F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

Federacja otwarła przetarg mający wyłonić dostawcę przekładni na lata 2021-24.
Nataniel Piórkowski, 19 lutego 2019, wyświetlenia: 3275<< | lista | T- | T+ | >>

FIA planuje wprowadzenie do Formuły 1 standardowych skrzyń biegów od sezonu 2021.

Organ zarządzający opublikował dokument przetargowy na dostawy przekładni w latach 2021-2024.

Celem wyznaczenia jednego dostawcy jest utrzymanie obecnego poziomu działania skrzyń biegów we wszystkich bolidach, przy jednoczesnej redukcji kosztów i rezygnacji z wymogu, aby każda z ekip samodzielnie projektowała lub nabywała skrzynie biegów na własny użytek. Przekładnia może być wykorzystywana pomiędzy sezonami, co eliminuje potrzebę prowadzenia ciągłego, kosztownego rozwoju.

Skrzynia biegów w specyfikacji 2021 ma być zbliżona masą do obecnie wykorzystywanych przekładni. Potencjalni dostawcy mogą zgłaszać swe oferty do 3 marca. FIA zamierza zamknąć proces i wyłonić zwycięzcę procedury przetargowej do końca kwietnia bieżącego roku.

Obecnie sześć z dziesięciu zespołów samodzielnie buduje swoje skrzynie biegów. Pozostałe korzystają z rozwiązań konkurencji: Alfa Romeo i Haas (Ferrari), Racing Point (Mercedes), Toro Rosso (Red Bull)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
patgaw, 19.02.2019 10:35[!]
I bardzo dobrze, powinno byc wiecej standardowych elementow poprawi to walke na torze bo zespoly beda blizej, obnizy koszty i poprawi konkurencyjnosc slabszych zespolow.
kumien, 19.02.2019 11:30[!]
Lepiej chyba, aby każdy mógł swoją skrzynię udostępnić każdemu. Chcesz używać swojej to dopasowujesz się do standardowego kosztu zakupu (plus jakiś procent za indywidualny projekt) i rywalizujesz z tym zaproponowanym przez FIA.

Akurat wydaje mi się, że są lepsze elementy standardowe:
* lusterka
* hamulce
* obręcze kół i nakrętki, klucze itp.
* monokok i elementy bezpieczeństwa jak tylna strefa zgniotu

Aż takiej standaryzacji w układ napędowy bym jednak nie chciał.
SirKamil, 19.02.2019 11:54[!]
Rzeczy, które wymieniasz to poza monokokiem- podwoziem, które tak naprawdę stanowi o tożsamości konstruktora- to super drobiazgi lub elementy pochodzące od poddostawcy, na których nie da się osiągnąć żadnych sensownych oszczędności.

Inicjatywa ze skrzynią biegów jest słuszna. Daje możliwość uwolnienia znacznej ilości etatów/zasobów rozwojowych/środków produkcji w każdej z fabryk, która dotychczas na własną rękę rozwijała ten niezwykle skomplikowany element.

Nie chciałbyś standaryzacji, ale dlaczego? Idę o zakład, że nie miałbyś bladziutkiego pojęcia która skrzynia do kogo należy, gdyby wyjąć je z bolidów i ustawić obok siebie. Przełożenia standaryzowane są już dzisiaj.
sneer, 19.02.2019 12:31[!]
Zamiast cięcia kosztów standaryzacja. F1 - robisz to źle.
kumien, 19.02.2019 12:54[!]
@SirKamil Masz w sumie rację, ale nie wiem czy jeden standardowy element będzie ok. Zamiast tego wolałbym taki wolny rynek z regulowaną cenę, gdzie każdy może wybrać sobie skrzynię, która mu pasuje. Dany producent powinien być zobligowany do dostarczenia skrzyni dla każdego zespołu jak tylko taka będzie potrzeba. Chodzi tu o to, aby każdy mógł wybrać kształt, który mu bardziej pasuje. Nikt nie będzie zmuszał takiego Mercedesa czy Ferrari do rozwoju skrzyń, ale z automatu muszą dać je wszystkim.
Phaedra, 19.02.2019 12:56[!]
@sneer
przecież standaryzacja to cięcie kosztów, obniżyłeś taktowanie w procesorze?
gnodeb, 19.02.2019 18:51[!]
Dziwnie mi to przypomina naturalny postęp socjalizmu. Standardowy chleb o wartości 90gr ze sztywną ceną 1,30zł, bo my tu na górze, to i tak zagryzamy ser kawiorem, więc ktoś musi za to zapłacić.

Jeśli coś przypomina socjalizm, trzeba się temu bacznie przyglądać, ruchomy choryzont, po drodze złodziejstwo, finalnie coś głupiego itp.
Aquos, 19.02.2019 18:56[!]
Standaryzacja to zapewne najprostszy sposób redukcji kosztów (która wydaje się niezbędna), ale zdecydowanie nie mój ulubiony. Istotą F1 był, jest i powinien być wyścig technologiczny. To właśnie ten element najbardziej odróżnia ją od niższych serii, wykorzystujących zestandaryzowane konstrukcje. Po co nam Formuła 1 ze standardowym bolidem? Tak, wiem, że to grube przerysowanie, ale dzięki temu dobrze pokazuje, dlaczego koncepcja coraz większej standaryzacji to zły sposób realizacji ważnego celu.
Wolałbym, aby zespoły miały narzucone limity budżetowe, ale mogły swobodnie projektować i konstruować (oczywiście w ramach pewnych ogólnych regulacji technicznych).
Ponadto standaryzacja skrzyni biegów, silnika czy systemów odzyskiwania energii przyczyni się do wzrostu znaczenia pakietu aero, bo to on będzie obszarem, w którym zespoły będą mogły zbudować realną przewagę, a już w tej chwili aerodynamika zbyt wyraźnie dominuje nad przyczepnością mechaniczną. To z tego wynikają problemy z wyprzedzaniem, które trzeba rekompensować dziwacznymi rozwiązaniami w rodzaju DRS.
gumek73, 19.02.2019 19:36[!]
Żadna standaryzacja części nie spowoduje redukcji kosztów. Może tak się zadziać jedynie w przypadku limitów budżetowych, bo jeżeli np. takie Ferrari będzie chciało wydać 200 mln.$ , to wydadzą 200 mln.$, jak się nie da na skrzynię biegów, to przecież jest jeszcze tysiąc innych możliwości, wliczając w to zatrudnianie najlepszych kierowców i inżynierów.
Formuła 1 nigdy nie była sprawiedliwa pod względem kosztów, lecz zawsze fascynowała techniką na najwyższym możliwym poziomie i była celem dla najlepszych kierowców świata i firm motoryzacyjnych dla których był to swoisty poligon doświadczalny.
Obawiam się, że jeśli w F1 zostaną wprowadzone limity budżetowe, to firmy takie jak Mercedes, Ferrari i na pewno Redbull odejdą z tego sportu, a w zmian przybędzie kilka biednych zespołów za to z bogatymi kierowcami i ich jeszcze bogatszymi tatusiami. Bardzo wątpię żeby taki Hamilton, Vettel czy Verstapen będą jeszcze zainteresowani tym sportem, jeśli nie dostaną aut na najwyższym poziomie, co po części pokazał już Alonso.
Czy pośród tylu różnych serii wyścigów, nie można pozwolić aby na świecie jeździło góra dwadzieścia kilka aut, które prezentują niewyobrażalny wręcz poziom zaawansowania technicznego, skoro jest kilka firm i osób które chcą się w to bawić i wydawać na to pieniądze ?
SirKamil, 20.02.2019 00:13[!]
Cytat kumien :
@SirKamil Masz w sumie rację, ale nie wiem czy jeden standardowy element będzie ok. Zamiast tego wolałbym taki wolny rynek z regulowaną cenę, gdzie każdy może wybrać sobie skrzynię, która mu pasuje. Dany producent powinien być zobligowany do dostarczenia skrzyni dla każdego zespołu jak tylko taka będzie potrzeba. Chodzi tu o to, aby każdy mógł wybrać kształt, który mu bardziej pasuje. Nikt nie będzie zmuszał takiego Mercedesa czy Ferrari do rozwoju skrzyń, ale z automatu muszą dać je wszystkim.


"Wolny rynek z regulowaną ceną"
i zobligowanie do dostarczania

Spoko;) To może zaraz po wynalezieniu suchej wody.
Wolny rynek mamy teraz i funkcjonuje to naturalnie w ramach technologicznych realiów. Jest popyt na perfekcyjnie zintegrowane zespoły napędowe i podaż na ich dostarczanie. Nie ma natomiast popytu i podaży na fantazyjne miksy, ale to nie jest clou.

Musisz zrozumieć, że nie chodzi tu o ceny czy dostępność, ale o ubicie kosztownych działów rozwoju i produkcji skrzyń biegów. To nie jest element, który każdy musi robić osobno- tym bardziej, że dzisiaj i tak są one niemal identyczne.
genek, 21.02.2019 23:57[!]
Wincy standaryzacji. Będzie druga F2 pod nazwą F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca