F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bearman: Vasseur powiedział mi, abym "nie próbował być bohaterem"

Młody Brytyjczyk liczy przede wszystkim na bezproblemowe dojechanie do mety wyścigu.
Maciej Wróbel, 9 marca 2024, wyświetlenia: 619<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Oliver Bearman zdradził, że szef zespołu Ferrari, Frederic Vasseur, powiedział mu przed jego sensacyjnym debiutem, aby ten „nie próbował być bohaterem”.

18-letni kierowca z Chelmsford, który niespodziewanie otrzymał szansę zastąpienia Carlosa Sainza w Grand Prix Arabii Saudyjskiej, już teraz przeszedł do historii jako najmłodszy kierowca Scuderii w historii F1, a także jako pierwszy od 1972 roku kierowca, który zadebiutuje w F1 jako reprezentant Ferrari. W swojej pierwszej sesji kwalifikacyjnej Bearman wywalczył jedenaste pole, omal nie wypychając Lewisa Hamiltona z czołowej dziesiątki.

Sainz przed wycofaniem się z udziału w weekendzie wyścigowym zdążył wystąpić w obu czwartkowych treningach, przez co debiutujący Bearman otrzymał zaledwie jedną sesję przed przystąpieniem do czasówki. Brytyjczyk zapytany o to, jaką radę otrzymał od szefa zespołu, Frederica Vasseura, odpowiedział: „Fred nie mówi zbyt wiele, ale jeśli już mówi, to na poważnie. Bardzo wyraźnie powiedział, że mam powoli budować, krok po kroku i nie próbować być bohaterem”.

„Szczególnie po trzecim treningu, który już był dla mnie całkiem dobrą sesją, celem, jaki dla mnie postawił, było utrzymanie takiej formy i dalsze nabieranie prędkości, krok po kroku”.

Choć Sainz już w środę czuł się na tyle źle, że opuścił dzień aktywności medialnych, Bearman utrzymuje, że nie czuł, aby miał być potrzebny Ferrari w ten weekend. „Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się tego. Obudziłem się w pełni skupiony na sprincie F2. Bardzo późno, dosłownie parę godzin przed trzecim treningiem otrzymałem jednak telefon i dowiedziałem się, że będę to robił”.

„Nie miałem nawet czasu, aby myśleć o powadze sytuacji. Być może to dobrze”.

Brytyjczyk przyznał też, że poczuł frustrację spowodowaną brakiem awansu do Q3. „Uważam, że najwięcej straciłem na tym, że to moje drugie kółko było tym decydującym. Moje pierwsze okrążenie było trochę niechlujne w trzecim sektorze, przez co straciłem tam dużo czasu. Opony nie były natomiast w najlepszym oknie na drugim okrążeniu, więc to był mój błąd”.

„Czułem, że moje drugie okrążenie było już całkiem dobre. Różnice są bardzo małe, widzę, gdzie mogłem pozbierać trochę czasu, ale tak to już bywa. Marginesy są niewielkie”.

18-latek potwierdza też, że zamierza cierpliwie podejść do sobotnich zmagań. „Tak, taki jest mój cel. Żadnych błędów i budowanie. Dojechać do końca, ominąć wszelkie zamieszanie i zebrać doświadczenie. Miejmy też nadzieję, że uda się zdobyć kilka punktów”.

„Przejście tutaj z F2 to pod kątem fizycznym olbrzymi przeskok. Zawsze jednak czułem się dobrze przygotowany na mój debiut. To właśnie po to trenowałem – na ewentualną szansę debiutu w F1. I oto nadeszła. Mam nadzieję, że uda się wszystko zebrać w jedną całość i wykonać dobrą robotę”.

Bearman nie sądzi natomiast, by opuszczenie rundy F2 Dżuddzie miało zabrać mu szansę na walkę o tytuł na bezpośrednim zapleczu F1. „Chodzi o to, że celem startów w F2 jest wejście do F1. Jeśli więc otrzymuję taką szansę, to nie ma mowy, abym ją zmarnował. Uważam, że jeśli wypadnę dobrze w ten weekend w F1, to będzie to znaczyło o wiele więcej, niż wygranie wyścigu czy zdobycie pole position w Formule 2”.

„Wykonałem w F2 połowę zadania. Zdobyłem pole position. Teraz mam nadzieję, że uda się zdobyć kilka punktów i pokazać, na co mnie stać” – zakończył 18-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Bearman O.
Vasseur F.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca