F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Robson: Brak pewności siebie powodem problemów Latifiego

Sam Latifi zwraca uwagę na braki w docisku tegorocznego samochodu Williamsa.
Maciej Wróbel, 7 czerwca 2022, wyświetlenia: 775<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Główny inżynier Williamsa, Dave Robson, tłumaczy, że za trudnościami Nicholasa Latifiego w sezonie 2022 stoi przede wszystkim „brak pewności siebie” za kierownicą.

Nicholas Latifi ściga się w barwach Williamsa już trzeci sezon, jednak znacznie ustępuje w tym roku pola nowemu kierowcy stajni z Grove, Alexandrowi Albonowi, który w dodatku powraca do F1 po roku przerwy. Kanadyjczyk ani razu nie znalazł się przed Albonem na mecie wyścigu i za każdym razem był od niego wolniejszy w kwalifikacjach.

Ogólne tempo zawodnika z Toronto, a także liczne incydenty z jego udziałem zaowocowały plotkami mówiącymi o tym, jakoby miał on stracić posadę jeszcze w trakcie sezonu 2022. Do problemów Latifiego odniósł się szef działu osiągów Williamsa, Dave Robson, który wskazuje brak pewności siebie za kierownicą FW44 jako główną przyczynę problemów Latifiego w tym sezonie.

„Generalnie uważam, że wciąż brakuje mu nieco pewności siebie i trochę lepszego dostrojenia ustawień pod opony na każdym torze. To może mu dać pewność, której potrzebuje” – powiedział Robson podczas weekendu w Monte Carlo. „Szkoda tych kwalifikacji. Gdyby wyciągnął nieco więcej z trzeciego treningu, to myślę, że Q1 mogłoby pójść o wiele lepiej”.

„Pod koniec Q1 był nieco sfrustrowany, ponieważ sądzę, że zyskał nieco pewności za kierownicą pod koniec, ale ostatecznie nie miał wystarczająco dużo przyczepności z przodu, by wywalczyć coś więcej”.

Robson dodaje, że problemy Kanadyjczyka mogą również wynikać z trudności ze znalezieniem właściwego balansu aerodynamicznego w samochodzie, któremu ogólnie brakuje docisku. „Ostatecznie w kwalifikacjach nie zyskał wystarczająco dużo pewności, ponieważ brakło balansu aerodynamicznego w samochodzie. Uważam, że właśnie to się wydarzyło”.

Sam Latifi dodał natomiast: „Myślę, że pewne kłopoty z balansem, które chcemy wyeliminować, są nieodłącznie związane z samochodem. W Barcelonie uwidoczniło się jednak to, że nie mamy wystarczająco dużo docisku w porównaniu z innymi samochodami. To tor, na którym dajesz z siebie wszystko co masz, a z danych GPS wynika, że my po prostu zbyt dużo traciliśmy w szybkich zakrętach”

„Uważam, że dało nma to dobre wskazówki dla fabryki i dla długoterminowego rozwoju samochodu” – dodał 26-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
05.04.2024  Sargeant: Popełniłem głupi błąd w pierwszym treningu
Tagi:
Williams
Latifi N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca