F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hulkenberg: Zasady restartu z Melbourne sprzeczne z DNA F1

Kierowca Haasa sądzi, że tak późne restarty generują zbyt duże ryzyko.
Maciej Wróbel, 5 kwietnia 2023, wyświetlenia: 1199<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Nico Hulkenberga, restart z końcówki niedzielnych zmagań w Melbourne był „sztuczny” i „sprzeczny z DNA Formuły 1”.

Chaotyczny finisz tegorocznej edycji Grand Prix Australii wciąż wzbudza wiele emocji w świecie motorsportu. Wówczas to na zaledwie trzy okrążenia przed metą wyścigu sędziowie niespodziewanie podjęli decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi po tym, jak Kevin Magnussen uderzył prawym tylnym kołem w bandę na wyjściu z drugiego zakrętu.

Przebita opona spadła z obręczy i wylądowała na torze, podczas gdy sam kierowca Haasa wkrótce zatrzymał samochód w bezpiecznym miejscu. Ku zdziwieniu wielu kierowców i obserwatorów właśnie wtedy podjęto decyzję o przerwaniu rywalizacji.

Restart z pól startowych okazał się najbardziej chaotycznym momentem wyścigu. Z rywalizacji w wyniku dwóch różnych incydentów wycofać musieli się Esteban Ocon, Pierre Gasly, Logan Sargeant i Nyck de Vries, podczas gdy w czołówce doszło do kontaktu pomiędzy Fernando Alonso i Carlosem Sainzem, w wyniku którego ten pierwszy spadł na koniec stawki.

Jednym z największych beneficjentów całego tego zamieszania był Nico Hulkenberg, który awansował na czwartą pozycję. Wtedy po raz kolejny zadecydowano o przerwaniu wyścigu, a po długich rozważaniach podjęto decyzję o ustawieniu bolidów wedle kolejności sprzed feralnego restartu. Niemiecki kierowca Haasa spadł wówczas na siódmą lokatę, na której też dojechał do mety.

Zespół Haasa z kolei tuż po wyścigu złożył protest uznając, iż ostatnia zmiana kolejności odbyła się w sposób niezgodny z przepisami. Protest ten dość szybko został jednak oddalony przez FIA.

Hulkenberg natomiast cały czas pomiędzy restartami spędził w bolidzie, co, jak sam przyznał, przypominało mu zwycięski dla niego wyścig w Le Mans w 2015 roku. „Spędziłem prawie trzy godziny w kokpicie” – powiedział Niemiec.

35-latek uważa jednocześnie, że tak późne restarty generują zbyt duże ryzyko, a kierowcy, którzy ciężko pracowali przez większość wyścigu na dobry rezultat mają wiele do stracenia. „To zawsze dużo emocji, to element rozrywki, jednak dla kierowców i dla zespołów to było dziwne uczucie. Pracujesz cały wyścig, masz tylko kilka okrążeń do końca, by nagle zostać zmuszonym do rozpoczęcia wyścigu od nowa”.

„To wszystko ma dwie strony medalu. Myślę, że będzie się jeszcze toczyło wiele dyskusji na ten temat. Był tam Aston, który się obrócił, ale szczęśliwie był w stanie pojechać dalej. To zdecydowanie jest jednak koszmarny scenariusz dla kierowcy. Jedziesz dobry wyścig, znajdujesz się na dobrej pozycji. Nagle mamy czerwoną flagę i restart, po czym ktoś cię uderza i nie jest to twój błąd. Cały twój weekend zostaje od razu wymazany”.

„Uważam więc, że ten element jest w pewnym sensie sztuczny. Nie jestem pewien, czy jest to DNA, z którego kojarzę Formułę 1. Na pewno odbędzie się jeszcze wiele dyskusji na ten temat. Jest mnóstwo zamętu – by nie powiedzieć inaczej – odnośnie tego, dlaczego tak wiele czasu upłynęło zanim doszło do ostatniego restartu. To nie jest wymarzona sytuacja” – dodał kierowca Haasa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone
04.05.2024  Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi
03.05.2024  Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa
30.04.2024  Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem
26.04.2024  Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025
Tagi:
Hulkenberg N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca