F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Mike Krack zapowiedział z kolei, że Aston nie będzie odwoływał się od decyzji stewardów.
Maciej Wróbel, 24 marca 2024, wyświetlenia: 2213<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso nie ukrywa rozczarowania otrzymaną karą czasową i przekonuje, że nie miał zamiaru stwarzać zagrożenia swoją jazdą.

Na ostatnich kółkach dzisiejszego wyścigu w Melbourne Alonso bronił szóstej pozycji przed George'em Russellem z Mercedesa. Na przedostatnim okrążeniu Hiszpan, obawiający się ataku w jednej ze stref DRS, podjął próbę pokonania zakrętu numer 6 w inny sposób, niż wcześniej.

Zaskoczony manewrem Russell wpadł w strumień brudnego powietrza i stracił panowanie nad bolidem i wypadł z toru, doszczętnie rozbijając swój samochód. Po zakończeniu zmagań sędziowie wezwali obu kierowców w celu złożenia wyjaśnień, po czym podjęto decyzję o nałożeniu kary czasowej na Alonso.

Hiszpanowi do końcowego rezultatu doliczono aż dwadzieścia sekund, które zepchnęły go na ósme miejsce. Dwukrotny mistrz świata przyznaje, że jest rozczarowany takim werdyktem sędziów dodając przy tym, iż nie czuje, by zrobił coś, co mogło być potencjalnie niebezpieczne.

„George dogonił mnie bardzo szybko, wiedziałem, że nadjeżdża” – powiedział Alonso już po tym, jak otrzymał karę. „Był w zasięgu DRS-u przez jakieś pięć czy sześć okrążeń, więc po prostu jechałem tempem kwalifikacyjnym, aby się przed nim utrzymać”.

„Chciałem zmaksymalizować prędkość na wyjściu z szóstego zakrętu, aby spróbować się przed nim obronić. Każdy kierowca wyścigowy zrobiłby to na moim miejscu i nie czuję, by było to coś niebezpiecznego”.

„To rozczarowujące otrzymać od sędziów karę za coś, co było twardym, ale jednak uczciwym ściganiem. Tak czy inaczej cieszę się, że z George'em wszystko w porządku. Nie było miło, gdy zobaczyłem jego samochód na środku toru”.

42-latek podzielił się także swoją opinią za pośrednictwem mediów społecznościowych. „Jestem nieco zaskoczony karą, którą trzymałem po wyścigu, biorąc pod uwagę to, jak powinniśmy podchodzić do zakrętów i jak powinniśmy się ścigać”.

„W żadnym wypadku nie chcemy robić niczego niestosownego przy takich prędkościach. Uważam, że gdyby w tym zakręcie nie było żwirowej pułapki, to sprawa ta w ogóle nie byłaby nawet rozpatrywana”.

„Mam 20 lat doświadczenia z F1, za sobą epickie pojedynki takie jak w Imoli w latach 2005 i 2006, czy w Brazylii w 2023 i zmienianie linii wyścigowej, czy poświęcanie prędkości przy wejściu w zakręt na rzecz prędkości na wyjściu są częścią wyścigowej sztuki”.

„Nigdy nie jest tak, że jedziemy na sto procent na każdym okrążeniu i w każdym zakręcie. Oszczędzamy paliwo, opony, hamulce, więc bycie odpowiedzialnym za nierobienie tego samego na wszystkich okrążeniach jest trochę zaskakujące”.

Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, także nie ukrywał zaskoczenia decyzją sędziów. Luksemburczyk zapowiedział jednak, że jego ekipa nie będzie składać apelacji. „Zaskakujące dla mnie było to, że otrzymał tę karę spychającą go na ósme miejsce, ale musimy zaakceptować tę decyzję” – powiedział Krack.

„To jednak nie odwróci naszej uwagi od pozytywnego dnia. Zdobyliśmy dwanaście punktów do klasyfikacji generalnej. Pełne uznanie dla naszych kierowców, którzy zamienili pozycje startowe na punkty i zrobili dobry użytek z dwóch zupełnie różnych strategii” – dodał szef stajni z Silverstone.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
11.04.2024  Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem
11.04.2024  Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
Tagi:
Alonso F.
Aston Martin
Krack M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca