|
|
|
|
|
|
Robson: Brak pewności siebie powodem problemów Latifiego |
Sam Latifi zwraca uwagę na braki w docisku tegorocznego samochodu Williamsa. |
|
•Maciej Wróbel, 7 czerwca 2022, wyświetlenia: 775 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Główny inżynier Williamsa, Dave Robson, tłumaczy, że za trudnościami Nicholasa Latifiego w sezonie 2022 stoi przede wszystkim „brak pewności siebie” za kierownicą.
Nicholas Latifi ściga się w barwach Williamsa już trzeci sezon, jednak znacznie ustępuje w tym roku pola nowemu kierowcy stajni z Grove, Alexandrowi Albonowi, który w dodatku powraca do F1 po roku przerwy. Kanadyjczyk ani razu nie znalazł się przed Albonem na mecie wyścigu i za każdym razem był od niego wolniejszy w kwalifikacjach.
Ogólne tempo zawodnika z Toronto, a także liczne incydenty z jego udziałem zaowocowały plotkami mówiącymi o tym, jakoby miał on stracić posadę jeszcze w trakcie sezonu 2022. Do problemów Latifiego odniósł się szef działu osiągów Williamsa, Dave Robson, który wskazuje brak pewności siebie za kierownicą FW44 jako główną przyczynę problemów Latifiego w tym sezonie.
„Generalnie uważam, że wciąż brakuje mu nieco pewności siebie i trochę lepszego dostrojenia ustawień pod opony na każdym torze. To może mu dać pewność, której potrzebuje” – powiedział Robson podczas weekendu w Monte Carlo. „Szkoda tych kwalifikacji. Gdyby wyciągnął nieco więcej z trzeciego treningu, to myślę, że Q1 mogłoby pójść o wiele lepiej”.
„Pod koniec Q1 był nieco sfrustrowany, ponieważ sądzę, że zyskał nieco pewności za kierownicą pod koniec, ale ostatecznie nie miał wystarczająco dużo przyczepności z przodu, by wywalczyć coś więcej”.
Robson dodaje, że problemy Kanadyjczyka mogą również wynikać z trudności ze znalezieniem właściwego balansu aerodynamicznego w samochodzie, któremu ogólnie brakuje docisku. „Ostatecznie w kwalifikacjach nie zyskał wystarczająco dużo pewności, ponieważ brakło balansu aerodynamicznego w samochodzie. Uważam, że właśnie to się wydarzyło”.
Sam Latifi dodał natomiast: „Myślę, że pewne kłopoty z balansem, które chcemy wyeliminować, są nieodłącznie związane z samochodem. W Barcelonie uwidoczniło się jednak to, że nie mamy wystarczająco dużo docisku w porównaniu z innymi samochodami. To tor, na którym dajesz z siebie wszystko co masz, a z danych GPS wynika, że my po prostu zbyt dużo traciliśmy w szybkich zakrętach”
„Uważam, że dało nma to dobre wskazówki dla fabryki i dla długoterminowego rozwoju samochodu” – dodał 26-latek.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|