|
|
|
|
|
|
Makau F3: Kobayashi wygrywa wyścig kwalifikacyjny |
Do mety nie dojechał tymczasem Sebastian Vettel, wpadając na bandę na przedostatnim okrążeniu. |
|
•Marek Roczniak, 18 listopada 2006, wyświetlenia: 3181 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kamui Kobayashi po wywalczeniu wczoraj pole position podczas finałowej sesji kwalifikacyjnej, wygrał także sobotni wyścig kwalifikacyjny i do niedzielnego finału wystartuje z pierwszej pozycji.
Japończyk tylko na początku stracił prowadzenie, jednak dosyć szybko je odzyskał i potem kontrolował przebieg wyścigu do samego końca, mając na mecie ponad trzy sekundy przewagi nad Marko Asmerem. Estończyk już na starcie skorzystał ze zgaśnięcia silnika w bolidzie Romaina Grosjeana, a później wyprzedził Koheia Hirate, który na okrążeniu formującym uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie i na koniec musiał zadowolić się trzecim miejscem.
Czwarty na mecie wyścigu kwalifikacyjnego zameldował się mistrz F3 Euro Series Paul di Resta, a tuż za nim uplasował się kolejny japoński kierowca Kodai Tsukakoshi, który niemal przez cały wyścig toczył emocjonującą walkę z Adrianem Sutilem. Niemiec po kraksach podczas obydwu sesji kwalifikacyjnych, w sobotnim wyścigu wypadł wręcz rewelacyjnie, zajmując po starcie z 14 pozycji szóste miejsce. Całkiem nieźle wypadł także mistrz Brytyjskiej F3 Mike Conway, który wykręcił najszybsze okrążenie. Brytyjczyk po starcie z 11 pozycji finiszował na siódmej pozycji przed kierowcą testowym Williamsa Kazukim Nakajimą.
Na koniec warto wspomnieć o dosyć słabym występie Sebastiana Vettela reprezentującego w Makau barwy brytyjskiej ekipy Carlin Motorsport. Niemiec już od czwartku ma sporego pecha: w pierwszej sesji kwalifikacyjnej miał problemy z silnikiem Mugen-Honda, w drugiej uzyskał zaledwie dziewiąty czas, a w wyścigu kwalifikacyjnym uszkodził przednie skrzydło, by ostatecznie odpaść z walki po uderzeniu w bandę na przedostatnim okrążeniu. Vettel – podobnie jak przed rokiem Robert Kubica – skarżył się na gorszą prędkość na prostych w stosunku do kierowców z silnikami Mercedesa. Jutro czeka go bardzo trudne zadanie, gdyż będzie musiał wystartować z końca stawki.
Bezpośrednią transmisję z 53. Grand Prix Makau będzie można obejrzeć jutro na antenie Eurosport o godzinie 8:30 (powtórka na Eurosport 2 o godzinie 22:00).
Zdjęcia z dzisiejszych zmagań na Circuito da Guia można znaleźć tutaj, natomiast najciekawsze momenty z wyścigu kwalifikacyjnego w formie pliku wideo (wmv) tutaj.
•Formula 3 Int. Trophy > 2006 > GP Makau (kwalifik.), Guia Circuit - 6,117 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6g | Kamui Kobayashi | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 10 | 22:45,199 | |
2. | 18g | Marko Asmer | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:03,333 | |
3. | 1g | Kohei Hirate | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:03,935 | |
4. | 5g | Paul di Resta | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:06,715 | |
5. | 21g | Koudai Tsukakoshi | | Prema Powerteam | Dallara F306 Mercedes | 10 | +0:09,714 | |
6. | 7g | Adrian Sutil | | Tom's | Dallara F305 Toyota | 10 | +0:10,328 | |
7. | 26g | Mike Conway | | Raikkonen Robertson | Dallara F306 Mercedes | 10 | +0:10,892 | |
8. | 2g | Kazuki Nakajima | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:12,686 | |
9. | 4g | Richard Antinucci | | ASM Formule 3 | Dallara F306 Mercedes | 10 | +0:15,517 | |
10. | 17g | Charlie Kimball | | Signature Plus | Dallara F306 Mercedes | 10 | +0:15,950 | |
11. | 10g | Oliver Jarvis | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 10 | +0:17,756 | |
12. | 11g | Sebastien Buemi | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 10 | +0:19,495 | |
13. | 27g | Stephen Jelley | | Raikkonen Robertson | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:20,181 | |
14. | 32g | Daisuke Ikeda | | EMS Racing | Dallara F305 Toyota | 10 | +0:21,526 | |
15. | 16g | Romain Grosjean | | Signature Plus | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:22,476 | |
16. | 8g | Kazuya Oshima | | Tom's | Dallara F305 Toyota | 10 | +0:35,924 | |
17. | 29g | Mauro Massironi | | Ombra Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 10 | +0:42,497 | |
18. | 20g | Maximo Cortes | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:42,802 | |
19. | 33g | James Winslow | | ZAP Speed | Dallara F305 Toyota | 10 | +0:45,174 | |
20. | 3g | James Jakes | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:45,486 | |
21. | 19g | Roldan Rodriguez | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 10 | +0:46,310 | |
22. | 14g | Fabio Carbone | | Three Bond Racing | Dallara F305 Nissan | 10 | +1:09,008 | |
23. | 28g | Michael Ho | | Ombra Racing | Dallara F306 Mugen-Honda | 10 | +1:19,886 | |
24. | 23g | Rodolfo Avila | | Performance Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 10 | +1:30,749 | |
25. | 25g | Lou Meng Cheong | | Alan Docking Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 10 | +1:50,156 | |
26. | 31g | Kit Meng Lei | | Swiss Racing Team | Dallara F305 Opel | 10 | +2:16,132 | |
27. | 30g | Jo Merszei | | Swiss Racing Team | Dallara F305 Toyota | 9 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9g | Sebastian Vettel | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 8 | | |
| 24g | Jonathan Kennard | | Alan Docking Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 8 | | |
| 15g | Yelmer Buurman | | Fortec Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 8 | | |
| 22g | Roberto Streit | | Prema Powerteam | Dallara F306 Mercedes | 1 | | |
| 12g | Maro Engel | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 1 | | |
| |
|
Źródło: MSTWorld.com, Macau.GrandPrix.gov.mo, Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|