F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams: Możemy skorzystać na nowych przepisach w zakresie podłogi

Przed sezonem 2021 FIA wprowadziła przepisy zmierzające ku redukcji docisku.
Nataniel Piórkowski, 3 stycznia 2021, wyświetlenia: 951<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dave Robson ma nadzieję, że zmiany w obszarze podłogi mogą pomóc Williamsowi przed sezonem 2021.

Przed sezonem 2021 FIA wprowadziła wymóg redukcji docisku generowanego przez tylne partie podłogi. W rezultacie ograniczono możliwość wykorzystywania tego obszaru do prac rozwojowych, co w efekcie negatywnie wpłynie na ukierunkowanie strugi powietrza płynącej w kierunku dyfuzora.

„Czekają nas wielkie zmiany w projekcie podłogi – szczególnie w obszarze bliskim tylnym kołom. To obszar, w którym z całą pewnością nie jesteśmy liderami, więc liczymy, że stracimy tam mniej niż niektóre z czołowych zespołów” – mówi Dave Robson, dyrektor do spraw osiągów bolidu Williamsa.

„Te partie bolidu zawsze były trudne do zrozumienia – wszyscy zadawali sobie pytania o to, jak podłoga reaguje na bliskość opony, która stale ulega deformacji i zużyciu”.

„Pozostaje nam liczyć, że zmiany w zakresie podłogi odcisną duże piętno na formę zespołów z czołówki, a my być może stracimy na nich trochę mniej. Po testach przeprowadzonych podczas piątkowych treningów w Abu Zabi widzimy, że rzeczywiście może tak się stać”.

Podczas ostatniego FP1 sezonu 2020 wiele zespołów przeprowadzało testy bolidów w specyfikacji ukierunkowanej na tegoroczne mistrzostwa.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff przyznał niedawno, że redukcja docisku w połączeniu z bardziej trwałym ogumieniem Pirelli mogą zaowocować znaczącym spadkiem tempa.

„Odrobienie tych strat trochę zajmie trochę czasu. Znajdujemy się pośrodku programu rozwojowego, ale szczerze mówiąc wątpię, że szybko wrócimy na dawny poziom. Ze względu na twardsze ogumienie nie sądzę, że uda nam się nawet zbliżyć do czasów, które oglądaliśmy w sezonie 2020. Na pewno nie dojdzie do tego w pierwszej połowie sezonu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
05.04.2024  Sargeant: Popełniłem głupi błąd w pierwszym treningu
Tagi:
Williams
Mercedes
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca