F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.07.2022

Aramco rozważa przejęcie zespołu Astona Martina?

Steiner: Nie ogłosimy składu na sezon 2023 przed letnią przerwą

Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza

Leberer: Zhou będzie gotowy do startu w Austrii

McLaren włączył się do walki o Oscara Piastriego?

05.07.2022

Bez Francji i Belgii w prowizorycznym kalendarzu na rok 2023

Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm

Ricciardo: Coś było nie tak z samochodem

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

04.07.2022

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena

03.07.2022

Albon opuścił szpital po wypadku w wyścigu na torze Silverstone

Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji

Perez: Stoczyliśmy dzisiaj piękne pojedynki

Hamilton: Miejsce na podium to olbrzymi bonus

Sainz: Nie mogłem prosić o nic więcej

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou

Sainz zwycięzcą szalonego wyścigu na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen: Pzepisów nie zmienia się w trakcie sezonu

Holender uważa, że podskakiwanie bolidów można łatwo wyeliminować.
Jakub Ziółkowski, 18 czerwca 2022, wyświetlenia: 1071<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen uważa, że FIA nie powinna zmieniać w trakcie sezonu przepisów dotyczących morświnowania. Zdaniem Holendra, problem ten jest „bardzo prosty” do rozwiązania przez zespoły Formuły 1.

Przed Grand Prix Kanady FIA wydała dyrektywę techniczną, w której zapowiedziała, że w ramach nowych przepisów na 2022 rok będzie starała się ograniczyć podskakiwanie bolidów, z którym problem ma wiele zespołów.

Podczas treningów w Montrealu przeprowadzane są pomiary tego, jak bardzo samochody poruszają się w górę i w dół. Na ich podstawie ustalone zostaną limity potencjalnych wahań. Te z kolei mogą zmusić niektóre zespoły do zwiększenia prześwitu w bolidach, tracąc przy tym na osiągach.

Decyzja ta nastąpiła po tym, jak kierowcy wyrazili obawy dotyczące bezpieczeństwa w Baku, gdzie borykali się z podskakiwaniem przy dużych prędkościach na wyboistym torze ulicznym. Po wyścigu wielu z nich narzekało na ból pleców, spowodowany dobijaniem bolidów do nawierzchni.

Nie wszystkie stajnie mają jednak w tym roku problemy z morświnowaniem w swoich samochodach. Podczas gdy Mercedes był jednym z najbardziej poszkodowanych zespołów, Red Bull poradził sobie z tym problemem.

Dyrektor zespołu, Christian Horner powiedział w Baku, że jego zdaniem zmiana przepisów przez FIA w połowie sezonu byłaby niesprawiedliwa i mogłaby wpłynąć na zespoły, których problem nie dotyczy.

Wypowiadając się na temat dyrektywy technicznej FIA, Max Verstappen powiedział, że nie jest zadowolony ze zmiany przepisów w połowie sezonu.

„Niezależnie od tego, czy to nam pomoże, czy zaszkodzi, nie uważam, aby zmiany przepisów w środku roku były właściwe” – powiedział Verstappen. „Oczywiście rozumiem, że chodzi o bezpieczeństwo, ale wystarczy porozmawiać z dowolnym inżynierem w padoku — wystarczy podnieść samochód, aby ograniczyć morświnowanie”.

„Oczywiście będziemy starali się znaleźć granicę, przy której morświnowanie nie tylko wpłynie na nasze osiągi, ale i pozwoli nam wytrzymać wyścig. Nie sądzę jednak, aby należało interweniować teraz i stosować tego rodzaju zmiany, że jeśli nie można poradzić sobie z morświnowaniem, to trzeba zwiększyć wysokość zawieszenia. Rozwiązanie jest właśnie tak proste: wystarczy zwiększyć wysokość zawieszenia, aby bolid nie podbijał. W pewnym sensie trudno to będzie kontrolować, ale zobaczymy” – dodał mistrz świata z sezonu 2021.

Większość kierowców z zadowoleniem przyjęła decyzję FIA o podjęciu działań po zgłoszeniu rosnącej liczby problemów z bólem. Lewis Hamilton ujawnił w piątek, że w tym sezonie zmaga się z coraz częstszymi bólami głowy, a Pierre Gasly z zespołu AlphaTauri powiedział, że FIA musi zareagować, aby zapobiec sytuacji, w której kierowcy „skończą z laską w wieku 30 lat”.

Verstappen porównał jednak Formułę 1 do innych sportów, w których fizyczne obciążenie związane z rywalizacją kumuluje się przez całą karierę. Holender uważa, że nie należy wyolbrzymiać potencjalnych skutków podbijania. „Moim zdaniem w wielu sportach dochodzi do ogólnego uszkodzenia ciała” – powiedział Verstappen.

„Zawsze można ocenić, czy jest to bezpieczne, czy nie, ale jesteśmy skłonni do podejmowania ryzyka. Taki jest nasz sport i uwielbiamy go uprawiać. Z pewnością morświnowanie, które mamy obecnie, nie jest przyjemne i nie uważam, że jest czymś właściwym. Niektóre zespoły są jednak w stanie poradzić sobie z tym problemem lepiej niż inne. Nie uważam, abyśmy musieli przesadnie dramatyzować o to, co się obecnie dzieje. Mamy w Formule 1 wielu mądrych ludzi, którzy potrafią się pozbyć morświnowania” – zakończył Verstappen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.07.2022  Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena
02.07.2022  Horner: Verstappen miał tempo na pole position
02.07.2022  Hamilton: Fani wciąż czują ból po tym, co stało się przed rokiem
02.07.2022  Marko: Verstappen jest faworytem deszczowych kwalifikacji
19.06.2022  Verstappen wdzięczny za prędkość Red Bulla na prostych
Tagi:
Verstappen M.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca