F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo: Kolizja z Albonem to tylko pojedyncza sytuacja

34-latek nie łączy tego incydentu ze swoimi wcześniejszymi trudnościami z początku sezonu.
Maciej Wróbel, 7 kwietnia 2024, wyświetlenia: 1172<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo uważa swoją kolizję z Alexandrem Albonem z pierwszego okrążenia wyścigu o Grand Prix Japonii za „odosobnioną sytuację” i nie łączy jej ze swoimi innymi problemami z początku sezonu 2024.

Doświadczony Australijczyk, który w tym sezonie czeka wciąż na otwarcie swojego dorobku punktowego, także i ostatniego weekendu wyścigowego nie zaliczy do udanych. Kierowca RB ponownie przegrał – choć tym razem nieznacznie – pojedynek z Yukim Tsunodą w kwalifikacjach, natomiast udział w wyścigu zakończył już po trzecim zakręcie, w którym zderzył się z Alexandrem Albonem z Williamsa.

W rozmowie z mediami Ricciardo podkreślił, iż sytuacja ta nie ma związku z jego słabszą dyspozycją, a jedynie „jest tylko jedną z tych rzeczy” – czyli typową kolizją z pierwszego okrążenia.

„To odosobniona sytuacja” – powiedział 34-latek. „Nie myślę o tym w ten sposób, że «rany, co za sezon», «nieszczęścia chodzą parami», czy cokolwiek innego. To była po prostu jedna z tego typu sytuacji”.

„Dobrze wiemy, że na przestrzeni 24 wyścigów możliwe jest, że będę uwikłany w niejeden incydent na pierwszym kółku. Po prostu jest duże prawdopodobieństwo, że takie rzeczy się mogą wydarzyć. Oczywiście to nic przyjemnego. Nie patrzę jednak na to jak na coś, co jest czymś więcej, niż tylko pojedynczym incydentem”.

„Oczywiście byłoby lepiej, gdybym miał za sobą zaliczony pełny dystans wyścigu i pokazać trochę tego, co – mam wrażenie – udało się trochę pokazać już wczoraj. Zrobimy to w Chinach. Odbędę teraz testy we wtorek. Tak więc okrążenia, które straciłem dzisiaj, odrobię we wtorek”.

Ricciardo zwrócił także uwagę na to, że – samemu dysponując pośrednią mieszanką na starcie wyścigu – został błyskawicznie zepchnięty do defensywy przez sporą grupę kierowców przystępujących do rywalizacji na miękkim ogumieniu, co pośrednio doprowadziło do kolizji z Albonem.

„Zdecydowanie start na pośrednich oponach nie poszedł po naszej myśli. To dziwne, ponieważ wyglądało to tak, że samochody przed nami ruszyły dobrze, więc Yuki i ja chyba nie mieliśmy takiej przyczepności, na jaką liczyliśmy”.

„Jak tylko ruszyliśmy, dostrzegłem Bottasa i Hulkenberga, którzy nas minęli i przedzielili. Potem, w pierwszym zakręcie byłem w środku, pomiędzy Yukim a kimś z Alpine. W drugim zakręcie pomyślałem «dobra, uspokójmy to». Jak tylko dodałem gazu, to znów miałem trudności, a potem Stroll pojawił się po mojej zewnętrznej. Próbowałem odeprzeć atak”.

„Gdy wracałem na linię przed trzecim zakrętem, pojawił się Albon. Obejrzałem materiał z jego kamery. Nawet nie jestem pewien, czy on chciał się tam znaleźć, ale miał dużo lepszą trakcję na tych miękkich oponach i pewnie pomyślał «jest tu trochę miejsca», ale potem go dla nas zabrakło”.

„Nie widziałem go. Zawsze zakładam, że ktoś może się tam znajdować na pierwszym okrążeniu, więc nie próbowałem w żadnym wypadku korzystać z całej szerokości toru i być kompletnym ignorantem. Okazało się jednak, że po prostu zabrakło miejsca”.

„Biorąc pod uwagę wszystko, co się wydarzyło, to gdyby dało się cofnąć czas o godzinę, zdecydowałbym się na start na miękkich oponach. Chciałem jednak tego startu na pośrednich i nie było to coś, z czym się nie zgadzałem. Ostatecznie uważam, że start na miękkich byłby dla nas o wiele lepszy” – zakończył Ricciardo.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń
21.04.2024  Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin
19.04.2024  Ricciardo: Czternaste pole nie jest złe
Tagi:
Ricciardo D.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca