Formuła 1 i FIA potwierdziły znaczące zmiany w punktacji wyścigów na wypadek powtórzenia się sytuacji z ubiegłorocznego Grand Prix Belgii.
Ze względu na fatalne warunki pogodowe spowodowane ulewnym deszczem, kierowcy pokonali wtedy tylko dwa okrążenia za samochodem bezpieczeństwa. Pomimo tego pierwsza dziesiątka została nagrodzona połową punktów.
W oświadczeniu wydanym po posiedzeniu Komisji F1 poinformowano, iż w kolejnych wyścigach
„nie zostaną przyznane punkty, o ile lider nie przejedzie co najmniej dwóch okrążeń bez samochodu bezpieczeństwa i/lub wirtualnej neutralizacji”.
W przypadku pokonania 2 wyścigowych okrążeń, ale mniej niż 25% dystansu wyścigu, punkty zostaną przyznane pięciu najwyżej sklasyfikowanym kierowcom.
•Punkty 2 okrążenia-25% dystansu | | | | | Miejsce | Punkty |
|
1. | 6 |
2. | 4 |
3. | 3 |
4. | 2 |
5. | 1 |
| |
|
|
Jeśli uda się ukończyć 25% dystansu, ale mniej niż 50%, zastosowany będzie poniższy schemat punktowy:
•Punkty 25%-50% dystansu | | | | | Miejsce | Punkty |
|
1. | 13 |
2. | 10 |
3. | 8 |
4. | 6 |
5. | 5 |
6. | 4 |
7. | 3 |
8. | 2 |
9. | 1 |
| |
|
|
W przypadku pokonania powyżej 50% dystansu, ale mniej niż 75%, zdobycze punktowe będą proporcjonalnie wyższe, jak poniżej:
•Punkty 50%-75% dystansu | | | | | Miejsce | Punkty |
|
1. | 19 |
2. | 14 |
3. | 12 |
4. | 9 |
5. | 8 |
6. | 6 |
7. | 5 |
8. | 3 |
9. | 2 |
10. | 1 |
| |
|
|
Jeśli dystans wyścigu przekroczy 75% regulaminowego poziomu, przyznawane będą pełne punkty.
Zmiany te muszą zostać jeszcze formalnie zatwierdzone przez Światową Radę Sportu Motorowego.