F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.12.2023

Russell wzywa do zmian odciążających personel zespołów

Lista startowa na sezon 2024

Williams zatrzymał Logana Sargeanta na sezon 2024

Saward: Nowa umowa Ricciardo przewiduje transfer do Red Bulla

30.11.2023

Vasseur: Straciliśmy więcej punktów od najbliższych rywali

Alpine otwarte na współpracę z Andrettim

Wolff: Wymienimy niemal każdą część bolidu przed sezonem 2024

29.11.2023

Druga runda PESCP już dzisiaj! (na żywo o 20:00)

Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą

Bin Sulayem: Masi przeszedł przez piekło

28.11.2023

Mercedes dementuje plotki o negocjacjach Vestiego z Williamsem

Magnussen: Nie zamierzam krytykować Haasa

Vowles: Decyzja ws. kierowcy zapadnie w najbliższych tygodniach

Ocon najszybszy podczas testów opon Pirelli

Podsumowanie pierwszej rundy PESCP 2023

27.11.2023

Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię

Vowles: Nie jesteśmy gotowi potwierdzić Sargeanta

26.11.2023

Perez otrzymał formalne ostrzeżenie od sędziów

Bez kar dla zespołów za brak wyposażenia mechaników

Verstappen: Ostatnie okrążenie było wzruszające

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Williams: Możemy skorzystać na nowych przepisach w zakresie podłogi

Przed sezonem 2021 FIA wprowadziła przepisy zmierzające ku redukcji docisku.
Nataniel Piórkowski, 3 stycznia 2021, wyświetlenia: 942<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dave Robson ma nadzieję, że zmiany w obszarze podłogi mogą pomóc Williamsowi przed sezonem 2021.

Przed sezonem 2021 FIA wprowadziła wymóg redukcji docisku generowanego przez tylne partie podłogi. W rezultacie ograniczono możliwość wykorzystywania tego obszaru do prac rozwojowych, co w efekcie negatywnie wpłynie na ukierunkowanie strugi powietrza płynącej w kierunku dyfuzora.

„Czekają nas wielkie zmiany w projekcie podłogi – szczególnie w obszarze bliskim tylnym kołom. To obszar, w którym z całą pewnością nie jesteśmy liderami, więc liczymy, że stracimy tam mniej niż niektóre z czołowych zespołów” – mówi Dave Robson, dyrektor do spraw osiągów bolidu Williamsa.

„Te partie bolidu zawsze były trudne do zrozumienia – wszyscy zadawali sobie pytania o to, jak podłoga reaguje na bliskość opony, która stale ulega deformacji i zużyciu”.

„Pozostaje nam liczyć, że zmiany w zakresie podłogi odcisną duże piętno na formę zespołów z czołówki, a my być może stracimy na nich trochę mniej. Po testach przeprowadzonych podczas piątkowych treningów w Abu Zabi widzimy, że rzeczywiście może tak się stać”.

Podczas ostatniego FP1 sezonu 2020 wiele zespołów przeprowadzało testy bolidów w specyfikacji ukierunkowanej na tegoroczne mistrzostwa.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff przyznał niedawno, że redukcja docisku w połączeniu z bardziej trwałym ogumieniem Pirelli mogą zaowocować znaczącym spadkiem tempa.

„Odrobienie tych strat trochę zajmie trochę czasu. Znajdujemy się pośrodku programu rozwojowego, ale szczerze mówiąc wątpię, że szybko wrócimy na dawny poziom. Ze względu na twardsze ogumienie nie sądzę, że uda nam się nawet zbliżyć do czasów, które oglądaliśmy w sezonie 2020. Na pewno nie dojdzie do tego w pierwszej połowie sezonu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.12.2023  Williams zatrzymał Logana Sargeanta na sezon 2024
28.11.2023  Mercedes dementuje plotki o negocjacjach Vestiego z Williamsem
28.11.2023  Vowles: Decyzja ws. kierowcy zapadnie w najbliższych tygodniach
27.11.2023  Vowles: Nie jesteśmy gotowi potwierdzić Sargeanta
23.11.2023  Sargeant: Wciąż nie wiem czy zrobiłem wszystko, by pozostać w F1
Tagi:
Williams
Mercedes
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca