F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Montezemolo: Vettel przestał czuć się w Ferrari jak w domu

73-latek skrytykował również ruchy kadrowe w zespole wykonane w ostatnich sezonach.
Mateusz Szymkiewicz, 3 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1818<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były prezes Ferrari – Luca di Montezemolo uważa, że za drastyczny spadek formy Sebastiana Vettela odpowiada fakt, że przestał czuć się w zespole jak w domu.

Niemiec opuści stajnię z Maranello z końcem tegorocznych zmagań. Decyzja o zakończeniu współpracy jest następstwem postawienia na Charlesa Leclerca, który pokonał Vettela w sezonie 2019, a także otrzymał nowy kontrakt ważny do 2024 roku.

W tym sezonie sytuacja w wewnętrznym pojedynku w Ferrari jest bardzo podobna. Po siedmiu wyścigach Leclerc zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji z dorobkiem dwóch miejsc na podium, podczas gdy Vettel plasuje się dopiero na trzynastej pozycji ze stratą 29 punktów do partnera.

Zdaniem Luki di Montezemolo, który pilotował transfer Vettela do Ferrari na sezon 2015, sposób w jaki zespół pożegnał się z kierowcą był bardzo nie w porządku. „Kompletnie nie podoba mi się moment oraz sposób, w jaki rozstano się z Sebastianem. Zawsze dochodzi do zmian w życiu, ale mam na myśli styl, w jakim to zrobiono”.

73-latek uważa, że nie wolno obwiniać Vettela za załamanie relacji w Ferrari. „Absolutnie nie. Sebastian nigdy nie powodował problemów, zawsze pracował z zespołem. Odnosił zwycięstwa w samochodach, w których inni nie byliby w stanie tego zrobić. Sebastian podobnie jak Michael Schumacher musi czuć się jak w domu. Podobnie jak Michael musi mieć wrażenie, że całe środowisko go popiera, broni oraz chroni. W czasach Michaela dbał o to Jean Todt, a w czasach Nikiego Laudy byłem za to odpowiedzialny ja”.

Montezemolo odnosząc się do obecnej sytuacji Ferrari, przyznał, że popełniono wiele błędów na etapie wchodzenia w erę hybrydowych silników. „Nie doceniliśmy poziomu skomplikowania nowych jednostek napędowych. Porównując się do Niemców, we Włoszech nie było hybrydowej kultury. Z kolei ludzie, którzy zarządzali Ferrari po nim [Stefano Domenicalim], nie mieli wystarczającego doświadczenia lub kompetencji do pracy w Formule 1. Wydawało im się, że wystarczy pstryknąć palcami i szybko odniesiesz zwycięstwo”.

Zdaniem Włocha, Ferrari popełniło bardzo duży błąd wypuszczając Jamesa Allisona, który obecnie jest dyrektorem technicznym Mercedesa. „Wymieniłem jego nazwisko, ale mógłbym wskazać jeszcze kilka. Popełnili błąd przenosząc wielu dobrych inżynierów z działu samochodów drogowych do Formuły 1. F1 wymaga zupełnie innych umiejętności. Enzo zawsze mi powtarzał, że jeżeli najlepszy kierowca jest w Gwatemali, to mam go zatrudnić. Tak samo jest z inżynierami. Należy sięgać po najlepszych ludzi, by poprawić osiągi. Oni są w stanie pomóc młodym w rozwoju”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Vettel S.
di Montezemolo L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca