|
|
|
|
|
|
Makau F3: Conway wygrywa 53. Grand Prix Makau |
Tegoroczny mistrz Brytyjskiej F3 finiszował przed Richardem Antinuccim i Adrianem Sutilem. |
|
•Marek Roczniak, 19 listopada 2006, wyświetlenia: 3568 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Aktualny mistrz Brytyjskiej F3 Mike Conway wygrał 53. edycję Grand Prix Makau – Interkontynentalnego Pucharu FIA w Formule 3. Brytyjczyk tuż po starcie z siódmej pozycji przesunął się od razu o kilka miejsc do przodu, wyprzedzając między innymi Adriana Sutila oraz Koheia Hirate i przed pierwszym ostrym zakrętem (Lisboa) zajmował czwarte miejsce.
Tymczasem jadący na trzeciej pozycji mistrz F3 Euro Series Paul di Resta podczas hamowania zaczepił o bolid startującego z pole position Kamuiego Kobayashiego i obaj kierowcy nie zdołali pokonać zakrętu, podobnie jaki i jadący po zewnętrznej Marko Asmer, który został przez nich przyblokowany. Dzięki temu Conway objął prowadzenie, a na kolejnych miejscach znaleźli się Hirate, Kazuki Nakajima i Sutil.
Trzej pechowcy z zakrętu Lisboa po chwili powrócili do walki, ale do mety dojechali tylko Asmer (P13) i Kobayashi (P19), natomiast di Resta jeszcze na pierwszym okrążeniu doprowadził do kolejnej kolizji – tym razem z Rodolfo Avilą i na tym zakończył się jego udział w głównym wyścigu. W wyniku tej kraksy na torze pojawił się na krótko samochód bezpieczeństwa.
Po wznowieniu wyścigu jadący na prowadzeniu Conway zaczął powoli uciekać goniącej go grupce kierowców, w której znajdował się Richard Antinucci. Amerykanin początkowo zajmował szóstą pozycję, jednak wkrótce zaczął po kolei wyprzedzać jadących przed nim kierowców. Najciekawszy pojedynek stoczył z Sutilem na ósmym okrążeniu i chociaż bolidy obydwu kierowców zderzyły się kołami, to jednak wszystko skończyło się szczęśliwie.
Później Antinucci wyprzedził jeszcze Hirate i po wspaniałej jeździe finiszował na drugiej pozycji – półtorej sekundy za Conwayem. Tymczasem Japończyk ze względu na problemy z hamulcami uderzył w bandę na przedostatnim okrążeniu i nie dojechał do mety. W tej sytuacji na najniższym stopniu podium stanął Sutil, który pomimo przegrania pojedynku z Antinuccim i tak był bardzo zadowolony ze swojego występu w Grand Prix Makau.
Najbardziej skutecznym kierowcą z silnikiem Mugen-Honda okazał się Sebastien Buemi z F3 Euro Series, który finiszował na czwartej pozycji. Szansę na w miarę dobry rezultat miał także Sebastian Vettel – Niemiec po starcie z końca stawki w trakcie wyścigu zdołał wspiąć się na szóste miejsce, jednak podczas próby obrony pozycji na ostatnim okrążeniu zderzył się z Robertem Streitem i nie dojechał do mety.
Piąty na mecie zameldował się Romain Grosjean pomimo kolizji z Kobayashim na dziewiątym okrążeniu. Wyścigu nie ukończył tymczasem kierowca testowy Williamsa Kazuki Nakajima, który początkowo zajmował trzecią pozycję. Po neutralizacji wyścigu Japończyk zaczął mieć jednak problemy z oponami i stracił kilka miejsc, by ostatecznie uderzyć w bandę na 11 okrążeniu. W tej sytuacji najwyżej sklasyfikowanym japońskim kierowcą okazał się Kazuya Oshima (P7).
Zdjęcia z dzisiejszych zmagań na Circuito da Guia można znaleźć tutaj, natomiast najciekawsze momenty z wyścigu w formie pliku wideo (wmv) tutaj.
•Formula 3 Int. Trophy > 2006 > GP Makau (główny), Guia Circuit - 6,117 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 26g | Mike Conway | | Raikkonen Robertson | Dallara F306 Mercedes | 15 | 39:35,404 | |
2. | 4g | Richard Antinucci | | ASM Formule 3 | Dallara F306 Mercedes | 15 | +0:01,489 | |
3. | 7g | Adrian Sutil | | Tom's | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:02,055 | |
4. | 11g | Sebastien Buemi | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:07,409 | |
5. | 16g | Romain Grosjean | | Signature Plus | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:08,752 | |
6. | 3g | James Jakes | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:23,963 | |
7. | 8g | Kazuya Oshima | | Tom's | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:29,948 | |
8. | 15g | Yelmer Buurman | | Fortec Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:35,978 | |
9. | 12g | Maro Engel | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:36,494 | |
10. | 14g | Fabio Carbone | | Three Bond Racing | Dallara F305 Nissan | 15 | +0:36,904 | |
11. | 27g | Stephen Jelley | | Raikkonen Robertson | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:44,681 | |
12. | 33g | James Winslow | | ZAP Speed | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:45,128 | |
13. | 18g | Marko Asmer | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:45,466 | |
14. | 29g | Mauro Massironi | | Ombra Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:50,021 | |
15. | 10g | Oliver Jarvis | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:50,142 | |
16. | 24g | Jonathan Kennard | | Alan Docking Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:54,400 | |
17. | 19g | Roldan Rodriguez | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:56,547 | |
18. | 32g | Daisuke Ikeda | | EMS Racing | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:58,457 | |
19. | 6g | Kamui Kobayashi | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 15 | +1:02,141 | |
20. | 28g | Michael Ho | | Ombra Racing | Dallara F306 Mugen-Honda | 15 | +1:46,823 | |
21. | 17g | Charlie Kimball | | Signature Plus | Dallara F306 Mercedes | 15 | +2:03,556 | |
22. | 25g | Lou Meng Cheong | | Alan Docking Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +2:06,282 | |
23. | 9g | Sebastian Vettel | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mugen-Honda | 14 | 1 okr. | |
24. | 22g | Roberto Streit | | Prema Powerteam | Dallara F306 Mercedes | 14 | 1 okr. | |
25. | 30g | Jo Merszei | | Swiss Racing Team | Dallara F305 Toyota | 14 | 1 okr. | |
26. | 31g | Kit Meng Lei | | Swiss Racing Team | Dallara F305 Opel | 14 | 1 okr. | |
27. | 1g | Kohei Hirate | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 13 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 21g | Koudai Tsukakoshi | | Prema Powerteam | Dallara F306 Mercedes | 12 | | |
| 2g | Kazuki Nakajima | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 10 | | |
| 5g | Paul di Resta | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 0 | | |
| 23g | Rodolfo Avila | | Performance Racing | Dallara F305 Mugen-Honda | 0 | | |
| 20g | Maximo Cortes | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 0 | | |
| |
|
Źródło: MSTWorld.com, Macau.GrandPrix.gov.mo
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|