma żadnej polityki. Mamy naprawdę dobre relacje”.
Austriak dodał, że Honda przekroczyła jego oczekiwania, ponieważ spodziewał się trudnego przejściowego sezonu 2018. „Powiedziałem w ubiegłym roku, że nie będzie to łatwy sezon ze względu na kwestie techniczne, które należało rozwiązać. Mimo to jednostka napędowa Hondy pokazała znacznie lepsze osiągi niż bolid Toro Rosso. To oznacza, że wszelkie braki były po naszej stronie, aniżeli silnika. To nas najbardziej ograniczało. Jednostka jest dobra”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|