F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen: Pzepisów nie zmienia się w trakcie sezonu

Holender uważa, że podskakiwanie bolidów można łatwo wyeliminować.
Jakub Ziółkowski, 18 czerwca 2022, wyświetlenia: 1099<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen uważa, że FIA nie powinna zmieniać w trakcie sezonu przepisów dotyczących morświnowania. Zdaniem Holendra, problem ten jest „bardzo prosty” do rozwiązania przez zespoły Formuły 1.

Przed Grand Prix Kanady FIA wydała dyrektywę techniczną, w której zapowiedziała, że w ramach nowych przepisów na 2022 rok będzie starała się ograniczyć podskakiwanie bolidów, z którym problem ma wiele zespołów.

Podczas treningów w Montrealu przeprowadzane są pomiary tego, jak bardzo samochody poruszają się w górę i w dół. Na ich podstawie ustalone zostaną limity potencjalnych wahań. Te z kolei mogą zmusić niektóre zespoły do zwiększenia prześwitu w bolidach, tracąc przy tym na osiągach.

Decyzja ta nastąpiła po tym, jak kierowcy wyrazili obawy dotyczące bezpieczeństwa w Baku, gdzie borykali się z podskakiwaniem przy dużych prędkościach na wyboistym torze ulicznym. Po wyścigu wielu z nich narzekało na ból pleców, spowodowany dobijaniem bolidów do nawierzchni.

Nie wszystkie stajnie mają jednak w tym roku problemy z morświnowaniem w swoich samochodach. Podczas gdy Mercedes był jednym z najbardziej poszkodowanych zespołów, Red Bull poradził sobie z tym problemem.

Dyrektor zespołu, Christian Horner powiedział w Baku, że jego zdaniem zmiana przepisów przez FIA w połowie sezonu byłaby niesprawiedliwa i mogłaby wpłynąć na zespoły, których problem nie dotyczy.

Wypowiadając się na temat dyrektywy technicznej FIA, Max Verstappen powiedział, że nie jest zadowolony ze zmiany przepisów w połowie sezonu.

„Niezależnie od tego, czy to nam pomoże, czy zaszkodzi, nie uważam, aby zmiany przepisów w środku roku były właściwe” – powiedział Verstappen. „Oczywiście rozumiem, że chodzi o bezpieczeństwo, ale wystarczy porozmawiać z dowolnym inżynierem w padoku — wystarczy podnieść samochód, aby ograniczyć morświnowanie”.

„Oczywiście będziemy starali się znaleźć granicę, przy której morświnowanie nie tylko wpłynie na nasze osiągi, ale i pozwoli nam wytrzymać wyścig. Nie sądzę jednak, aby należało interweniować teraz i stosować tego rodzaju zmiany, że jeśli nie można poradzić sobie z morświnowaniem, to trzeba zwiększyć wysokość zawieszenia. Rozwiązanie jest właśnie tak proste: wystarczy zwiększyć wysokość zawieszenia, aby bolid nie podbijał. W pewnym sensie trudno to będzie kontrolować, ale zobaczymy” – dodał mistrz świata z sezonu 2021.

Większość kierowców z zadowoleniem przyjęła decyzję FIA o podjęciu działań po zgłoszeniu rosnącej liczby problemów z bólem. Lewis Hamilton ujawnił w piątek, że w tym sezonie zmaga się z coraz częstszymi bólami głowy, a Pierre Gasly z zespołu AlphaTauri powiedział, że FIA musi zareagować, aby zapobiec sytuacji, w której kierowcy „skończą z laską w wieku 30 lat”.

Verstappen porównał jednak Formułę 1 do innych sportów, w których fizyczne obciążenie związane z rywalizacją kumuluje się przez całą karierę. Holender uważa, że nie należy wyolbrzymiać potencjalnych skutków podbijania. „Moim zdaniem w wielu sportach dochodzi do ogólnego uszkodzenia ciała” – powiedział Verstappen.

„Zawsze można ocenić, czy jest to bezpieczne, czy nie, ale jesteśmy skłonni do podejmowania ryzyka. Taki jest nasz sport i uwielbiamy go uprawiać. Z pewnością morświnowanie, które mamy obecnie, nie jest przyjemne i nie uważam, że jest czymś właściwym. Niektóre zespoły są jednak w stanie poradzić sobie z tym problemem lepiej niż inne. Nie uważam, abyśmy musieli przesadnie dramatyzować o to, co się obecnie dzieje. Mamy w Formule 1 wielu mądrych ludzi, którzy potrafią się pozbyć morświnowania” – zakończył Verstappen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Verstappen M.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca