F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bravi: Zaangażowanie Audi w projekt F1 pozostaje niezmienne

Pojawiły się sugestie, jakoby producent mógł zrezygnować z debiutu na torach Grand Prix.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2024, wyświetlenia: 1108<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alessandro Alunni Bravi deklaruje, że Audi nie zamierza rezygnować z projektu zespołu Formuły 1, kontynuując przygotowania do debiutu w sezonie 2026.

Niemiecki producent latem 2022 roku ogłosił wejście do stawki F1 przy okazji debiutu kolejnej generacji układów napędowych. Fabryczne zgłoszenie Audi powstanie na bazie Saubera, który zerwał już z identyfikacją Alfy Romeo i wkroczył w przejściowy okres przed sezonem 2026.

Mimo to ówczesny prezes Audi – Markus Duesmann, został odwołany ze swojej funkcji i na jego następcę wyznaczono Gernota Dollnera, uważanego za przeciwnika projektu zespołu F1. Inny orędownik rywalizacji na torach Grand Prix – Oliver Hoffmann, według najnowszych spekulacji z Niemiec, ma utracić miejsce w zarządzie i zostać oddelegowany do Saubera.

Z kolei inne plotki głoszą o nieporozumieniach między udziałowcami stajni z Hinwil, czyli Finnem Rausingiem oraz Audi. Aktualnie obie strony są w posiadaniu równej liczby udziałów w Sauberze, co miało doprowadzić do sporu w kwestii zaangażowania w inwestycje w fabryce. Szczególnie rozczarowany takim stanem rzeczy ma być dyrektor wykonawczy Andreas Seidl, który oczekiwał rozwoju zespołu w dużo szybszym tempie.

„Zaangażowanie Grupy Audi w zespół pozostaje mocne na każdym poziomie” – powiedział Alesaandro Alunni Bravi, szef Saubera, zapytany o ostatnie wątpliwości wokół projektu zespołu F1. „Od zawsze powtarzaliśmy, że decyzja o wejściu do F1 nie zależała od indywidualności, tylko całego zarządu Audi. Następnie wybór ten uzyskał aprobatę całej Grupy Volkswagen. Zaangażowanie pozostaje niezmienione”.

„Projekt postępuje zgodnie z założonym harmonogramem oraz ustaleniami między udziałowcami. Dynamiki wewnątrz zarządu nie zamierzam komentować. Wiemy jednak na pewno, że dysponujemy silnym wsparciem. Andreas Seidl pozostaje blisko osób z Audi, by rozwijać zespół na sezon 2026. To najważniejsza rzecz”.

„Media powielają spekulacje. Zrozumiałe, że jest pewne zainteresowanie wokół statusu projektu Audi. Z naszej strony wygląda on pozytywnie. Pracujemy ciężko na każdym poziomie i odbywa się to wspólnie z Audi, zarówno w Hinwil jak i Neuburgu. Nie ma żadnych zmian i coraz bardziej zbliżamy się do celów założonych na sezon 2026. Musimy jeszcze ciężej pracować w tym kierunku”.

„Widziałem w prasie informacje, które powątpiewają czy zaangażowanie Saubera jest adekwatne do wymagań fabrycznego zespołu. Mogę powiedzieć tylko tyle, że kiedy Audi zdecydowało się na przejęcie Grupy Sauber, przeprowadzono analizy na każdym poziomie, wliczając w to stan infrastruktury i naszej technologii. Wiemy, że chcąc wejść na kolejny pułap musimy poprawić nasze obiekty, powiększyć fabrykę i liczbę zatrudnienia. Inwestycje muszą być adekwatne do tych, na które decydują się pozostałe zespoły”.

„Widzimy, że inne ekipy decydują się na nowe tunele aerodynamiczne. Do tego dochodzą inwestycje w technologie oraz w ludzi. Robimy dokładnie to samo. Będziemy dysponować odpowiednimi zasobami, by osiągnąć nasze cele. F1 to sport bazujący na technologii. To nie jest przygoda na jeden rok. To proces, który rozpoczął się pod wodzą Andreasa i pracujemy przy wsparciu udziałowców. Będziemy mieli wszystko, by wykonać dobrą pracę. Czeka nas ogromny krok naprzód”.

Bravi dodał, że spekulacje wokół projektu zespołu Audi nie mają żadnego wpływu na rozmowy z nowymi pracownikami oraz potencjalnymi kierowcami. „Nie uważam, by kogokolwiek to rozpraszało, ponieważ prowadząc negocjacje z kierowcami czy inżynierami, plany dotyczące naszego projektu są dla tych stron jasne. Wiedzą w jakich ramach czasowych pracujemy, kto jest naszym liderem i jaka jest wizja Andreasa Seidla”.

„Jesteśmy w pełni transparentni. Wydaje mi się, że już prowadzimy dobry program rekrutacji i w najbliższych tygodniach zobaczymy w naszym zespole kolejnych nowych pracowników. Ciężko pracujemy, ale jak już mówiłem, to będzie długi proces. Jeśli chodzi o mnie to nic mnie nie rozprasza. Jest wiele medialnych spekulacji, jak to bywa w F1, ale to część tego sportu. Osobiście cieszy mnie duże zainteresowanie wokół tego projektu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.04.2024  Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025
25.04.2024  RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi
22.04.2024  Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
Tagi:
Audi
Alunni Bravi A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca