|
|
|
|
|
|
Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent |
Szef Toro Rosso uważa, że dla dobra widowiska należy po raz kolejny zmienić przepisy. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 9 stycznia 2019, wyświetlenia: 4348 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zdaniem szefa Toro Rosso – Franza Tosta, władze Formuły 1 powinny zredukować poziom docisku bolidów o minimum 40-50 procent.
W sezonie 2019 zostaną wprowadzone prostsze skrzydła oraz mniej rozbudowane sekcje boczne, co ma ułatwić kierowcom wyprzedzanie. Dotychczasowe bolidy zostawiały za sobą strugę „brudnego powietrza”, co utrudniało rywalom podążanie w krótkich odstępach czy nawiązanie bliskiej walki.
Zdaniem Franza Tosta, władze F1 chcąc poprawić widowisko powinny ograniczyć rolę aerodynamiki, wracając niemalże do sytuacji z lat 2014-2016. „Mamy gigantyczny poziom docisku, co oznacza wysokie prędkości w zakrętach, w których kierowcy nie są w stanie za sobą jechać. Poza tym są bardzo ostre dohamowania. Jak w takim razie można wyprzedzać? FIA oraz FOM, gdzie są doświadczeni ludzie jak Ross Brawn i Pat Symonds, doskonale powinni wiedzieć co należy zrobić. Trzeba obniżyć wpływ aerodynamiki, czyli zredukować poziom docisku”.
„Obciąłbym go co najmniej o 40-50 procent, by bolidy były znacznie bardziej niestabilne w zakrętach. Kibice widzieliby wtedy jak kierowcy walczą z pojazdem. Bolidy stałyby się szybsze na prostych, co przełożyłoby się na powodzenie manewru na dohamowaniu. Poza tym byłoby możliwe podążanie za kimś w zakrętach. Tego typu przepisy byłby łatwe do wprowadzenia. Po prostu muszą tego chcieć”.
Austriak zapytany, kto byłby przeciwko tego typu propozycji, odpowiedział: „Zespoły! Nigdy ich nie pytajcie o cokolwiek. Należy przyjść z gotową propozycją regulaminu i powiedzieć «Akceptujecie to albo odejdźcie». Oni jednak zapytają zespoły o ich zdanie. Przedstawią swój projekt Grupie Roboczej. Kto stoi za Grupą Roboczą? Inżynierowie. Ich także nie należy nigdy pytać!”
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|