F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.04.2024

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Norris: McLaren będzie miał dużo do zaoferowania w 2024 roku

Brytyjczyk wierzy, że jego ekipa będzie w stanie rzucić wyzwanie Red Bullowi.
Maciej Wróbel, 10 listopada 2023, wyświetlenia: 1387<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lando Norris przyznał, że jego zespół ma w zanadrzu „dużo więcej” na rok 2024, w którym ma zamiar rzucić wyzwanie Red Bullowi.

Stajnia z Woking od momentu wprowadzenia pakietu poprawek w Austrii stała się najpoważniejszym rywalem Red Bulla na torach F1. W ciągu kilku miesięcy Lando Norris i Oscar Piastri łącznie dziewięciokrotnie stawali na podium, dokładając do tego również świetne wyniki w sprintach.

Zarówno kierowcy, jak i sam zespół, odnotowali także znaczące awanse w klasyfikacjach generalnych. Lando Norris obecnie plasuje się na piątej pozycji w tabeli ze stratą trzech punktów do Fernando Alonso i tylko 31 do trzeciego Lewisa Hamiltona. Sam McLaren w drugiej połowie sezonu zdołał natomiast zdystansować zespoły Alpine i Aston Martin i obecnie zajmuje pewne, czwarte miejsce w mistrzostwach konstruktorów.

Uwagę zwraca także dość równa forma McLarena, co uwzględniając spore wahania formy znajdujących się w czołowej trójce Mercedesa i Ferrari, rozbudziło oczekiwania, jakoby to ekipa z Woking mogła stać się głównym rywalem Red Bulla w walce o tytuły w sezonie 2024. Z optymizmem w stronę przyszłorocznej kampanii spogląda Lando Norris.

„Być może to realne” – powiedział kierowca McLarena. „Dopiero co mówiłem Maksowi, że od czasu tych poprawek z Austrii jestem drugim najlepiej punktującym kierowcą w stawce. Wydaje mi się też, że jesteśmy drugim najlepiej punktującym zespołem”.

„Oczywiście jednocześnie poczyniliśmy ogromne kroki naprzód, a biorąc pod uwagę to, że mówimy o walce z Red Bullem, to uważam, że osiągnęliśmy w tym roku coś naprawdę bardzo, bardzo dużego. Mówimy tu w końcu o jednym z najlepszych kierowców w historii F1 w jednym z najbardziej dominujących samochodów”.

„Jeśli chodzi o nas i o to, gdzie byliśmy w Bahrajnie, a teraz bliżej nam do mówienia o walce z Red Bullem, to sądzę, że są to dla nas bardzo pozytywne sygnały. Wiemy, że mamy w zanadrzu o wiele więcej na przyszły rok, więc jestem podekscytowany. Nie ma sensu myśleć o tym do przyszłego roku, ale jestem optymistą i wierzę, że jesteśmy w stanie tego dokonać jako zespół”.

Mocnym argumentem po stronie McLarena może być szczególnie nowy tunel aerodynamiczny, który uruchomiony został w lipcu, kiedy rozpoczęto prace nad samochodem na rok 2024. Jednakże część nowej załogi, w tym pozyskany z Red Bulla Rob Marshall, rozpocznie pracę w Woking zbyt późno, aby móc wpłynąć na przyszłoroczną konstrukcję zespołu.

Innym, istotnym czynnikiem działającym na niekorzyść McLarena jest olbrzymia przewaga punktowa Red Bulla, która – w porównaniu z rywalami – pozwoliła stajni z Milton Keynes na dużo wcześniejsze przerzucenie swoich zasobów na rozwój samochodu na kolejny sezon.

Szef McLarena, Andrea Stella, wierzy jednak, że tegoroczne przełamanie McLarena będzie dobrym punktem wyjścia do ataku w przyszłym sezonie. Zdaniem Włocha, tempo rozwoju osiągnięte w okresie letnim odegra bardziej kluczową rolę w tym procesie, aniżeli mocny finisz sezonu w wykonaniu zespołu z Woking.

„To, gdzie będziesz w przyszłym roku ze swoim samochodem, zależy w dużej mierze od tego, gdzie jesteś w tym roku, ponieważ jest to punkt wyjścia dla każdego” – powiedział szef McLarena. „O wiele ważniejsze jest jednak tempo rozwoju, jakie notujesz przez sześć czy siedem kolejnych miesięcy”.

„To bardzo długi okres, w którym chodzi przede wszystkim o pracę, jaką wykonasz przy nowym samochodzie. Praca, jaką obecnie wykonujemy w zakresie rozwoju aerodynamiki i mechaniki, jest dużo ważniejsza od punktu wyjścia” – dodał Stella.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
18.04.2024  Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
Tagi:
Norris L.
McLaren
Stella A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca