F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes nie będzie się wstydził skopiowania Red Bulla

Toto Wolff przyznaje, że liczą się tylko osiągi samochodu.
Łukasz Godula, 23 marca 2023, wyświetlenia: 2811<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Szef Mercedesa Toto Wolff przyznał, że jego ekipa nie będzie się wstydziła skopiowania koncepcji Red Bulla, jeśli ta okaże się skuteczna w ich samochodzie. Niemiecki producent przechodzi obecnie analizę zmiany kierunku rozwoju samochodu W14 po dojściu do wniosku, że idea bardzo małych sekcji bocznych nie zapewni spodziewanych osiągów.

Po zmianie koncepcji Mercedes ujawnił, że posiada obiecujące wyniki analiz CFD oraz testów w tunelu aerodynamicznym, co daje nadzieję na debiut nowych części w europejskiej części sezonu. Podczas gdy początkowe skupienie Mercedesa bazuje wokół sekcji bocznych to ostateczny koncept zajdzie o wiele dalej i wejdą w to takie elementy jak okno ustawień samochodu czy możliwe prześwity podwozia.

Póki co większość stawki zmierza w stronę koncepcji Red Bulla z jak największym przepływem powietrza pod sekcjami bocznymi, która dobrze wpisuje się w obecne regulacje. Mercedes prawdopodobnie również skorzysta z tego pomysłu, jednak nie będzie to po prostu kopia.

Pomimo faktu, że Mercedes kiedyś uważał, iż bycie najszybszym w F1 może dać tylko opracowanie pionierskich pomysłów to Wolff przyznał, że obecnie skłaniają się po prostu ku rozwiązaniom, które dadzą najlepszy rezultat.

„Na chwilę obecną nie mamy żadnych dogmatów co do tego jak samochód powinien wyglądać” – wyjaśnia Wolff. „Ma być po prostu najszybszym samochodem. Nie obchodzi mnie czy będzie wyglądał jak Red Bull czy SpaceX, ma być po prostu szybki. Jeśli będzie jak Red Bull to przykleimy gdzieś naklejkę z małym bykiem. Nie będziemy się wstydzić, jeśli będzie szybki”.

Wolff zasugerował, że przykład Aston Marina pokazuje, iż porzucenie swojego oryginalnego pomysłu na rzecz pójścia drogą Red Bulla może zaprocentować poprawą osiągów.

„Zdecydowanie Aston Martin udowadnia, że po sześciu lub siedmiu miesiącach możesz zyskać bardzo wiele czasu na okrążeniu i przesuwa cię to na czoło stawki. Dobrze to widzieć. Dobrze widzieć, że nie trzeba spisywać sezonu na straty, jeśli można dokonać takich postępów”.

Podczas gdy większość skupienia przypada na kwestię sekcji bocznych, Wolff przyznaje, że kluczowe jest całościowe podejście do projektu, tego jak samochód porusza się po torze i jak jest ustawiony.

„Najwięcej zmian dokonaliśmy w obszarze możliwych ustawień samochodu” – powiedział. „W zeszłym roku jeździliśmy zbyt blisko drogi, a w tym jesteśmy od niej zbyt daleko. Teraz uważamy, że wiemy gdzie leży optimum. Oczywiście wszystko później rozbija się o podłogę, poszycie i to co się chce z nimi osiągnąć. Nie chce brzmieć naiwnie, jednak powinniśmy przynajmniej zyskać na prostych rzeczach, co jest zachęcając”e.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Wolff T.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca