F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.09.2020

Blick: Alfa może zdecydować się na duet Raikkonen-Schumacher

Hamilton: F1 korzysta z czerwonych flag, by podkręcić widowisko

Binotto: Ferrari wydaje miliony na rozwój symulatora

Massa: Ferrari podjęło dobrą decyzję rezygnując z Vettela

Verstappen: Nie ma dla mnie znaczenia, czy Albon zostanie lub odejdzie

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Haas rozważa zatrudnienie Roberta Szwarcmana na sezon 2021?

16.09.2020

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Vettel: Szkoda, że Hamilton tak łatwo pobija rekordy Schumachera

Leclerc i Ricciardo liczą na powrót toru Mugello w przyszłości

Schumacher: Tytuł w F2 nie zagwarantuje mi posady w Formule 1

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa

15.09.2020

Renault omawia z FIA zaproszenie Alonso na testy w Abu Zabi

Nurburgring liczy na występ Schumachera w piątkowym treningu

Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Program Red Bulla nie został pozbawiony talentów

Austriacki koncern pokłada duże nadzieje w Tsunodzie, Vipsie i Haugerze.
Mateusz Szymkiewicz, 21 stycznia 2020, wyświetlenia: 714<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko zaprzeczył, jakoby Red Bull nie miał już obiecujących kierowców w juniorskim programie, mogących stanowić jego przyszłość w Formule 1.

W ostatnich latach austriacki koncern mając ograniczone pole wyboru decydował się zatrudniać do swoich ekip byłych juniorów, jak Brendon Hartley oraz Alexander Albon. Z kolei Daniił Kwiat po rocznej przerwie otrzymał kolejną szansę od Toro Rosso, którą wykorzystał prezentując dobre wyniki w sezonie 2019.

Mimo to opiekun Red Bull Junior Team – Helmut Marko, zaprzeczył, jakoby program rozwoju młodych talentów znalazł się w poważnych tarapatach. „Wciąż mamy kilku zdolnych zawodników w naszym programie, jednym z nich jest Yuki Tsunoda. Ma tylko 158 centymetrów wzrostu i jest faworytem niemal każdego. Oprócz niego mamy Juriego Vipsa, który nieszczęśliwie ukończył sezon w Formule 3 na czwartym miejscu. W tym roku będzie ścigał się w japońskiej Super Formula. Już teraz był najszybszy na testach i zawsze kręcił się wokół czołowej czwórki”.

76-latek podkreślił, że bardzo duże wrażenie zrobił na nim Dennis Hauger z Norwegii, który w 2019 roku został mistrzem włoskiej Formuły 4, a w niemieckiej edycji zajął drugie miejsce. „Wydaje mi się, że w zeszłym roku wygrał trzynaście lub czternaście wyścigów w Formule 4, a w kolejnym sezonie będzie startował w F3 z Liamem Lawsonem z Nowej Zelandii. Jack Doohan, syn Micka Doohana, także znajdzie się w Formule 3”.

Marko podkreśla jednak, że mimo, iż Red Bull wspiera wielu zdolnych kierowców, spora ich część może nigdy nie dotrzeć do Formuły 1. „Wielu naszych kierowców [którzy nie dotarli do F1] wciąż zarabia dobre pieniądze i są w stanie zamienić hobby w swoją profesję. Czy to nie jest piękne? Tak wyglądała nasza filozofia na początku: juniorski program stanowi bufor bezpieczeństwa, ponieważ wiemy jak drogi jest motosport”.

„Dietrich Mateschitz najpierw chciał wspierać talenty, by umożliwić im awans jak najwyżej. Wtedy nagle otrzymaliśmy do dyspozycji dwa zespoły Formuły 1. Nasze podejście stało się jasne, że wspieranie kogoś, kto po prostu odnosi sukcesy już dłużej nie wystarczy. Poszliśmy w innym kierunku. Nasza selekcja stała się coraz bardziej restrykcyjna, by pozostawić tylko tych, którzy mają potencjał do wygrywania Grand Prix”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.09.2020  Verstappen: Nie ma dla mnie znaczenia, czy Albon zostanie lub odejdzie
16.09.2020  Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa
13.09.2020  Horner: Rozglądamy się za wszystkimi opcjami na rynku kierowców
11.09.2020  Tost: Decyzja w sprawie Gasly'ego zapadnie do sześciu tygodni
11.09.2020  Marko: Red Bull nie prowadzi rozmów z Perezem
Tagi:
Marko H.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca