F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari otrzyma w tym roku największą nagrodę finansową

Włoski zespół otrzyma 73 miliony dolarów bonusu za wieloletnie zaangażowanie w F1.
Nataniel Piórkowski, 4 marca 2019, wyświetlenia: 2403<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ferrari nadal będzie otrzymywać największą nagrodę finansową. Nawet pomimo tego, iż przez dziesięć ostatnich sezonów nie wywalczyło ani jednego tytułu mistrzowskiego.

Scuderia zapewniło sobie wypłatę 205 milionów dolarów. Mercedes – zespół, który zdobył pięć podwójnych mistrzostw świata, otrzyma przelewy na łączną kwotę 177 milionów dolarów.

Liberty Media spodziewa się, że do podziału pomiędzy zespoły trafi nieco ponad miliard dolarów.

Zasady rozdysponowania pieniędzy przybliża portal racefans.net. Według obecnego systemu system nagród jest podzielony na trzy filary. Pierwszy to kwota podzielona po równo między wszystkie zespoły, które zakończyły co najmniej dwa z trzech ostatnich sezonów w czołowej dziesiątce mistrzostw świata. W drugim filarze pod uwagę brane są wyniki danej stajni osiągnięte w ostatnio rozegranej kampanii.

Cztery stajnie otrzymują dodatek za zdobycie mistrzostwa świata. Trzy zespoły dysponują gwarancją innych bonusów w granicach od 10 (Williams) do 35 milionów dolarów (Red Bull i Mercedes).

Ferrari ma z kolei zapewnioną dodatkową wypłatę z tytułu wieloletniego uczestnictwa w mistrzostwach świata. W tym roku będą to 73 miliony dolarów. Właśnie dzięki temu stajnia z Maranello regularnie otrzymuje w ostatnich latach największą nagrodę finansową.

Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez Dietera Renckena, Liberty Media wypłaci Racing Point pełną nagrodę z pierwszego filaru, chociaż zespół dołączył do stawki z nowym zgłoszeniem w sierpniu ubiegłego roku. Teoretycznie więc nie powinien kwalifikować się do tych funduszy, gdyż nie spełnił zasady mówiącej o ukończeniu dwóch z trzech ostatnich sezonów w czołowej dziesiątce.

Przewidywany podział nagród finansowych za sezon 2018 (w milionach dolarów)
 Zespół 1. filar 2 filar CCB bonusy LST suma 
 Ferrari 35 56 41  73 205 
 Mercedes 35 66 41 35  177 
 Red Bull 35 46 36 35  152 
 McLaren 35 32 33   100 
 Renault 35 38    73 
 Haas 35 35    70 
 Williams 35 15  10  60 
 Racing Point 35 24    59 
 Sauber 35 21    56 
 Toro Rosso 35 17    52 
CCB - bonus za mistrzostwa konstruktorów
LST - bonus za wieloletnie zaangażowanie w mistrzostwa
Źródło: racefans.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Ferrari
F1 ogólnie
FOM/FOA
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 04.03.2019 18:17[!]
Ferrari + Mercedes + Red Bull = 534
McLaren + Renault + Haas + Williams + Racing Point + Sauber + Toro Rosso = 479

Ferrari 69 sezonów
McLaren 54
Williams 48

Żaden inny team nie będzie mieć pewnie choćby 25 sezonów. To nie bonus za zaangażowanie, to nieco bezczelne wspieranie Ferrari.
Pieczar, 04.03.2019 18:33[!]
A te 73 bańki dla czerwonych to nie przypadkiem ta słynna łapówka, którą im podarował kilka(naście) lat temu Bernie, żeby ich udobruchać jak straszyli odejściem?
SirKamil, 04.03.2019 18:48[!]
304 miliony w lewych uznaniowych eklestonowskich bonusach oderwanych od aktualnych wyników.
Propsy.

Gdyby podzielić tą skandaliczną lewizne na 10 równych części i rozdysponować w stawce:

131,4 Mercedes (-45,6)
121,4 Ferrari (-83,6)
111,4 Red Bull (-40,6)
103,4 Renault (+30,4)
100,4 Haas (+30,4)
97,4 McLaren (-2,6)
89,4 Wyścigowy Punkt (+30,4)
86,9 Sauber Romeo (+30,4)
82,4 Toro Rosso (+30,4)
80,4 Williams (+20,4)

Dużo, dużo zdrowiej to wygląda. Ba, nawet niechby dać czerwonej camorrze te 30-40 mln unikalnego bonusu za historie... dalej wyglądałoby to normalnie, wbrew tej patologii, która obowiązuje teraz.
Mariusz, 04.03.2019 19:04[!]
Mnie zastanawia, czemu McLaren nie ma premii bonusowej, tak jak Williams. Rozumiem, że te bonusy dla Williamsa, Red Bulla i Mercedesa oraz premia "historyczna" dla Ferrari były negocjowane indywidualnie przez każdy zespół, tak?
Gryfolud, 04.03.2019 19:28[!]
@Mariusz Jak iść takim tokiem, że McLaren pokrzywdzony bo nie dostaje bonusu jak merc czy czerwone byki to czemu Williams nie dostaje kasy jak McLaren z bloku CCB przecież ma więcej mistrzostw konstruktorskich ;)
SirKamil, 04.03.2019 19:35[!]
Mariusz, nie doszukuj się tu szczególnego sensu. Wszystko to było negocjowane indywidualnie, by wykończyć reszki transparentności i jedności konstruktorów z okresu Porozumienia Concorde.

Dużo mówi fakt, iż bonsu historyczny dla Mercedesa został im przyznany za dziedzictwo... Tyrrella. Zaszła potrzeba polityczna by im go przyznać, bo należeli do oligopolu jaki wymyślił sobie stary łajdak. Stwierdzili więc, że jeśli spółka wystawiająca zespół Mercedesa do 1998 roku nazywała się Tyrrell Racing Organisation, to te pieniądze im się po prostu należą . Komentarz zbędny...
Maciek znafca, 04.03.2019 19:42[!]
McLaren tez powinien dostawac taki bonus za wieloletnie zaangazowanie. Na bonusy Ferrari wielu narzeka, a nikt nie wspomni ze Williams, który nie ma skoku do Racing Point dostaje wiecej. Jak cos jest blad przy obiczeniach, bo mi wyszlo, ze stajnia z Grove dostala 60 baniek a nie 69.

Bonus za dziedzictwo dla Mercedesa jest za dziedzictwo Mercedesa a nie za Tyrrella... To, ze Tyrrell byl ich protoplasta po ktorym byli jeszcze BAR, Honda i... Brawn GP nie znaczy, ze dostaja kase za niestniejacy zespól zdobywajacy mstrzostwa na poczatku lat 70'
Z ta histora Merca chodzi o lata 50' i sukcesy Fangio.
SirKamil, 04.03.2019 20:06[!]
Mylisz pojęcia. Ty prezentujesz pogląd jak to według Ciebie powinno wyglądać, a nie jak wyglądało. Też trochę błędnie, bo Mercedes ówcześnie nie miał ani jednego tytułu konstruktorów, co krępowało im ręce w kwestii logicznych przesłanek.

Faktem pozostaje, że Mercedes swój bonus wynegocjował w oparciu o historie Tyrrella.
Maciek znafca, 04.03.2019 20:50[!]
Gdzie pomylilem pojecia? Jesli juz mialbym pomylic to fakty, a nie pojecia. Badzmy precyzyjni. Niestety, tak kit, ze ''nalezy nam sie peniadz, bo byl sobie taki Tyrrell'' nie lykna ani wladze f1 ani tutejsi uzytkownicy. To Twoje wymaginowane rozumowanie F1, ze dzsiejszy RBR to dalej to co Stewart, dzisiejsza Renia to to samo co Benetton, a Merc to Tyrrell. Miejsce fabryk moze i tak, ale wiele sie zmienilo od tamtych czasów. W kwestii technologii, finansów i strukturze zespolów. To juz zupelnie inaczej funkcjonujace fabryki, inne zasoby, jak i równiez inni ludzie. Czas leci, a F1(jak co niektórzy) nie stoi w miejscu.

Nie napisalem, ze Merc zdobyl ms konstruktorów, ale ze osiagal hstoryczne sukcesy w latach 50' za kierownica z Fangio, 2 mistrzostwa kierowców(mozna powedziec ze niepelne 2) i to jest wlasnie to dziedzictwo Merca dzieki czemu moga uznawac sie za hisitoryczny zespól. Sa to jak najbardziej logiczne przeslanki.
SirKamil, 04.03.2019 20:58[!]
Napisałem, gdzie pomyliłeś. Opisujesz swoje przekonania jak to powinno według Ciebie wyglądać a ja opisałem fakty, groteskowe bo o ich groteskowość właśnie tu chodzi na potrzeby przykładu. F1 schyłkowego Ecclestone to crème de la crème absurdu.
Maciek znafca, 04.03.2019 21:10[!]
Jesli jest tak jak piszesz to zwracam honor.Rzeczywisce absurd, machloja za machloją.
marios76, 05.03.2019 10:28[!]
Ale czym sie podniecać, ustawka i sprawiedliwosci nie ma sie co doszukiwac... :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca