|
|
|
|
|
|
FIA odpowiedziała na oświadczenie zespołów ws. silnika Ferrari |
Federacja potwierdziła, że nie była w pełni usatysfakcjonowana z pakietu włoskiego producenta. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 5 marca 2020, wyświetlenia: 2998 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
FIA odpowiedziała na oświadczenie wystosowane w środę przez siedem zespołów Formuły 1, które sprzeciwiły się tajnemu porozumieniu z Ferrari ws. silnika z sezonu 2019.
Jednostka napędowa stajni z Maranello znalazła się pod lupą w związku z podejrzeniami o obchodzenie przepisów dotyczących maksymalnego przepływu paliwa. Finalnie Federacja zdecydowała się zamknąć sprawę prywatnym porozumieniem z Ferrari, o czym poinformowano wieczorem ostatniego dnia zimowych testów.
Na zachowanie rezultatów śledztwa w tajemnicy nie zgadzają się jednak rywale. Wszystkie siedem ekip niezwiązanych z Ferrari wystosowało oświadczenie, w którym domagają się od FIA przedstawienia szczegółów dochodzenia, grożąc w innym wypadku podjęciem kroków prawnych.
W czwartek organ zarządzający sportem postanowił odpowiedzieć swoim oświadczeniem, potwierdzając, że „nie był w pełni usatysfakcjonowany” z działania silnika Ferrari. Mimo to FIA nie była w stanie udowodnić, że jednostka stajni z Maranello jest niezgodna z przepisami, a dalsze działania mogłyby doprowadzić do skomplikowanych sporów prawnych. Federacja podkreśliła też, że ustalone reguły pozwalają jej na zawieranie ugód z uczestnikami mistrzostw.
Pełne oświadczenie: „FIA przeprowadziła szczegółową analizę techniczną jednostki napędowej Scuderii Ferrari, do czego ma prawo wobec każdego uczestnika Mistrzostw Świata Formuły 1. Gruntowne dochodzenie przeprowadzone w sezonie 2019 wzbudziły podejrzenia, że jednostka Ferrari może działać na granicy przepisów FIA. Scuderia zdecydowanie sprzeciwiła się podejrzeniom i powtórzyła, że jej układ napędowy cały czas pracuje zgodnie z przepisami”.
„FIA nie była w pełni usatysfakcjonowana, jednakże podjęła decyzję, iż dalsze działania niekoniecznie mogą doprowadzić do rozstrzygnięcia sprawy, ze względu na jej złożoność i niemożliwe do przedstawienia dowody naruszenia przepisów. Aby uniknąć negatywnych konsekwencji, które doprowadziłyby do długiego sporu, w najlepszym interesie Mistrzostw oraz zainteresowanych stron, FIA zgodnie z artykułem 4 (ii) przepisów dyscyplinarnych, postanowiła zawrzeć skuteczną ugodę z Ferrari w celu zakończenia postępowania”.
„Ten rodzaj umowy jest narzędziem prawnym uznanym za niezbędny element każdego systemu dyscyplinarnego, który jest wykorzystywany przez wiele organów publicznych i inne federacje sportowe do rozwiązywania sporów. Poufność warunków ugody zapewnia artykuł 4 (iv) przepisów dyscyplinarnych. FIA podejmie wszelkie możliwe działania do ochrony sportu, jego roli oraz reputacji, jako organ zarządzający Mistrzostwami Świata Formuły 1”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|