F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes stara się wyeliminować problemy z pracą opon

Niemiecki koncern przygotował także na sezon 2019 zupełnie nowy projekt silnika.
Nataniel Piórkowski, 13 lutego 2019, wyświetlenia: 1626<< | lista | T- | T+ | >>

Projektując nowy bolid Mercedes opierał się na sprawdzonych rozwiązaniach z ostatnich lat, dążąc do wyeliminowania najpoważniejszych problemów – na przykład nadmiernego zużycia tylnych opon.

Stajnia z Brackley rozpoczęła pracę nad modelem W10 pod koniec 2017 roku. Dyrektor techniczny zespołu – James Allison podkreślił, że celem podległego mu zespołu inżynierów było uporanie się z najbardziej newralgicznym problemami, jakie doskwierały poprzednim konstrukcjom.

„Prowadzenie W09 było dużo lepsze w porównaniu do dość idiosynkratycznego W08. Byliśmy konkurencyjni na torach, które w ostatnich latach nieszczególnie nam odpowiadały”.

„Pomimo tego wciąż odstawaliśmy od naszych rwali pod względem utrzymania osiągów tylnych opon. Ciężko pracowaliśmy nad zawieszeniem i charakterystyką aerodynamiczną, aby tegoroczny bolid delikatniej obchodził się z ogumieniem na tylnej osi” – dodał.

Allison dodał, że W10 ma taki sam rozstaw osi jak jego poprzednik, a jego ogólna architektura bazuje na sprawdzonych projektach z poprzednich lat. „Analiza nowego bolidu ujawniłaby, że realizacja tej koncepcji została udoskonalona. Każdy element został zwężony bądź stał się bardziej smukły”.

„Wszystkie te zmiany pozwoliły nam poprawić osiągi aerodynamiczne w większym stopniu, niż gdybyśmy zaakceptowali fizyczne ograniczenia projektu przygotowanego na sezon 2018” – zaznaczył.

Zmiany dotknęły także obszar jednostki napędowej. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Mercedes zdecydował się na wprowadzenie zupełnie nowego projektu silnika. Najpoważniejsze modyfikacje wprowadzono w systemie chłodzenia oraz systemach hybrydowych: MGU-K i MGU-H.

Szef działu silników Mercedesa – Andy Cowell zasugerował, że pomimo zwiększenia limitu paliwa na wyścig do 110 kilogramów, zespoły z czołówki nie będą decydowały się na tankowanie "do pełna".

„Jeśli masz wydajny silnik oraz aerodynamikę i jesteś przygotowany na odpuszczanie przed dohamowaniami do zakrętów (ang. lift and coast), to masz szansę rozpoczęcia wyścigu z zapasem paliwa mniejszym niż 110 kilogramów. Każde 5 kilogramów paliwa mniej daje zysk rzędu 0,2s na okrążeniu. To naturalna nagroda, za rozpoczęcie rywalizacji z nieco lżejszym bolidem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
Tagi:
Mercedes
Allison J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 13.02.2019 13:31[!]
Idiosynkrazja (gr. ιδιοσυνκρασία, idiosinkrasia, idios „jego własny” i syn-krasis „mieszanina”) – wstręt, antypatia do kogoś[1]. Termin ten bywa również definiowany jako indywidualna właściwość lub cecha osoby/grupy, często nazywana ekscentryzmem lub osobliwością. Określenie to może się również odnosić do symboli. Idiosynkratyczny symbol dla jednej osoby ma jedno znaczenie, a dla drugiej zupełnie inne. Np. ostrze dla jednego może symbolizować wojnę, ale dla kogoś innego może ono symbolizować chirurgię. Zgodnie z tą samą zasadą lingwiści utrzymują, że słowa nie są tylko symbolami arbitralnymi, ale także bardzo idiosynkratycznymi.
ymru, 13.02.2019 14:40[!]
@JuJu_Hound
Myślę, że w tym kontekście bardziej pasuje definicja mówiąca, że idiosynkrazja to "wrodzona nadwrażliwość organizmu na pewne substancje". Chodzi zapewne o kapryśność słynnej "divy".

Swoją drogą irytujące jest, że przepisy zmieniają się wreszcie w kierunku, który ma umożliwić kierowcom więcej jazdy na limicie, a oni już nastawiają się na oszczędną jazdę zamiast ciśnięcia. Oby konkurencja podskoczyła na tyle, żeby im to wybić z głowy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca