|
|
|
|
|
|
Mercedes stara się wyeliminować problemy z pracą opon |
Niemiecki koncern przygotował także na sezon 2019 zupełnie nowy projekt silnika. |
|
•Nataniel Piórkowski, 13 lutego 2019, wyświetlenia: 1626 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Projektując nowy bolid Mercedes opierał się na sprawdzonych rozwiązaniach z ostatnich lat, dążąc do wyeliminowania najpoważniejszych problemów – na przykład nadmiernego zużycia tylnych opon.
Stajnia z Brackley rozpoczęła pracę nad modelem W10 pod koniec 2017 roku. Dyrektor techniczny zespołu – James Allison podkreślił, że celem podległego mu zespołu inżynierów było uporanie się z najbardziej newralgicznym problemami, jakie doskwierały poprzednim konstrukcjom.
„Prowadzenie W09 było dużo lepsze w porównaniu do dość idiosynkratycznego W08. Byliśmy konkurencyjni na torach, które w ostatnich latach nieszczególnie nam odpowiadały”.
„Pomimo tego wciąż odstawaliśmy od naszych rwali pod względem utrzymania osiągów tylnych opon. Ciężko pracowaliśmy nad zawieszeniem i charakterystyką aerodynamiczną, aby tegoroczny bolid delikatniej obchodził się z ogumieniem na tylnej osi” – dodał.
Allison dodał, że W10 ma taki sam rozstaw osi jak jego poprzednik, a jego ogólna architektura bazuje na sprawdzonych projektach z poprzednich lat. „Analiza nowego bolidu ujawniłaby, że realizacja tej koncepcji została udoskonalona. Każdy element został zwężony bądź stał się bardziej smukły”.
„Wszystkie te zmiany pozwoliły nam poprawić osiągi aerodynamiczne w większym stopniu, niż gdybyśmy zaakceptowali fizyczne ograniczenia projektu przygotowanego na sezon 2018” – zaznaczył.
Zmiany dotknęły także obszar jednostki napędowej. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Mercedes zdecydował się na wprowadzenie zupełnie nowego projektu silnika. Najpoważniejsze modyfikacje wprowadzono w systemie chłodzenia oraz systemach hybrydowych: MGU-K i MGU-H.
Szef działu silników Mercedesa – Andy Cowell zasugerował, że pomimo zwiększenia limitu paliwa na wyścig do 110 kilogramów, zespoły z czołówki nie będą decydowały się na tankowanie "do pełna".
„Jeśli masz wydajny silnik oraz aerodynamikę i jesteś przygotowany na odpuszczanie przed dohamowaniami do zakrętów (ang. lift and coast), to masz szansę rozpoczęcia wyścigu z zapasem paliwa mniejszym niż 110 kilogramów. Każde 5 kilogramów paliwa mniej daje zysk rzędu 0,2s na okrążeniu. To naturalna nagroda, za rozpoczęcie rywalizacji z nieco lżejszym bolidem”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|