F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Unia Europejska analizuje kampanie Mission Winnow i BAT w Formule 1

Jeśli kontrola wykaże nieprawidłowości, sprawą zajmie się Komisja Europejska.
Nataniel Piórkowski, 13 lutego 2019, wyświetlenia: 2965<< | lista | T- | T+ | >>

Departament zdrowia, bezpieczeństwa żywności i energii Unii Europejskiej bada kampanie marketingowe prowadzone przez koncerny tytoniowe w Formule 1.

Jesienią ubiegłego roku Ferrari i Philip Morris International zainaugurowały projekt Mission Winnow, którego celem jest oferowanie zdrowszych rozwiązań dla osób palących. Od tego sezonu oficjalna nazwa zespołu zgłoszonego do mistrzostw świata została mieniona na Scuderia Ferrari Mission Winnow.

W poniedziałek McLaren poinformował z kolei, iż podpisał umowę sponsorską z koncernem British American Tobacco, który także zamierza promować swe produkty o potencjalnie zmniejszonym ryzyku w ramach kampanii "A Better Tomorrow" i "Transforming Tobacco".

Dyrektywa Unii Europejskiej z 2003 roku zabrania wszelkich form sponsoringu ze strony marek wyrobów tytoniowych na terenie państw członkowskich. W 2014 roku dyrektywa została zaktualizowana w taki sposób, aby obejmowała również e-papierosy oraz inne formy konsumpcji tytoniu.

W oświadczeniu dla redakcji RaceFans, rzeczniczka projektów UE z zakresu zdrowia, bezpieczeństwa żywności i energii – Anca Padurara, stwierdziła: „Komisja śledzi wypełnianie zakazów sponsorowania i reklamy przewidzianych w stosownej dyrektywie na temat wyrobów tytoniowych, także w kontekście F1. Niedawno Komisja została poinformowana o ostatnich inicjatywach firm z branży tytoniowej. Będą one wymagać dokładniejszej analizy, po której w razie potrzeby zostaną podjęte działania”.

PMI i BAT zapewniają, że ich kampanie są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Ferrari
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
teambuktu, 13.02.2019 13:41[!]
BAT i PMI chcą zadbać o nasze zdrowie a ci się czepiajo...
dulk, 13.02.2019 14:10[!]
te firmy to ponoć krzaki wyłacznie ze stronami internetowymi na których na dodatek nic się nie dzieje
w sumie co oni chcą reklamować
to wygląda jak przekręt by wyprowadzić kasę z firmy
W, 13.02.2019 14:24[!]
Dzielna UE. To ile wynoszą rocznie dopłaty do upraw tytoniu na terenie UE? :-D
Sar trek, 13.02.2019 14:58[!]
Teraz Malrboro i British American Tobacco mają dodatkową reklamę zapewnioną przez UE
the flying finn, 13.02.2019 15:01[!]
@W
Dopłaty bezpośrednie do upraw tytoniu na terenie UE są ustalane / naliczane do 1 kg surowca. Aktualnie to jest kilka zł na 1 kg tytoniu. Stawka raczej zniechęca do upraw. Dopłaty bezpośrednie to instrument polityki tzw. rolnej. Efekt? W XXI w. produkcja tytoniu na terenie UE skurczyła się o połowę... Akurat jeśli chodzi o działania UE względem upraw tytoniu to jest to polityka bardzo konsekwentna. Nie wspierają tej produkcji. Ale mamy wolny handel i wolny przepływ. Nikt koncernowi na terenie UE nie zabroni kupić surowca. A że tańszy jest z państw trzecich (brutto z cłem) to już inna para kaloszy...
ymru, 13.02.2019 15:18[!]
Zgodzę się z przedmówcą (przedpiszcą?)
Mieszkam w regionie bardziej rolniczym niźli przemysłowym i jeżdżę do pracy codziennie 20km mijając wioski i pola i od kilku ładnych lat nie widuję tytoniu na polach. A kiedyś był na co trzecim polu. Wniosek jest taki, że się nie opłaca uprawiać, skoro nikt już tego nie robi w okolicy.

Szkoda tylko, że zniknął też chmiel, którego było podobnie sporo, co oznacza, że pijemy piwo z importowanego chmielu zamiast z własnego. Smutne.
the flying finn, 13.02.2019 15:39[!]
@ymru
a dobra wypowiem sie, jak wywalą to wywalą :-P
Też lubiłem ten widok chmielu i pamiętam go jeszcze. Ale w tej branży raczej regulacje UE nie mają nic do tego. Tutaj instrument raczej sprzyja czyli nikt nie zamierza go ograniczać, tak mi się wydaje. Ja myślę że to akurat reguluje rynek. Chyba korzystamy z chmielu uprawianego w innych szerokościach geograficznych. Sam preferuję piwko z goldingiem albo pilzeńskimi chmielami ;-) Ponadto - przeważająca część rynku to koncerny piwne. Mam 100% pewności, że koncern X czy Y mając swoje standardy wykorzystuje swój surowiec, albo "swój" tzn. dostarczany stale, sprawdzony, z wyprzedzeniem kontraktowany. Trochę się ta nasza gospodarka zmieniła. Ale dobrego piwa nie brakuje. Pozdrawiam
sneer, 13.02.2019 17:05[!]
Tak, a kartel w F1 tolerują.
ymru, 13.02.2019 20:03[!]
@the flying finn
Pewnie masz rację, ja zresztą pisałem o tytoniu w kontekście Unii, a o chmielu wspomniałem tylko, że też zniknął. Nie miało to w zasadzie związku, tak mi się tylko przypomniało
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca