F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes przedstawił model W15

Ośmiokrotni mistrzowie zamierzają w tym roku rzucić rękawicę dominującemu Red Bullowi.
M. Szymkiewicz/N. Piórkowski, 14 lutego 2024, wyświetlenia: 3903<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes przedstawił publicznie swój model na sezon 2024 – W15.

Stajnia z Brackley ma za sobą koszmarny start w erze bolidów opartych o efekt przypowierzchniowy. Ośmiokrotni mistrzowie świata z lat 2014-2021 w ostatnich dwóch sezonach sięgnęli po zaledwie trzy pole position oraz jedno zwycięstwo, odniesione przy okazji Grand Prix Sao Paulo 2022.

Brzemienna w skutkach okazała się decyzja o podtrzymaniu na starcie poprzednich mistrzostw koncepcji płaskich sekcji bocznych. Mercedes już podczas zimowych przygotowań zdał sobie sprawę z niekonkrecyjnych osiągów na tle rywali i niemal natychmiast podjął decyzję o wprowadzeniu specyfikacji B, która doczekała się debiutu na ulicach Monte Carlo.

W rezultacie poprzednik W15 prezentował bardzo niespójną formę na przestrzeni całych mistrzostw, przesuwając Mercedesa z pozycji drugiej do piątej siły w stawce. W tym roku samochód zaprojektowany od podstaw według sprawdzonej filozofii ma pozwolić na odrobienie ogromnych strat do Red Bulla, a także podjęcie regularnej walki o zwycięstwa.

Trzeci rok z rzędu skład Mercedesa utworzą Lewis Hamilton oraz George Russell. W przypadku siedmiokrotnego mistrza świata wiemy już jednak, iż sezon 2024 będzie jego pożegnalnym ze Srebrnymi Strzałami. Brytyjczyk zdecydował się na aktywowanie klauzuli skracającej ważność jego kontraktu i od 2025 roku dołączy do Ferrari.

Jeszcze dziś Mercedes W15 zaliczy debiut na torze wyścigowym podczas dnia filmowego na torze Silverstone. Za kierownicą najnowszego modelu obowiązkami podzielą się obaj etatowi kierowcy zespołu.

W tym roku ekipa z Silverstone zdecydowała się na drobną zmianę w malowaniu – schemat został wzbogacony tradycyjnym, srebrnym akcentem na nosie bolidu. Pozostała część konstrukcji pozostała czarna a w sekcjach bocznych wyraźnie widoczne jest gołe włókno węglowe.

Szef departamentu technicznego – James Allison, tłumaczy: „Projektowanie każdego bolidu jest procesem iteracyjnym. I bardzo długim. Początki tego procesu sięgają ubiegłego roku. Nasz nowy bolid umożliwia zespołowi dokonanie większych zmian, które nie są możliwe do wprowadzenia w trakcie sezonu. Decyzje w tym zakresie sięgają lata ubiegłego roku”.

„Największe zmiany obejmują nowe nadwozie i obudowę skrzyni biegów. W zakresie aerodynamicznym, największy nacisk jak zwykle został położony na osiągi. To niekończące się dążenia do znalezienia większego docisku przy jak najmniejszym oporze aerodynamicznym, ale w taki sposób, by jak najpełniej uzupełniał funkcje zawieszenia oraz opon”.

„Duże wysiłki zostały poświęcone na poprawienie nieprzewidywalnej tylnej osi, którą odznaczał się poprzedni bolid. Ciężko pracowaliśmy nad tym, aby zagwarantować, że obie osie zapewnią lepszą kontrolę nad ogumieniem, niż miało to miejsce w bolidzie W14. Poczyniliśmy także pewne porządki w obszarach, w których dostrzegaliśmy szansę na dokonanie postępów – chodzi o efekt DRS i obsługę na stanowisku serwisowym”.

„Czujemy, że za nami udana zima. Formuła 1 to gra względna i dopiero czas pokaże, jak duży krok naprzód udało się nam postawić. Skupiamy się na tym, aby jak najlepiej wykorzystać bolid, który dzisiaj prezentujemy. Jesteśmy już jednak podekscytowani wyścigiem rozwojowym, który rysuje się na horyzoncie. Przepisy wciąż są dość młode i dają mnóstwo możliwości”.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, dodał: „Poprzednie dwa lata były dla nas bardzo wartościowym i koniecznym okresem, by na nowo dostosować się do realiów F1, skalibrować nasze działania i na nowo odkryć pewne obszary”.

„Zaczynanie wszystkiego od podstaw nigdy nie jest łatwe. Wiemy jednak, że dokonaliśmy postępów i nie możemy się już doczekać kolejnego kroku naprzód z konstrukcją W15. To nie będzie prosta droga, ale gdy przytrafi nam się potknięcie, podniesiemy się i będziemy dzielnie kontynuować nasz marsz”.





Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.05.2024  Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry
10.05.2024  Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
Tagi:
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca