F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Austriak obawia się, że Ferrari i Alfa Romeo mogą zyskać przewagę nad rywalami.
Nataniel Piórkowski, 19 lutego 2019, wyświetlenia: 2480<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff z Mercedesa obawia się, że tak zwany twardy Brexit jest koszmarnym scenariuszem dla F1, jaki może doprowadzić do problemów zespołów, których bazy znajdują się w Wielkiej Brytanii.

Zgodnie z planem 29 marca Wielka Brytania ma opuścić Unię Europejską. Tamtejszy parlament nie przegłosował jak dotąd żadnej wersji umowy regulującej przyszłe stosunki z UE.

„Jeśli dojdzie do twardego Brexitu w obecnie omawianej formie, to będzie to miało olbrzymi wpływ na to, jak przebiegają nasze operacje i w jaki sposób prowadzony jest rozwój bolidów. To koszmarny scenariusz, którego nie jestem sobie nawet w stanie wyobrazić. Ferrari ma bazę we Włoszech, Alfa Romeo w Szwajcarii – te zespoły zyskałyby olbrzymią przewagę nad każdym z zespołów z siedzibą w Wielkiej Brytanii” – przekonywał Wolff podczas konferencji prasowej na torze Catalunya.

„Podróżujemy na testy i wyścigi co najmniej 21 razy w roku. Przemieszczamy się z i do Wielkiej Brytanii, nasi pracownicy przemieszczają się z i do Wielkiej Brytanii. Dostawy części i usług planowane są tak, aby docierały na ostatnią chwilę. Wielkie zamieszanie na granicach czy w prawie podatkowym doprowadziłoby do wielkich szkód w przemyśle F1 na Wyspach” – tłumaczył Austriak.

„Wspólnie z brytyjskim oddziałem Mercedesa przyglądamy się różnym scenariuszom, bo Brexit nie wpływa jedynie na naszą aktywność w F1, ale także na firmę-matkę, która eksportuje i importuje do Królestwa samochody i części. Nasz zespół jest międzynarodowy. Bolidy ścigają się pod niemiecką marką, ale ekipa prowadzi swoje działania w Wielkiej Brytanii i pracują dla niej ludzie z wielu krajów”.

„Brexit to matka wszystkich bałaganów” – podsumował twardo Wolff.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jojob, 19.02.2019 13:33[!]
Ale przecież Szwajcaria nie należy do UE.
Zomo, 19.02.2019 13:45[!]
Cytat jojob :
Ale przecież Szwajcaria nie należy do UE.

Detale ;))
W calym tym zamieszaniu z Brexitem ja stosuje jedna zasade - "jesli nie wiadomo o co chodzi, to najprawdopodobniej chodzi o pieniadze". To sie sprawdza w 99% przypadkow w wiekszosci dziedzin zycia.
Zamieszanie z nowymi przepisami w F1 - nie wiadomo o co chodzi ?
Zamieszanie z Williamesem - nie wiadomo o co chodzi ?
Zamieszanie z Brexitem - etc...
marvin, 19.02.2019 14:05[!]
@jojob
Nie należy, chociaż ma stosowne umowy z UE (jak np. strefa Schengen, dzięki czemu obywatel UE może tam wjechać na dowód osobisty). Chodzi o to, że status Szwajcarii wobec UE się nie zmieni, a Wielkiej Brytanii już tak i to w sposób niebywale chaotyczny i nieprzewidywalny. Stąd zespoły bazujące w Wielkiej Brytanii pozostają w mocno niepewnej sytuacji, przez co z automatu reszta zespołów może zyskać przewagę, o której mówi Wolff.
lukaszlew77, 19.02.2019 14:28[!]
Szwajcaria nie jest w UE, ale jest w EFTA, należy więc do wspólnego rynku w UE - korzysta z wolnego przepływu usług, kapitału, ludności i towarów.
slipstream, 19.02.2019 15:07[!]
Cytat :
Ale przecież Szwajcaria nie należy do UE.

Ale Szwajcaria od lat ma wypracowane przepisy i zasady współpracy z UE. Wiadomo jak to działa, jakie są procedury, wszystko jest przejrzyste i nic nagle się nie zmienia. W przypadku UK nie ma niczego jak mawiał klasyk.
Matthias, 19.02.2019 15:07[!]
@lukaszlew77
No niekoniecznie, bo akurat Szwajcaria jest tym jedynym państwem EFTA które nie należy do EEA, ona jakoś sama i oddzielnie negocjuje wszystkie swoje warunki z Unią.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca