|
|
|
|
|
|
Sainz musi skorzystać z drugiego w tym sezonie MGU-K |
Hiszpan nie jest do końca zadowolony z niezawodności jednostki napędowej Renault. |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 marca 2019, wyświetlenia: 1006 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Carlos Sainz został zmuszony do skorzystania z drugiego w tym sezonie generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej. To pokłosie awarii, do jakiej doszło podczas Grand Prix Australii.
Kierowca McLarena nie dojechał do mety wyścigu w Melbourne. Po kontroli jednostki napędowej okazało się, że zamontowany w niej MGU-K nie będzie mógł zostać naprawiony. Zgodnie z przepisami w trakcie sezonu kierowcy mogą bezkarnie skorzystać z trzech tego typu generatorów.
Sainz przyznaje, że problemy z MGU-K były dostrzegalne już podczas zimowych testów.
„Renault bada tę awarię od dobrych kilku dni i liczę, że odkryli przyczyny problemów. Na ten wyścig przygotowaliśmy pewne rozwiązania. Zobaczymy, czy się sprawdzą. To prawda, że mieliśmy kilka usterek w trakcie testów. Z całą pewnością MGU-K jest jednym ze słabych punktów naszego bolidu”.
„Musimy nad tym popracować, bo nie chcemy tracić kolejnych punktów. Kilka trafiło już do kosza podczas GP Australii” – podkreślał reprezentant stajni z Woking.
Sainz nie ukrywa, że pojawienie się usterki na tak wczesnym etapie sezonu jest daleki od ideału. „Mamy mocną jednostkę. Dokonaliśmy postępów i bardzo się z tego cieszę, ale odpadnięcie z wyścigu po jedenastu okrążeniach nie było niczym dobrym”.
Hiszpan wskazał jednak na pozytywny aspekt – wzrost mocy. „Dysponujemy dobrą mocą, zarówno w kwalifikacjach jak i wyścig. W ubiegłym roku w trakcie wszystkich czasówek nasz deficyt do czołówki wynosił 10-12 km/h. Teraz zdaje się, że są to tylko 2-3 km/h. Ma to związek z dociskiem, ale także tym, że poprawiliśmy nasz silnik. Nie obchodzi mnie jednak to, że mamy dobrą szybkość, skoro nie możemy przejechać więcej niż 11 okrążeń pierwszego wyścigu. Mam nadzieję, że pod tym względem będzie lepiej”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|