F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Włoskie media krytykują Ferrari po występie w Grand Prix Australii

Publikacje z półwyspu apenińskiego przygotowały zestawienie błędów i problemów ekipy.
Mateusz Szymkiewicz, 19 marca 2019, wyświetlenia: 2417<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Włoskie media nie pozostawiły suchej nitki na Ferrari po występie w Grand Prix Australii.

Stajnia z Maranello po zimowych testach wydawała się być faworytem w sezonie 2019. Mimo to na Albert Park bolidy Ferrari zostały niemal zdominowane przez Mercedesa, którego kierowca – Lewis Hamilton, był szybszy w kwalifikacjach od trzeciego Vettela o 0,7 sekundy. Z kolei w wyścigu strata Niemca oraz Charlesa Leclerca do pierwszego Bottasa wyniosła niemal minutę.

Zdaniem włoskich mediów, Ferrari może stracić nadzieję na odzyskanie mistrzowskich tytułów już po pierwszym wyścigu mistrzostw. Publikacje z półwyspu apenińskiego podkreślają, że w trakcie zmagań w Australii bez większych kłopotów z Vettelem uporał się Max Verstappen, korzystający z Red Bulla na silnikach Hondy.

„Nawet Alonso w 2012 roku spisał się lepiej niż Vettel w 2019” – podaje Il Giornale, wspominając fatalny start sezonu 2012 w wykonaniu Ferrari, gdy te dysponowało bolidem środka stawki. Z kolei Corriere della Sera dodało: „Melbourne odsłoniło poważne problemy. Binotto musi przeprowadzić diagnozę i rozpocząć terapię”.

Pozostałe media oraz ludzie z padoku F1 przedstawili swoje zestawienie błędów oraz problemów Ferrari na starcie sezonu 2019. Według byłego kierowcy oraz eksperta Canal+ – Jean'a Alesiego, zespół po problemach z awariami wydechu w trakcie zimowych testów postanowił ograniczyć moc silników na Albert Park. Teorię Francuza potwierdzałyby słabe wyniki kierowców w pomiarach prędkości.

„Oczywiście, przeanalizujemy wszystko co jest związane z porównaniem do innych bolidów. Generalnie brakowało nam jednak balansu, a na tego typu torze kosztuje to nas prędkość na wyjściu z zakrętów” – powiedział Mattia Binotto, szef Ferrari.

Druga teoria dotyczy opon Pirelli oraz tego, że Ferrari po prostu nie było w stanie zmusić ich do właściwej pracy. Z kolei doradca Red Bulla – Helmut Marko, uważa, że koncept przedniego skrzydła w SF90 jest dobry na gładkich torach, aniżeli pełnych wybojów jak Albert Park. „Ferrari nagle zaczęło korzystać z nietypowego, stromego skrzydła” – stwierdził Austriak w rozmowie z Auto Bild.

Marko wypowiadając się o oponach, dodał: „Są one tak sztywne, że ciężko je zmusić do pracy na torach z małą przyczepnością. My również mieliśmy z tym problem, ale kiedy już uzyskaliśmy właściwą temperaturę, zysk osiągów był niesamowity”.

Pojawiają się także sugestie, że Ferrari nie potrafiło dobrać właściwych ustawień do bolidu na weekend w Melbourne. „Przy nowych bolidach trudno o dobór ustawień, a Ferrari zdecydowanie skierowało się w złą uliczkę. Oni nie mają żadnego fundamentalnego problemu” – uważa Toto Wolff, szef Mercedesa.

Z opinią 47-latka zgadza się Sebastian Vettel: „Mamy wszystkie elementy mocnego bolidu. Nie każdy tor jest jak w Melbourne”.

Piąta i ostatnia teoria wygłoszona przez Autosprint dotyczy składu kierowców. Gazeta uważa, że strata Kimiego Raikkonena, Antonio Giovinazziego oraz Daniiła Kwiata może być bardziej dotkliwa, niż się spodziewano. „Taktyka na wyścig pokazała, że Vettel nie rozumie pośrednich opon Pirelli. Mój wniosek jest taki, że stracili koncepcję w trakcie weekendu. Zapłacili za brak Kimiego Raikkonena, Anotnio Giovinazziego oraz Daniiła Kwiata” – stwierdził Maurizio Voltini, korespondent Autosprint.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca