F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Leclerc na czele. Norris awansuje na drugą lokatę po serii szybkich kółek. Gasly rozbił bolid w T12.
Nataniel Piórkowski, 19 lutego 2019, wyświetlenia: 15643<< | lista | T- | T+ | >>
../img/news/tory/catalunya_testy_mala.jpg

Testy grupowe w Montmelo I, dzień 2/4 - 19.02.2019, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Charles LeclercFerrari SF901:18,247--157730,835
2. Lando NorrisMcLaren Renault MCL341:18,5530,3060,306104484,120
3. Kevin MagnussenHaas Ferrari VF-191:19,2340,9870,68159274,645
4. Alexander AlbonToro Rosso Honda STR141:19,3011,0540,067132614,460
5. Antonio GiovinazziAlfa Romeo Ferrari C381:19,3121,0650,011101470,155
6. Valtteri BottasMercedes W101:19,5351,2880,22389414,295
7. Pierre GaslyRed Bull Honda RB151:19,8141,5670,27992428,260
8. Nico HulkenbergRenault R.S.191:19,8371,5900,02395442,225
9. Daniel RicciardoRenault R.S.191:19,8861,6390,04929134,995
10. Lewis HamiltonMercedes W101:19,9281,6810,04275349,125
11. Lance StrollRacing Point Mercedes RP191:20,4332,1860,50579367,745
12. Pietro FittipaldiHaas Ferrari VF-191:21,8493,6021,4161360,515
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów

Opony na jakich uzyskano najlepsze czasy: Norris, Albon, Giovinazzi (C4), pozostali kierowcy (C3).



08:50 Zaczynamy drugi dzień testów w Barcelonie.

W poniedziałek dobre wrażenie zrobiło Ferrari. Sebastian Vettel przejechał 169 okrążeń i na ogumieniu C3 uzyskał najlepszy czas: 1:18,161s. Dzisiaj do pracy dla włoskiej stajni przystąpi Charles Leclerc.

Nowe twarze zobaczymy także w innych zespołach. W grafiku na dzisiejsze zajęcia znaleźli się: Kevin Magnussen (Haas), Lando Norris (McLaren), Lance Stroll (Racing Point), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Alex Albon (Toro Rosso). Mercedes podzieli obowiązki pomiędzy swych dwóch kierowców: Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa. Na podobne posunięcie zdecydowano się także w Renault, gdzie najpierw za realizację programu będzie odpowiadał Daniel Ricciardo, a później Nico Hulkenberg.

Z pewnością nie będzie nas interesowało tylko to, co dzieje się na torze. Oczekujemy na kolejne komunikaty z Grove, gdzie budowany jest tegoroczny bolid. Jeszcze wczoraj zespół wyrażał nadzieję, że konstrukcja będzie mogła zostać przetransportowana do Barcelony we wtorek w nocy. Czy wystarczy czasu, aby tak się stało? Jeśli pojawią się nowe doniesienia, jak najszybciej Wam je przekażemy.

10:00: Już dwie minuty po rozpoczęciu sesji pierwszą przerwę w jazdach spowodował Alex Albon, który na okrążeniu instalacyjnym stracił panowanie nad bolidem i obracając się wpadł w żwirową pułapkę na dojeździe do piątego zakrętu. Incydent od samego początku budził podejrzenia – bolid znikąd ostro zmienił kierunek jazdy. Według wstępnych doniesień stać mogła za tym awaria układu kierowniczego.

Toro Rosso STR14 Albona zostało przetransportowane do alei serwisowej około godziny 9:20. Wtedy też nad torem ponownie pojawiły się zielone flagi. Wkrótce Hamilton jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko, uzyskując czas 1:32,530s. Na kolejnych okrążeniach Brytyjczyk podkręcał tempo, schodząc na 1:25,148s. W Mercedesie pięciokrotnego mistrza świata znajdowały się opony C2 – drugie pod względem twardości w tegorocznym portfolio Pirelli. Kilka minut później Giovinazzi awansował na pierwszą pozycję z wynikiem 1:24,168s.

W tabeli cały czas dochodziło jednak do przetasowań – przed godziną dziesiątą na czele plasował się Daniel Ricciardo z rezultatem 1:21,446s, uzyskanym na mieszance C3. Takie samo ogumienie znajdowało się w Red Bullu RB15 Gasly'ego, który plasował się na drugim miejscu, z niewielką stratą do Australijczyka. Piąta pozycja należała do Leclerca, który czas 1:42,459 wykręcił na pierwszym dłuższym przejeździe. Co ciekawe w trakcie pierwszych 60 minut na torze w ogóle nie pojawił się Kevin Magnussen z Haasa.

Tuż przed 10:00 Leclerc wyjechał z garażu Ferrari i już po pierwszym szybkim kółku trafił na pierwszą lokatę, wykręcając na ogumieniu C2 czas 1:21,871s. Kolejne okrążenie w wykonaniu Monakijczyka okazało się jeszcze bardziej konkurencyjne i pozwoliło mu zejść poniżej bariery 1m21s – 1:20,346s.

11:00 Tuż po dziesiątej Leclerc urwał kolejne części sekundy, notując 1:20,346s. Stroll uzyskał czas 1:23,126s, a Albon powrócił do jazdy po pechowym okrążeniu instalacyjnym, na jakim doprowadził do wywieszenia czerwonych flag.

Stroll nie marnował czasu i wkrótce wskoczył na drugą lokatę, za Leclerca. Hamilton z kolei zszedł do poziomu 1:24,193s. Z kolei kółko instalacyjne – pierwsze tego dnia – pokonał Kevin Magnussen z Haasa. Po 80 minutach od startu zajęć rezultatów tylko Norris i wspomniany wcześniej Magnussen nie mieli przy swych nazwiskach czasów okrążeń. Niedługo później sytuacja ta uległa jednak zmianie wraz z uzyskaniem przez Norrisa wyniku 1:28,857s, poprawionego następnie na 1:27,458s i 1:22,708s.

Postępów dokonał Ricciardo, który od 10:30 legitymował się czasem 1:19,886s. Lider tabeli – Leclerc, ponownie podniósł poprzeczkę, tym razem na 1:19,172s. Nowym osobistym rekordem popisał się także Hamilton, który z rezultatem 1:20,742s plasował się na piątej pozycji, pomiędzy Strollem i Gasly'ym.

Do jazdy powrócił Magnussen. Jego aktywność aktywność na torze była potrzebna Haasowi tym bardziej, że wczoraj ekipa z Kannapolis straciła niemal całą poranną część testów ze względu na problemy z układem paliwowym. Duńczyk rozpoczął przejazd od wyniku 1:24,414s. Kolejne kółko przyniosło progres i pozwoliło mu przesunąć się na ósme miejsce, przed Albona.

W bolidach pojawiały się już pierwsze dostrzegalne gołym okiem nowinki techniczne. Renault testowało o poranku nową wersję końcówek tylnego skrzydła, które miały oczyścić powietrze za obracającymi się kołami, poprawiając tym samym stabilność tylnej osi.

12:00 Punktualnie o 11:00 Leclerc złamał barierę 1m19s, popisując się rezultatem 1:18,982s. Kolejne okrążenie w wykonaniu Monakijczyka także okazało się bardzo szybkie, ale nie pozwoliło mu na wyśrubowanie osobistego rekordu, będącego jednocześnie najlepszym – jak dotąd – wynikiem dnia. Niedługo po tym z bolidu Renault Daniela Ricciardo odpadła górna klapa tylnego skrzydła, odpowiadająca za działanie DRS. Do zdarzenia doszło na prostej startowej.

Australijczyk wpadł w żwirowa pułapkę, ledwo unikając kontaktu z barierą, a później w wolnym tempie powrócił do garażu. Tam mechanicy i inżynierowie zespołu przystąpili do analizowania problemu i wymiany newralgicznego elementu bolidu.

Gdy Norris pozostał na torze sam, poprawił swój najlepszy czas na 1:20,020s. Gdy Brytyjczyk zjechał do alei serwisowej, nad torem na krótko zapanowała cisza. Przerwał ją ryk silnika Ferrari w bolidzie Leclerca, który po dosłownie kilku chwilach raz jeszcze podniósł poprzeczkę, notując tym razem 1:18,247s.

Czas uzyskany przez Monakijczyka na oponach C3 był o około 0,1s wolniejszy od tego, jakim wczoraj popisał się najszybszy z kierowców – Sebastian Vettel. Gary Anderson przyznał na antenie F1 TV, że według informacji jakie otrzymał od jednego z inżynierów Ferrari, bolid SF90 spisuje się lepiej, niż zakładały to symulacje.

Wkrótce to Leclerca dołączyli Stroll, Gasly, Giovinazzi oraz Albon. Przerwę w garażu zakończył także Hamilton. Albon dokonywał regularnych postępów, a przy jego nazwisku widniał wynik 1:20,232s. Coraz szybszym tempem jechał także Stroll, którego osobisty rekord wynosił 1:20,433s. Pod względem liczby pokonanych okrążeń przodowały zespoły Mercedesa i Red Bulla – ponad 50 kółek, blisko nich były również stajnie Ferrari i Alfy Romeo.




13:00 Magnussen powrócił do jazdy po kolejnym dłuższym przestoju w garażu i na ogumieniu C2 popisał się czasem 1:20,070s. Po kilku minutach na torze pozostał jedynie Leclerc, który pokonywał kolejne kółka nie koncentrując się na poprawie czasu. Gdy Monakijczyk skierował SF90 do alei serwisowej, do pracy przystąpili Stroll i Giovinazzi. Włoch uzyskał nowy osobisty rekord: 1:19,312s korzystając z mieszanki C4.

Na nieco ponad pół godziny przed rozpoczęciem przerwy na lunch Magnussen dodał do swego dorobku kolejne cenne okrążenia. Na torze znajdowali się także Hamilton, Albon oraz Norris, który zszedł do poziomu 1:19,4s, zbliżając się tym samym do osiągnięcia Giovinazziego. W bolidzie McLarena znajdowało się ogumienie C2.

Leclerc dorzucał na konto okrążenie za okrążeniem i kwadrans przed godziną trzynastą przekroczył barierę 70 kółek. Kolejnych postępów dokonał Albon, który legitymował się czasem 1:20,191s, wykręconym na oponach C3. Kolejne okrążenie startującego pod tajlandzką flagą kierowcy dało mu wynik 1:20,046.

Tradycyjnie wielu kierowców zdecydowało się na mocne zamknięcie pierwszej części zajęć. Dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę w garażach przebywali jedynie Ricciardo oraz Leclerc. W samej końcówce konkurencyjnym czasem błysnął Magnussen: 1:19,243s na mieszance C3.
 

15:00 Mercedes szybko uporał się z dostosowaniem bolidu do potrzeb Valtteriego Bottasa. Już cztery minuty po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, Fin opuścił garaż za sterami swego W10 i pozostał na torze uzyskując czas 1:25,838s na oponach C3. Niedługo później do Bottasa, który zszedł do poziomu 1m24,0s dołączył Leclerc. Trzecim kierowcą, który rozpoczął realizację popołudniowego programu był Lance Stroll z Racing Point. Kanadyjczyk zaliczył krótki przejazd z aparaturą do mierzenia przepływu powietrza, zamontowaną na lewym sidepodzie.

Leclerc przejechał czternaście okrążeń bez zjazdu do boksów, co sugerowało, że Ferrari zaczęło skupiać się na dłuższych przejazdach. Po mniej więcej czterdziestu minutach od zakończenia przerwy obiadowej pierwsze wtorkowe okrążenia w Renault R.S.19 pokonał Nico Hulkenberg, który legitymował się rezultatem 1:22,601s. Wkrótce do Niemca dołączył Lando Norris. Pracowity start programu zaliczał Bottas. Po 45 minutach reprezentant teamu Srebrnych Strzał miał już na koncie ponad 20 okrążeń.

W międzyczasie Haas poinformował o wprowadzeniu zmian w jutrzejszym harmonogramie jazd. Pietro Fittipaldi otrzyma szansę występu w porannej części zajęć, a po południu w kokpicie zasiądzie Romain Grosjean. W pierwotnej wersji rozpiski obowiązywała odwrotna kolejność. Kevin Magnussen, który liczy na bardziej owocne popołudnie, przestrzelił dziesiąty zakręt, ratując się wyjazdem na starą część toru. Prócz tego niegroźnego zdarzenia początek drugiego etapu jazd przebiegał nad wyraz spokojnie.

16:00 Najnowsze doniesienia w sprawie Williamsa przekazał Andre Benson z BBC. Wlewają one nieco optymizmu w serca kibiców stajni z Grove i Roberta Kubicy: „Celem Williamsa jest, aby nowy bolid był gotowy na opuszczenie fabryki dzisiejszej nocy. Po dotarciu na tor zostaną wprowadzone w nim ostatnie poprawki. Nie wiadomo, jak długo to potrwa, ale zespół oczekuje, że w pewnym etapie środowych zajęć FW42 wyjeździe na tor”.

W Barcelonie z kolei trwały typowe popołudniowe aktywności. Czasy kierowców nie ulegały poprawie, gdyż w centrum zainteresowania zespołów znalazły się dłuższe przejazdy połączane z porównywaniem osiągów poszczególnych mieszanek. Leclerc jako pierwszy przekroczył barierę 100 okrążeń. Do jazdy powrócił Gasly, który dołączył do Hulkenberga i Norrisa, w którego McLarenie znajdował się dość spory zapas paliwa.

Stroll kontynuował stint z miernikiem do godziny 15:15. Po krótkiej przerwie kierowca Racing Point po raz pierwszy otrzymał do swojego bolidu opony C2. Gasly zdecydowanie nie skupiał się na wydobyciu chociaż części z pełnych osiągów bolidu RB15. Francuz bardzo często pokonywał okrążenia instalacyjne, na co zwracali uwagę dziennikarze znajdujący się na torze w Barcelonie. Tuż przed wybiciem 16:00 Albon dołączył do Leclerca w klubie 100+. Kolejne miejsca w kolejce do elitarnego grona rezerwowali sobie Norris i Gasly.

17:00 Po szesnastej garaż Alfy Romeo opuścił Antonio Giovinazzi. Włoch dołączył do Magnussena, Strolla i Hulkenberga. Niemiec, który wskoczył do bolidu Renault po przerwie obiadowej przeprowadzał symulację wyścigu, w pewnej mierze nadrabiając punkt programu, który w okolicach południa miał zrealizować Daniel Ricciardo. Plany uległy zmianie ze względu na awarię DRS, która zakończyła się koniecznością wymiany całego tylnego skrzydła.

Haas wprowadził tymczasem niespodziewaną zmianę, postanawiając, że dzień za kółkiem dokończy Pietro Fittipaldi. Roszada miała związek z uszkodzeniem fotela Magnussena.

Około 16:40 Pierre Gasly ustanowił osobisty rekord w środkowym sektorze, ale później stracił panowanie nad kierownicą w dwunastym zakręcie i uderzył tyłem o barierę po zewnętrznej. Kamery uchwyciły, jak Francuz siedzi w kokpicie i z niedowierzaniem kiwa głową. Francuz zdjął kask dopiero dziesięć minut po incydencie. Uszkodzenia konstrukcji Red Bulla nie wyglądały na przesadnie poważne. Nie wiadomo jednak, jakim zapasem części zamiennych dysponuje ekipa z Milton Keynes.

Sesja została przerwana. Jest to jednak dopiero druga dzisiaj czerwona flaga. Pierwszą tuż po rozpoczęciu wywołał Albon, który zakopał się w żwirowej pułapce po awarii układu kierowniczego w STR14.




18:00 Do jazdy powrócono punktualnie o 17:00. Z garażu natychmiast wyjechał Leclerc. Wkrótce dołączył do niego dawny kolega z akademii juniorów Ferrari – Antonio Giovinazzi oraz Lance Stroll z Racing Point. Około 17:20 Alexander Albon poprawił swój osobisty rekord na 1:19,606s. Tuż za zawodnikiem Toro Rosso plasował się Bottas, z wynikiem 1:19,616s.

Dziesięć minut później pierwsze kilometry w Haasie VF-19 pokonał Pietro Fittipaldi. Brazylijczyk od razu przystąpił do przejazdów pomiarowych, a jego pierwszy czas wynosił 1:34,433s. Gdy wnuk dwukrotnego mistrza świata F1 – Emersona, wracał do alei serwisowej, Leclerc kończył sto pięćdziesiąte okrążenie. Niedługo po tym Bottas dokonał kolejnych postępów i zaliczył kolejną drobną poprawę, tym razem na 1:19,535. W Mercedesie W10 znajdowały się nowe, lśniące opony z mieszanki C3.

Bliżej końca sesji Hulkenberg wskoczył na ósme miejsce, a Fittipaldi odnotował wynik 1:29,433s. Około dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę w McLarenie Norrisa znalazła się mieszanka C4, dzięki której Brytyjczyk zameldował się na trzeciej pozycji z rezultatem 1:19,249s. Kolejny progres odnotował Fittipaldi, z kolei Albon, także na C4, wskoczył na czwartą lokatę. Norris nie zwalniał – kolejne kółko dało mu drugie miejsce (1:18,930s, ze stratą 0,6s do Leclerca z rekordem na C3). Brytyjczyk kończył wtorek z rezultatem 1:18,553s – minimalnie lepszym od tego, jakim wczoraj popisał się jego zespołowy kolega, Carlos Sainz. Za stajnią z Woking kolejny owocny dzień pracy.

W samej końcówce wyjeżdżający z garażu Albon trafił wprost pod koła nadjeżdżającego z lewej strony Hulkenberga, który trenował z Renault pit stopy. Kierowcom udało się jednak uniknąć zderzenia.

Dziękujemy, że towarzyszyliście nam drugiego dnia testów. Do relacji wracamy jutro, tuż przed 9:00.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
SirKamil, 20.02.2019 00:05[!]
Cytat DBR :

To akurat anegdota oparta o historyczne wydarzenia- zwykły długopis z lat 60-tych nie zapewniał pewności i poprawności działania w stanie nieważkości amerykański równiez koszmarnie drogi automatyczny ołówek zresztą również ;-) stąd działania Amerykanów... - gdy USA zaś wydało - dokładniej firma Fisher - ponad milion $ na swój kosmiczny długopis ... Rosjanie kupowali je dla siebie po UWAGA 2,39$ - poza OT ważniejsze jest nawiązanie do tej anegdoty , które miało jedynie pokazać, że ten sam problem można rozwiązać w zupełnie odmienny problem, nieraz banalnie prosty.

Dwa dni testów ciekawe i zaskakująco spokojne co o dziwo w moim przekonaniu zwiastuje raczej ciekawy sezon.
Wiem czemu miała służyć ta anegdota, ale to bzdura, tak jak napisałem.
Ołówek nie był rozwiązaniem. Co zabawne sam to zaznaczyłeś w swoim poście.
bartoszcze, 20.02.2019 00:07[!]
Cytat marios76 :
Ludzie, jak tak poteznh zespol inzynierow moze skonstruowac w dzisiejszych czasach czesci ukladu hamulcowego, ktore d sieie nie pasuja?

Może zapytasz o to faceta który tym zespołem kierował i był odpowiedzialny za przygotowanie kompletnego, działającego i możliwie szybkiego samochodu, po tym jak dał z tym d..y rok wcześniej - przez co robota innych prawdopodobnie pójdzie na marne?
marios76, 20.02.2019 07:03[!]
@bartoszcze Myslisz, ze bym nie zapytal?? Dramat organizacyjny i tylko mydlenie oczu przez szefowa :/

@bartoszcze PS Z racji wielkosci klawiatury, zrobilem pare bledow wstawiajac litery sasiednie... poprawilem. Mam nadzieje, ze mnie "doczytaliscie"? ;)
bartoszcze, 20.02.2019 08:34[!]
@marios76
Ale dlaczego zamierzasz pytać o to szefowej która się tym nie zajmuje (i we wcześniejszych latach jej pracy takich fakapów nie było), a nie szefa całego zespołu od kilkudziesięciu lat, albo szefa właściwego działu, od którego przyjścia wszystko się ...doli?
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca