F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Szef Toro Rosso uważa, że dla dobra widowiska należy po raz kolejny zmienić przepisy.
Mateusz Szymkiewicz, 9 stycznia 2019, wyświetlenia: 4348<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem szefa Toro Rosso – Franza Tosta, władze Formuły 1 powinny zredukować poziom docisku bolidów o minimum 40-50 procent.

W sezonie 2019 zostaną wprowadzone prostsze skrzydła oraz mniej rozbudowane sekcje boczne, co ma ułatwić kierowcom wyprzedzanie. Dotychczasowe bolidy zostawiały za sobą strugę „brudnego powietrza”, co utrudniało rywalom podążanie w krótkich odstępach czy nawiązanie bliskiej walki.

Zdaniem Franza Tosta, władze F1 chcąc poprawić widowisko powinny ograniczyć rolę aerodynamiki, wracając niemalże do sytuacji z lat 2014-2016. „Mamy gigantyczny poziom docisku, co oznacza wysokie prędkości w zakrętach, w których kierowcy nie są w stanie za sobą jechać. Poza tym są bardzo ostre dohamowania. Jak w takim razie można wyprzedzać? FIA oraz FOM, gdzie są doświadczeni ludzie jak Ross Brawn i Pat Symonds, doskonale powinni wiedzieć co należy zrobić. Trzeba obniżyć wpływ aerodynamiki, czyli zredukować poziom docisku”.

„Obciąłbym go co najmniej o 40-50 procent, by bolidy były znacznie bardziej niestabilne w zakrętach. Kibice widzieliby wtedy jak kierowcy walczą z pojazdem. Bolidy stałyby się szybsze na prostych, co przełożyłoby się na powodzenie manewru na dohamowaniu. Poza tym byłoby możliwe podążanie za kimś w zakrętach. Tego typu przepisy byłby łatwe do wprowadzenia. Po prostu muszą tego chcieć”.

Austriak zapytany, kto byłby przeciwko tego typu propozycji, odpowiedział: „Zespoły! Nigdy ich nie pytajcie o cokolwiek. Należy przyjść z gotową propozycją regulaminu i powiedzieć «Akceptujecie to albo odejdźcie». Oni jednak zapytają zespoły o ich zdanie. Przedstawią swój projekt Grupie Roboczej. Kto stoi za Grupą Roboczą? Inżynierowie. Ich także nie należy nigdy pytać!”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Tost łączony z funkcją konsultanta obu ekip Red Bulla
05.01.2024  Tsunoda: Gdyby nie Tost, nie byłoby mnie już w Formule 1
27.11.2023  Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię
28.10.2023  Tost: Hadjar wkrótce trafi do Formuły 1
18.10.2023  Rosberg: Ricciardo może wciąż odczuwać skutki kontuzji z Zandvoort
Tagi:
Tost F.
F1 ogólnie
FIA
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paymey852, 11.01.2019 08:55[!]
@mariusz0608
Gdyby w F1 nie było kompromisów to konstruktorzy stworzyli by bolid którym kierowca nie był by wstanie fizycznie wytrzymać pełnego dystansu wyścigu.
Kiedyś bolid miał być po prostu szybki obecnie MUSI być kompromis bo liczy się wydajność i eco.
Dzięki tym kompromisom, eco i "Hi-END" można sobie kupić nowego Mercedesa z MGUH za jedyne 2,5 bańki.
teambuktu, 11.01.2019 11:25[!]
@mariusz0608
Nic tylko się zgodzić z Twoimi tezami. F1 ma swoje problemy ale oszołomskie propozycje standaryzacji i równości zajeżdżają nieco komuną. Nigdy nie będą mieli wszyscy równych szans w F1 i trzeba sobie z tego zdawać sprawę a nie wymyślać Formułę Biedoty żeby miernoty też mogły odnosić sukcesy.
W ogóle strasznie mnie męczy to marudzenie na wszystko - za mało wyprzedzania, złe wyprzedzanie bo z DRS, za mało tankowania, głupie strategie z tankowaniem, za dużo fabryk, za mało fabryk, itd. itp. Jak mi się coś nie podoba to nie oglądam bo po ch. mam się frustrować.
pluto, 11.01.2019 13:18[!]
jak widać ,na szczęście coraz mniej ich , zawsze znajda się kapitaliści do szpiku kości z zasadą po trupach do celu ,z korupcja jak sie nie da inaczej , bogatemu wszystko wolno ,jest bezkarny ,może kupowac sobie sukces-sorry to tak było w średniowieczu tzw CIEMNE WIEKI. Demokracja to sztuka kompromisu,równe szanse - widac niektórzy nie dorośli do zycia w wolności i równości
Ralph1537, 14.01.2019 10:57[!]
Dziwne co mówi Tost że bolidy są szybkie w zakrętach, bo Kubica mówił że są właśnie wolne i jeździ się nimi jak autobusem i powinni zmniejszyć wage bolidów
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca