F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo: Chcę być w szczytowej formie w 2024 roku

Ekipa McLarena w ciągu trzech sezonów chce włączyć się do walki o tytuły.
Maciej Wróbel, 20 sierpnia 2021, wyświetlenia: 1317<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo stwierdził, iż chciałby osiągnąć „szczytową formę” w sezonie 2024, kiedy to McLaren planuje włączyć się do walki o najwyższe cele.

W jednym z ostatnich wywiadów szef stajni z Woking, Zak Brown, przyznał, że jego zespół nie będzie miał wymówek, jeśli w sezonie 2024 nie uda mu się znaleźć w formie pozwalającej na walkę o tytuły. Wówczas bowiem w pełni funkcjonować ma odnowiona infrastruktura McLarena, włączając w to nowy tunel aerodynamiczny.

Od niemal dekady McLaren korzysta z należącego niegdyś do zespołu Toyoty tunelu aerodynamicznego w Kolonii. W 2019 roku brytyjska ekipa ogłosiła plany budowy własnego tunelu, jednak pokrzyżowała je pandemia COVID-19.

W tym sezonie do McLarena dołączył Daniel Ricciardo, który posiada ze stajnią z Woking umowę ważną do końca sezonu 2023. Australijczyk uważa, że jego nowy zespół wciąż potrzebuje kilku lat, by móc toczyć wyrównany pojedynek z najlepszymi. „Wydaje się, że zespół jest na świetnej trajektorii, ale wciąż jest kilka przeszkód, które zapewne powstrzymają nas przed walką o mistrzostwo przez najbliższy rok czy dwa” – powiedział 32-latek.

„Tak to w tej chwili właśnie wygląda, ponieważ tunel aerodynamiczny jest dosyć istotnym elementem układanki. Być może ostatnim tak ważnym brakującym elementem dla zespołu. Jeśli chodzi o mnie, to na tę chwilę staram się budować na tym, na czym stoję obecnie i utrzymać to przez kilka kolejnych lat z McLarenem. Potem mam nadzieję, że osiągnę szczyt formy na sezon 2024”.

„Wybieganie tak daleko w przyszłość brzmi trochę szaleńczo, ale czasem trzeba myśleć w ten sposób”.

Ricciardo przeszedł do McLarena po dwóch latach spędzonych w Renault. W dotychczas rozegranych jedenastu eliminacjach Australijczyk z reguły jednak mocno odstawał od swojego nowego zespołowego kolegi, Lando Norrisa. Do letniej przerwy Brytyjczyk zdobył ponad dwa razy więcej punktów od swojego bardziej doświadczonego partnera.

32-latek przyznaje, że zdaje sobie sprawę z tego, iż nabranie prędkości z nowym zespołem jest czasochłonnym procesem i dodaje, że dzięki nabytemu doświadczeniu radzi sobie z tą sytuacją lepiej niż w poprzednich latach. „Nie zrozumcie mnie źle, naprawdę próbuję!” – kontynuuje były kierowca Red Bulla. „Chcę już dzisiaj całej chwały! Doświadczenie mówi mi jednak, że to zdecydowanie będzie dłuższy proces”.

„Myślę jednak, że z wiekiem, mądrością i prawdopodobnie też dojrzałością przychodzi więcej spokoju niż wtedy, gdy byłem młody i oczekiwałem od świata wszystkiego, a nic się nie działo. Pewnie do tej pory miałbym już kilka napadów złości i pogubił się pod względem mentalnym”.

„Miejsce, w którym teraz się znajduję pomaga więc złapać oddech, zrobić krok wstecz, przejść przez to i zrozumieć, jaki jest powód, dla którego coś nie idzie tak jak powinno. Muszę znaleźć odpowiedzi, zamiast po prostu machnąć ręką i rzucić to wszystko”.

W swojej karierze Australijczyk odniósł siedem zwycięstw, z czego ostatnie miało miejsce w Monako w 2018 roku, kiedy jeszcze był kierowcą Red Bulla. 32-latek przyznaje, że brak czołowego samochodu w ostatnich latach sprawił, że musiał się on zaadaptować mentalnie do nowej sytuacji, by pozostać w pełni zmotywowanym.

„W pewnym stopniu musisz się zmienić. Nie znasz tego toku myślenia, celów, ale musisz stworzyć sobie nowe zwycięstwa w swojej głowie, gdzie zwycięstwem nie musi zawsze być pierwsze miejsce. W zeszłym roku takim zwycięstwem było podium z Renault. Wiedziałem, że jeśli uda mi się tego dokonać, to da mi to satysfakcję”.

„Koniec końców nic jednak nie jest lepsze od zwycięstw i to dlatego wszedłem w to wszystko, kiedy byłem młody. Wiem, że można wygrywać tylko wtedy, gdy jesteś w najlepszym zespole, albo jednym z czterech najlepszych w danym sezonie. Jeśli nie, musisz obrać sobie inne cele i utrzymywać motywację na wysokim poziomie”.

„To prawdopodobnie jedyny sport na świecie z tak niską szansą na wygraną. W sportach zespołowych jest masz 50 procent szans na zwycięstwo. W Formule 1, nie wiem, powiedzmy, że moje szanse na wygraną wynoszą jakieś dwa procent czy coś koło tego. To szaleństwo. Trzeba znaleźć inne sposoby na to, by się tym cieszyć” – zakończył kierowca McLarena.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń
21.04.2024  Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin
19.04.2024  Ricciardo: Czternaste pole nie jest złe
Tagi:
Ricciardo D.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca