F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Chester: Andretti skutecznie kusi pracowników czołowych teamów F1

Dla zespołu pracuje już 120 osób, w tym około 50 specjalistów z General Motors.
Nataniel Piórkowski, 30 stycznia 2024, wyświetlenia: 773<< | lista | T- | T+ | >>
Model bolidu Andretti w tunelu aerodynamicznym w Kolonii. Fot: Andretti Global

Ekipa Andrettiego jest w stanie przekonać do współpracy specjalistów z czołowych teamów Formuły 1 – deklaruje jej dyrektor techniczny, Nick Chester.

Zespół otrzymał od FIA zgodę na wejście do F1 od 2025 roku, ale jego zgłoszenie wciąż oczekuje na akceptację ze strony właściciela praw komercyjnych. Liberty Media wspólnie z obecnymi teamami są niechętne rozszerzaniu stawki w obawie o obniżenie nagród finansowych.

Pomimo tego nad projektem Andretti Global pracuje już około 120 osób. 50 z nich jest powiązana z partnerem Andrettiego – General Motors, który chce wejść do sportu ze swoją marką – Cadillakiem.

Oprócz doświadczonego Chestera, który w 2005 i 2006 roku przyczynił się do zdobycia mistrzowskich tytułów przez Fernando Alonso w Renault, dla Andrettiego pracują także między innymi Jon Tomlinson (szef działu aerodynamicznego) i John McQuilliam (główny projektant).

Andretti planuje przetestować pełnoskalowy model bolidu F1 w połowie 2024 roku, wykorzystując do tego celu tunel aerodynamiczny Toyoty w Kolonii.

„Jesteśmy zespołem, który chce zrobić wszystko tak, jak trzeba. Chcemy wygrywać. Nie chcesz pracować w miejscu, w którym nie ma tego typu etosu. Gdy zacząłem rozmowy na temat mojego dołączenia do tego projektu, zdałem sobie sprawę z tego, że zasoby i wysiłki stojące za Andrettim są bardzo, bardzo atrakcyjne” – powiedział Chester w rozmowie z The Athletic.

Pracownicy General Motors w fabryce w Charlotte. Fot: Andretti Global

„W pewnym sensie byłem nawet zaskoczony tym, jak łatwo przyciągnąć ludzi do naszego zespołu. Nowy team, nazwisko Andretti… To wszystko jest naprawdę atrakcyjne. To, że zaczynamy wszystko od czystej kartki papieru, sprawia, że w ekipie panuje bardzo proaktywna kultura”.

„Dołączyły już do nas osoby z Red Bulla, Ferrari, Mercedesa, McLarena. Wszyscy poszukiwali nowego wyzwania. To właśnie ten potencjał do kształtowania od podstaw departamentów zespołu jest bardzo kuszącym czynnikiem”.

Chester dodał, że wsparcie General Motors jest nieocenione – szczególne w zakresie testów aerodynamicznych oraz produkcji części. „Bez zaangażowania GM nie osiągnęlibyśmy nawet połowy tego, co udało nam się zrobić. Nasze relacje z GM nie polegają na przerzucaniu między sobą różnych rzeczy. To przypomina bardziej jeden zespół. Naprawdę dobrze się integrujemy”.

W oczekiwaniu na decyzję Liberty Media, Chester podkreśla, że odrzucenie kandydatury Andrettiego byłoby pozbawione sensu. „Mohammed [bin Sulayem, prezes FIA] powtarzał wielokrotnie, że korzyści, jakie wniesiemy do sportu i mistrzostw są oczywiste”.

„Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek chciał nas zablokować, pozbawiając tym samym fanów szansy ujrzenia na torze prawdziwego, amerykańskiego zespołu fabrycznego, walczącego łeb w łeb z legendami obecnej Formuły 1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
27.04.2024  Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM
10.04.2024  Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby
31.01.2024  Andretti nie zgadza się ze stanowiskiem F1
31.01.2024  Mario Andretti: Jestem zdruzgotany
Tagi:
Andretti
Chester N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca