|
|
|
|
|
|
Hulkenberg: Leclerc był zbyt niecierpliwy |
Niemiec twierdzi, że Monakijczyk nie miał szans na wyprzedzanie podczas incydentu. |
|
•Łukasz Godula, 27 maja 2019, wyświetlenia: 2299 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Nico Hulkenberg uważa, że Charles Leclerc był zbyt niecierpliwy i zbyt ambitny podczas próby wyprzedzenia go, która doprowadziła do kraksy.
Leclerc, który startował z piętnastej pozycji po błędzie strategicznym Ferrari w kwalifikacjach, mocno naciskał na początku wyścigu i wyprzedził Romaina Grosjeana po wewnętrznej La Rascasse i tego samego próbował z Hulkenbergiem, jednak przeliczył się z ilością miejsca po prawej stronie i uderzył w bandy. Obaj kierowcy byli w stanie pojechać dalej, ale Leclerc musiał się wycofać z powodu uszkodzeń podłogi spowodowanych rozpadającą się oponą, gdy dojeżdżał na zmianę do pitlane.
Zapytany czy Leclerc był zbyt agresywny, Hulkenberg odpowiedział: " „Tak, był. Zbliżał się z bardzo daleka, a poza tym ja nie zostawiłem mu wiele miejsca. Widziałem jak zaczął przypuszczać atak, więc zagrałem fair i otwarłem drzwi, by zostawić więcej miejsca, byśmy byli w stanie razem przejechać ten zakręt. Obrócił się, uderzył mnie, nie uderzyłem ściany ani niczego, jednak ucierpiała opona. Myślę, że był zdecydowanie zbyt ambitny w tym momencie”.
Hulkenberg powiedział, że został poinformowany, iż Leclerc wyprzedził Grosjeana w tym samym zakręcie i dlatego ponownie próbował takiego manewru.
„Byłem tego świadomy, inżynier mi to powiedział” – przyznał kierowca Renault. „Czułem, że to nadchodzi, jednak cały czas należy ważyć swoje szanse i wiedzieć, kiedy jest prawdziwa okazja do wyprzedzania. Myślę, że był dziś nieco zbyt niecierpliwy, oczywiście po sobocie był sfrustrowany i chciał przebić się przez stawkę, jednak to jest Monako i nie zawsze to tak działa”.
Leclerc uważa, że musiał podejmować ryzyko biorąc pod uwagę pozycję startową i twierdzi, że Hulkenberg nie zostawił mu tyle miejsca co Grosjean.
„Właśnie rozmawiałem z Nico i powiedziałem, że to incydent wyścigowy, nie zostawił mi za wiele miejsca”"- powiedział Leclerc. „Musiałem podejmować spore ryzyko, co zrobiłem i na początku było fajnie, ale niestety skończyło się katastrofą, jednak tak już jest w Monako. Niestety startowaliśmy z 15. pozycji, co nie jest naszym typowym miejscem. Ciężko było wrócić do walki”.
Grosjean, który określił wcześniejszy manewr Leclerca jako kamikadze, zyskał dwie pozycje gdy Leclerc zderzył się z Hulkenbergiem. Przyznał, że spodziewał się tego.
„Leclerc był bardzo agresywny” – powiedział Grosjean. „Otworzyłem drzwi by uniknąć kolizji, jednak wiedziałem, że ktoś tak nie zrobi i tak też się stało okrążenie później, więc odzyskaliśmy dwie pozycje”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|