F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1

Szef Toro Rosso przyznał, że producent miał spore rezerwy w integracji jednostki z podwoziem.
Mateusz Szymkiewicz, 27 grudnia 2018, wyświetlenia: 5633<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Toro Rosso – Franz Tost, przyznał, że po pierwszym spotkaniu z inżynierami Hondy był „zszokowany” ich niskim poziomem wiedzy na temat bolidu F1.

Japoński producent w latach 2015-2017 był dostawcą układów napędowych McLarena, lecz przez słabe osiągi jego pakietu oraz dużą zawodność zespół zdecydował się na przerwanie współpracy.

Jedyną szansą Hondy na pozostanie w Formule 1 było Toro Rosso, z którym koncern odbudował swoją pozycję w sezonie 2018. Jednostka RA618H prezentowała znacznie wyższą niezawodność, a jej osiągi rosły z każdym kolejnym pakietem poprawek, co zaowocowało kontraktem z Red Bull Racing na lata 2019-2020.

„Mamy bardzo dobrą współpracę i świetną relację biznesową” – stwierdził Franz Tost, szef Toro Rosso. „Jeżeli udaje się coś znaleźć po naszej stronie, wspólnie siadamy do rozmowy, omawiamy to i szukamy rozwiązania. Podczas pierwszego spotkania z Hondą byłem zszokowany, ponieważ nie mieli pojęcia o kwestiach związanych z podwoziem lub jednostką napędową. Kiedy spotykasz się z nowym partnerem, po pierwsze trzeba znaleźć punkt zaczepienia. W naszym przypadku ułożyło się to bardzo szybko, ponieważ obie strony były otwarte”.

Szef Honda Motorsport – Masashi Yamamoto, przyznał, że największą zmianą z Toro Rosso była świetna komunikacja. Z kolei Tost uważa, że intencją jego zespołu jest osiągnięcie jak najlepszej współpracy. „Filozofia Toro Rosso generalnie polega na tym, by być transparentnym, ponieważ naszym jedynym celem jest osiągnięcie sukcesu. Wewnątrz zespołu nie ma żadnej polityki. Mamy naprawdę dobre relacje”.

Austriak dodał, że Honda przekroczyła jego oczekiwania, ponieważ spodziewał się trudnego przejściowego sezonu 2018. „Powiedziałem w ubiegłym roku, że nie będzie to łatwy sezon ze względu na kwestie techniczne, które należało rozwiązać. Mimo to jednostka napędowa Hondy pokazała znacznie lepsze osiągi niż bolid Toro Rosso. To oznacza, że wszelkie braki były po naszej stronie, aniżeli silnika. To nas najbardziej ograniczało. Jednostka jest dobra”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Tost łączony z funkcją konsultanta obu ekip Red Bulla
05.01.2024  Tsunoda: Gdyby nie Tost, nie byłoby mnie już w Formule 1
27.11.2023  Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię
28.10.2023  Tost: Hadjar wkrótce trafi do Formuły 1
18.10.2023  Rosberg: Ricciardo może wciąż odczuwać skutki kontuzji z Zandvoort
Tagi:
Tost F.
Toro Rosso
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Matthias, 27.12.2018 18:56[!]
To zdaje się potwierdzać, że McLaren nie traktował Hondę jako równego sobie partnera technologicznego, tylko podwładnego sobie wykonawcę na zlecenie. Tylko po co wtedy im były te trzyletnie cyrki z nimi? Mogli sami sobie zrobić ten silnik. Efekt byłby identyczny.
wartek, 27.12.2018 19:46[!]
Ciekawe ile w tym pomocy ferrari i mercedesa dla hondy
krecik705, 27.12.2018 20:14[!]
Niewiarygodne... Którą to już burę ode mnie zbierze McLaren za podejście wobec Hondy. Się dziwić, że jednostka napędowa nie była taka jak powinna, gdy mają tyle za uszami. Pod żadnym pozorem nie obronię Japończyków, bo też tego, no... Ale jednak.
dulk, 27.12.2018 20:34[!]
Tost tak włazi w przysłowiową d... Hondzie że aż żal to czytać
a jak Honda miała taką złą komunikację to bym powiedział 50% winy jest także po jej stronie - jak nie wiedzieli czegoś to co ? bali się spytać? czy może pytali po japońsku i nikt nie odpowiadał?

mam tylko nadzieję że efekt tej cudownej komunikacji będzie lepszy od silnika Renault - który także mam nadzieję że w końcu podgoni liderów - miłoby widzieć Riccardo chociaż "kąsającego" top3 a nie tylko dublowanego
marios76, 28.12.2018 07:46[!]
@dulk Mam podobne zdanie... a do kolegow powyzej- przyszlo Wam na mysl, ze McLaren juz wspolpracowal z Honda? Zaowocowalo to sukcesami i pewnie część personelu to pamięta, pytanie czy Honda zmienila standardy na tyle, na ile zmienila sie przez ten czas F1? Jezeli przez 3 lata Honda miala tak niskie pojecie o bolidzie F1, to znaczy ze im sie wydawało ze wystarczy dostarczyc silnik... W takich okolicznosciach, nie dziwię sie wymaganiom McLarena.
Jezeli natomiast Honda dopiero co sie ogarnęła, to rownie dobrze moze znaczyc tyle ze : Mc Laren im podziekowal i co im zostalo? Albo sie zebrac do kupy z Toro Rosso, albk zwinac 4lata pracy, wtopionej kasy i odejsc w nieslawie. Nie oceniajcie McLarena jako jedynego winnego takiemu rozwojowi wypadków. ..
piwo, 28.12.2018 10:16[!]
za trzyce miesiace wszystko bedzie jasne czy towlazenie w du.e czy faktycznie honda potrafila z redbulami przygotowac niezly silnik. juz niedlugo bedzie wszystko wiadomo. na dzien dzisiejsy chcialbym zeby zaden redbul nie byl zagrozeniem dla Wiliamsa Roberta. i tyle. wiec zycze im samych niepowodzen :)
krecik705, 28.12.2018 12:02[!]
Kiedyś był news takiej treści: "Red Bull: Niech Honda zrobi najlepszy pakiet jaki mogą. My go obudujemy." Może McLaren narzucał wymagania i Japończycy nie wiedzieli co gdzie mogą umieścić w sensie dokładnego umieszczenia innych bajerów, dopasowania do bolidu? W tym bym upatrywał tych szczegółów. Fakt, tego nie wiemy, ale nie wykluczam tego.
kawbandos, 28.12.2018 19:40[!]
Spodziewal sie trudnego sezonu, bo nie wiedzial czy honda bedzie wyrabiala produkowac hurtowo ponadlimitowo silniki. Mam pomysl dla wyrownania stawki. Silnik musi pasc na torze.
marios76, 28.12.2018 23:28[!]
@krecik705 Moglo byc tak, ze Honda zrobila silnik i McLaren to obudowal. Potem odkryto, ze aby rozwijac ten silnik, trzeba przenosic pewne elementy w inne miejsce (cos bylo, ale nie chce namieszac) i ich przeniesienie w wymagane miejsce nie odpowiadalo konstrukcji... Takie tam prawdopodobienstwo. McLaren zdolowal przez trzy sezony, z Renault, mimo niedopasowania, troche punktow uciulali...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca