F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari: Powinniśmy byli skupić się na aerodynamice

Szef zespołu przyznaje, że pomogłoby to lepiej wykorzystać opony Pirelli.
Łukasz Godula, 15 sierpnia 2019, wyświetlenia: 1565<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Szef Ferrari, Mattia Binotto przyznał, że Ferrari powinno było skupić się na docisku podczas projektowania samochodu na 2019 rok.

Zespół przystąpił do mistrzostw jako faworyt po mocnych testach przed sezonem, jednak jest bezsilny wobec Mercedesa, który odniósł osiem zwycięstw z rzędu i posiada ogromną przewagę punktową. Podczas gdy Ferrari SF90 korzysta z bardzo dobrej prędkości na prostych, to braki w docisku utrudniają pracę na torach z wolniejszymi zakrętami.

Dodanie docisku do obecnego modelu od długiego czasu jest priorytetem dla Ferrari, a Binotto przyznaje, że powinni się na tym skupić już wcześniej, gdyż uważa, że pomogłoby to w pracy z tegorocznymi oponami Pirelli.

Binotto powiedział, że obecny balans pomiędzy dociskiem o oporem nie był kwestią filozofii bądź konceptu, a dodatkowa moc silnika była dodatkowym czynnikiem, który zapewniał prędkość na prostych.

Jednak dodaje: „Zdecydowanie te opony potrzebują więcej docisku, by je rozgrzać, by zaczęły pracować. Więc owszem, gdybym mógł się cofnąć o rok, położyłbym większy nacisk na docisk w porównaniu do tego co zrobiliśmy, nawet kosztem dodatkowego oporu. Czy możemy to nazwać konceptem? Nie jestem pewny. Myślę, że to cel, który stał się z czasem jasny”.

Binotto powiedział, że progres Mercedesa pod koniec testów spowodował, że Ferrari było świadome, iż rywal posiada bardzo mocny pakiet. Niemniej jednak zespół oczekiwał, że SF90 będzie w stanie dorównać Mercedesowi W10.

„Byliśmy zaskoczeni naszymi słaby osiągami na początku sezonu, ponieważ może nie spodziewaliśmy się bycia na czele, ale przynajmniej na tym samym poziomie, a tak się nie stało w Australii” – przyznał. „Może tak było w Bahrajnie, jednak średnio nie byliśmy tam, gdzie chcieliśmy być”.

Włoch przyznał, że bycie pokonanym podczas GP Hiszpanii, na torze gdzie SF90 tak dobrze spisywał się podczas testów, było szczególnie bolesne.

„Prawda jest też taka, że w pierwszej połowie sezonu nieco dziwnie mocne osiągi prezentują niektóre samochody na różnych torach, a inne nie. Nawet samochody, które były najszybsze na początku sezonu, na niektórych torach zdecydowanie nie są najszybsze. To sinusoida, dla każdego bolidu” – kontynuuje Binotto. „Jeśli jest sens na coś patrzeć, to może na średnią. Może też po prostu na testach spisywaliśmy się powyżej oczekiwań, a oni się kryli. Bez względu na przyczynę, w czasie sezonu było już inaczej”.

Binotto zaznaczył również, że „przegapiliśmy kilka okazji, a wraz z kilkoma zwycięstwa dzisiejszy wynik byłby inny, co stawiałoby wszystko w innym świetle”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca