F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allison powrócił na stanowisko dyrektora technicznego Mercedesa

Elliot będzie od teraz odpowiedzialny za organizację całego działu technicznego zespołu.
Nataniel Piórkowski, 21 kwietnia 2023, wyświetlenia: 1994<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes dokonał zmian w pionie zarządzającym, w ramach których James Allison powrócił na stanowisko dyrektora technicznego.

Dotychczasowy dyrektor techniczny – Mike Elliott, obejmie funkcję piastowaną w ostatnim czasie przez Allisona i będzie odpowiedziany za organizację całego działu technicznego.

Zamiana ról pomiędzy dwoma znaczącymi specjalistami technicznymi Mercedesa, ma pomóc zespołowi w powrocie do konkurencyjnej dyspozycji.

Szef działu sportów motorowych niemieckiego koncernu – Toto Wolff, powiedział w rozmowie z magazynem Autosport. „Pomysłodawcą przetasowania był sam Mike, który odpowiadał za ten proces. Tak więc zamieniliśmy role. Mike został przeniesiony na stanowisko szefa całego działu technicznego, bo dysponuje błyskotliwym umysłem naukowym. James wrócił z kolei do pełnienia funkcji dyrektora technicznego, podlegając Mike'owi”.

Na mocy porozumienia z Mercedesem, pełniąc funkcję szefa działu technicznego Allison pojawiał się w pracy tylko trzy dni w tygodniu. Elliott będzie zaangażowany w pełnym wymiarze godzin. Dodatkowo Allison ma zachować możliwość pomocy w projekcie związanym z Pucharem Ameryki.

Wolff zdradził, że zdaniem Elliotta Allison o wiele lepiej pasuje do roli dyrektora technicznego, gdzie wymagana jest bezpośrednia odpowiedzialność za rozwój bolidu. Z kolei Elliott pragnął w większym stopniu skupić się na kwestiach organizacyjnych departamentu technicznego, co uważa za swoją mocną stronę.

„Ocena sytuacji w wykonaniu Mike'a, jego introspekcja, jest naprawdę godna podziwu. James to prawdziwy gladiator. Nasi żołnierze pójdą za nim nawet w ogień. Mike doszedł do wniosku, że jego podejście oraz umiejętności, najlepiej sprawdzą się w rozwijaniu organizacji – od możliwości technicznych, aż po kadry. W ten sposób mamy szansę zbudować struktury, które będą odnosić sukcesy przez wiele kolejnych lat”.


„Chodzi o stworzenie organizacji, która zapewni trwały sukces, przechodząc jednocześnie do kolejnej generacji. Dostrzegamy przecież ogromne zmiany w procesie rozwoju technicznego, wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Jednocześnie przyglądamy się temu, jak ma być zorganizowany i ustrukturyzowany nowoczesny team F1 – jakiego typu innowacje możemy w nim jeszcze wprowadzić”.

„Mike widzi swoje miejsce w ulubionym środowisku. Oczywiście jest niesamowicie uzdolnionym inżynierem, bardzo wiarygodnym i poważanym w zespole. Będzie partnerem a może nawet raczej sparingpartnerem dla najwyższych rangą specjalistów. Jestem bardzo zadowolony z tego, że Mike sam podjął tę decyzję, by przejść do nowej roli. Mówimy tu zresztą o nim i o Jamesie – to był ich wspólny wniosek. Obu traktujemy jako prawdziwych geniuszy”.

Do zmian organizacyjnych doszło także na niższych szczeblach departamentu technicznego Mercedesa. John Owen pozostał głównym projektantem, podczas gdy jego zastępca – Giacomo Tortora objął stanowisko dyrektora ds. inżynierii.

Team z Brackley pracuje obecnie nad poprawkami, które pozwolą zredukować stratę konstrukcji W14 do Red Bulla. Modyfikacje obejmą sekcje boczne, jednak ich przeprojektowanie wymusi także zmiany w innych obszarach bolidu.

Wolff dał jasno do zrozumienia, że kierunek zapoczątkowany przez Elliotta będzie kontynuowany przez Allisona. „Mamy ustaloną ścieżkę, która w naszej opinii jest tą właściwą. Zmieniają się tylko osobowości i struktura zarządzania”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
Tagi:
Mercedes
Elliott M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca