|
|
|
|
|
|
Hamilton obawia się powtórki z zeszłorocznych kwalifikacji na Monzy |
Zdaniem kierowcy Mercedesa, sytuacja przed Parabolicą będzie "koszmarem". |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 4 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1138 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton przyznał, że obawia się powtórki z zeszłorocznych kwalifikacji do Grand Prix Włoch, gdy większość stawki nie zdążyła zrealizować ostatniego okrążenia w Q3.
Podczas czasówki na Monzy w sezonie 2019 żaden z kierowców nie chciał otwierać stawki w trakcie finałowego przejazdu. Zawodnicy mieli świadomość korzyści płynących z jazdy w cieniu aerodynamicznym, co w rezultacie doprowadziło do powolnego tempa na okrążeniu wyjazdowym oraz wielu naruszeń regulaminu. Ostatecznie tylko Carlos Sainz z McLarena i Charles Leclerc z Ferrari zdążyli wówczas rozpocząć ostatni przejazd.
W tym roku FIA wprowadziła przepis o maksymalnym czasie okrążenia wyjazdowego, co ma zapobiec powtórzeniu się sytuacji z poprzedniego sezonu. Zdaniem Lewisa Hamiltona, pomimo starań sędziów, sytuacja przed zakrętem Parabolica znów może przypominać „koszmar”.
„Było trudno w przeszłości, a w zeszłym roku nie daliśmy nawet rady rozpocząć ostatniego okrążenia” – powiedział Lewis Hamilton. „Będzie interesująco. Słyszałem, że będzie nas obowiązywał maksymalny czas okrążenia wyjazdowego, co może okazać się pomocne. Mimo to uważam, że sytuacja w ostatnim zakręcie nadal będzie koszmarem. Wszyscy będą starali się zbudować przed sobą bufor. Czeka nas trudne zadanie”.
Sześciokrotny mistrz świata dodał, że mimo wyraźnej przewagi Mercedesa nad rywalami w piątkowych treningach, zespół nadal ma sporo pracy do wykonania. „Dokonaliśmy pewnej poprawy między pierwszym a drugim treningiem. Rano nie czułem się świetnie, ponieważ jeździmy tu z niskim dociskiem i oczywiście mocno się ślizgałem. Popołudniu wykonaliśmy kroki we właściwym kierunku. To dosyć nierówny tor, więc należy znaleźć tu prawidłowy balans. Valtteri jest tu szybki, a przy niewielu zakrętach różnice są mniejsze niż na Spa. Chcę mieć jak najlepszy balans na pojedynczym okrążeniu, ponieważ trudno tu o wyprzedzanie. Dopiero potem zacznę myśleć o wyścigu”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|