|
|
|
|
|
|
Raikkonen: Bolidy z jednostkami V6 prowadzą się już jak te z silnikami V8 |
Fin przyznał, że początki Ferrari z nowym układem napędowym były bardzo skomplikowane. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 7 kwietnia 2019, wyświetlenia: 2821 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Kimi Raikkonen uważa, że obecna generacja bolidów prowadzi się już niemal identycznie jak ta z wolnossącymi silnikami V8.
Od sezonu 2014 Formuła 1 korzysta z turbodoładowanych jednostek V6, które są wspomagane dwoma systemami hybrydowymi. Największa różnica w porównaniu do wcześniej używanych silników V8 objawia się w ilości dostępnej mocy oraz wysokiej masie całego pakietu.
Jak przyznał Kimi Raikkonen, producenci wykonali na tyle duże postępy z hybrydowymi układami, że różnica odczuć względem silników V8 uległa zatarciu. „Uważam, że odczuliśmy dużą różnicę podczas zmiany przepisów po sezonie 2013, ponieważ wszystko było nowe, a także pracowało zupełnie inaczej. Poza tym bolidy stały się bardzo skomplikowane. Uważam, że przynajmniej Ferrari było wówczas daleko od poziomu osiągów, który osiągnęliśmy w ubiegłym roku. Zespół był słaby w wielu obszarach, znalazł się daleko od miejsca, w którym powinien być”.
„Wiele rzeczy po stronie silnika nie pracowało najlepiej. Sytuacja była bardzo słaba w porównania do tego, czym dysponowaliśmy w sezonie 2013. Ówczesne przepisy obowiązywały od lat, więc wiele obszarów funkcjonowało na sto procent. Bolidy w 2014 roku były zupełnie inne w prowadzeniu. Dzisiaj, po raz pierwszy odkąd pamiętam, nie czuć żadnej różnicy. Wszystko pracuje bardzo przyjemnie. Przynajmniej przez większość czasu. Pod tym względem nie czuć już różnicy w prowadzeniu. Ok, dźwięk jest inny, ale sama jazda nie powoduje, że masz wrażenie, iż robisz coś innego” – powiedział Fin.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|