Embed from Getty Images
Szef Porsche Motorsport – Fritz Enzinger, ujawnił, że producent przygotował w 2017 roku hybrydowy silnik V6, który mógł zostać wykorzystany w Formule 1.
Producent ze Stuttgartu poważnie rozważał zaangażowanie w Królową Sportów Motorowych w związku z zamknięciem programu startów w WEC. Nie jest tajemnicą, że przedstawiciele Porsche brali udział w rozmowach o przyszłym kształcie przepisów w Formule 1, a zwłaszcza tych dotyczących jednostek napędowych.
Finalnie niemiecki producent zdecydował się zrezygnować z planów dołączenia do F1, tworząc fabryczny zespół w Formule E, który zadebiutował w serii pod koniec 2019 roku. Mimo to Porsche miało już gotowy sześciocylindrowy hybrydowy silnik zgodny z przepisami Formuły 1.
„Było bardzo blisko” – powiedział Fritz Enziger, zapytany o dołączenie Porsche do F1.
„Kiedy zarząd oraz dyrektorzy rozmawiali o silniku na 2017 rok, Porsche nie tylko zaprojektowało go, ale także zbudowało. Braliśmy udział w dyskusjach o przepisach, ale zarząd finalnie zadecydował o elektrycznej serii. Mimo to silnik 1.6 był już na hamowni”.