|
|
|
|
|
|
Komatsu: Haas może rozpocząć sezon z najwolniejszym bolidem |
Nowy szef ekipy zdradził też, że posada Steinera była zagrożona od letniej przerwy. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 24 stycznia 2024, wyświetlenia: 878 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Nowy szef Haasa – Ayao Komatsu, przyznaje, że zespół z dużym prawdopodobieństwem rozpocznie sezon 2024 z najwolniejszym bolidem.
Stajnia z Kannapolis ma za sobą bardzo rozczarowujące mistrzostwa, w których zajęła ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, tracąc dystans na samym finiszu do AlphaTauri oraz Saubera. Głową za niewystarczający rozwój oraz słabe wyniki zapłacił dotychczasowy szef – Gunther Steiner, który stracił stanowisko tuż przed finiszem zimowych przygotowań.
Jak przyznaje jego następca – Ayao Komatsu, właściciel zespołu Gene Haas rozważał przetasowania na czołowych stanowiskach już po letniej przerwie. „Wydaje mi się, że Gene myślał o tym co najmniej od drugiej połowy sezonu. Chciał byśmy rywalizowali w środku stawki i był coraz bardziej sfrustrowany oraz zawstydzony obserwowaniem, jak jego zespół obsuwa się na sam koniec tabeli”.
Japończyk w rozmowie z As-web.jp dodał, że nie spodziewa się, by Haas podczas zimowej przerwy odrobił starty do najbliższych rywali. „Wydaje mi się, iż będzie nam ciężko wyprzedzić dwie ekipy będące w naszym zasięgu. Będziemy musieli polegać na innych. Zarówno Alfa i Williams mają lepsze budżety oraz systemy. Z kolei AlphaTauri zanotowała znaczący skok i umocniła współpracę z Red Bullem. Istnieje ryzyko, że nie będziemy w stanie rzucić im wyzwania”.
„Rok 2024 potraktujemy jako przejściowy okres, ale musimy podczas niego poprawiać wyniki oraz zmieniać zespół. Nie aspirujemy do tego, by w przyszłości walczyć najwyżej o ósme miejsce. Musimy poświęcić ten sezon na przebudowę. Pozostał niecały miesiąc do zimowych testów, więc uważam, że nasz samochód w Bahrajnie będzie na końcu. Nie winię za to aerodynamików, ale timing decyzji dotyczącej kierunku rozwoju. Nie pozostawiono nam dużo czasu. Nie będziemy mogli skupić się na szukaniu tempa, tylko na ocenie samochodu, dalszym rozwoju i następnych krokach”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|