|
|
|
|
|
|
Binotto: Schumacher byłby dobrym kandydatem na kierowcę F1 |
Ferrari ma w tym roku duże oczekiwania względem Niemca. |
|
•Nataniel Piórkowski, 4 stycznia 2020, wyświetlenia: 1509 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ferrari jest przekonane, że Mick Schumacher byłby dobrym kandydatem na kierowcę Formuły 1.
Syn siedmiokrotnego mistrza F1 – Michaela Schumachera, zakończył ubiegłoroczny sezon w F2 na dwunastym miejscu, odnosząc jedno zwycięstwo w niedzielnym wyścigu na Hungaroringu.
Niemiec wziął także udział w dwóch oficjalnych sesjach testowych F1. W Bahrajnie sprawdził bolid Ferrari a dzień później Alfy Romeo.
Szef stajni z Maranello – Mattia Binotto nie ukrywa, że ma duże oczekiwania względem Schumachera.
„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że Mick stał się częścią naszej akademii. Ta nasza szczególna relacja jest oczywista – nie tylko dlatego, że jest synem Michaela. To po prostu dobry kierowca. Nawet w tym sezonie poradził sobie całkiem nieźle”.
„Gdy spojrzymy na klasyfikację [F2], to na czołowych miejscach uplasowali się doświadczeni kierowcy. Mick miał okazję, aby wiele się nauczyć. Porównując go z innymi nowicjuszami w F2, wypadał naprawdę dobrze. Pamiętajmy o tym, że był to jego pierwszy sezon w tych mistrzostwach”.
„Moim zdaniem zbliżający się sezon będzie dla niego kluczowy w zakresie oceny dokonywanych postępów. Mamy duże oczekiwania związane z tym rokiem. Mick ma już za sobą jedną kampanię zbierania doświadczeń i jesteśmy całkiem pewni tego, że byłby dobrym kandydatem na przyszłego kierowcę F1”.
Binotto dodał, że jest jeszcze zbyt wcześnie, aby przesądzać, czy w dalszej perspektywie Schumacher może być traktowany jako kandydat na stanowisko kierowcy wyścigowego Ferrari.
„Czy Mick będzie w przyszłości kandydatem do jazdy w Ferrari? Jest zbyt wcześnie, aby o tym mówić. Ponownie jednak – celem naszej akademii jest znalezienie kolejnego talentu dla Ferrari. Mick jest członkiem naszego zespołu i uważamy, że ma talent, aby utrzymać się w tej grupie”.
„Rok 2021 – to wciąż zbyt wczesna perspektywa, aby mówić o daniu szansy jednemu z naszych młodych wychowanków. W 2021 istotną rolę będzie odgrywało doświadczenie kierowców, bo zaczniemy korzystać z zupełnie nowego typu bolidów”.
Źródła magazynu Autosport donoszą, że Schumacher junior był brany pod uwagę jako potencjalny następca Antonio Giovinazziego w Alfie Romeo. Wyniki Niemca i poprawa formy Giovinazziego sprawiły jednak, że w składzie podstawowych kierowców stajni z Hinwil nie doszło do żadnych zmian przed sezonem 2020.
Schumacher przekonywał jednak dziennikarzy brytyjskiego magazynu, że nie miał żadnych szans na wyścigowy fotel w bieżącym roku.
„Zawsze jest tak, że gdy pojawia się jakaś szansa, to z niej korzystasz. Wygląda więc na to, że takiej szansy nie było. To coś oczywistego. Kolejna decyzja dotyczyła pozostania w F2. Dla mnie było to najrozsądniejsze z możliwych postanowień. F2 będzie korzystała w przyszłym sezonie z 18-calowych opon. To będzie dla mnie coś pozytywnego, bo w 2021 podobne ogumienie znajdzie się w bolidach F1. Gdyby udało mi się awansować do F1 to już na starcie miałbym pod tym względem pewną przewagę”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|